PDA

View Full Version : Besmet met het bouwvirus,mijn eerste bouwproject: Les Paul..



Pagina's : 1 2 [3]

charlotte
12 maart 2006, 14:01
Hallo Luitjes :)

Gisteren ook bezig geweest met mijn Les Paul in wording, de lak was hard genoeg, dus begonnen met het vlakken van de frets.
Hieronder wat foto's ,werkwijze en meer op mijn site :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/Hout%20pagina%20bouw%20gibson%20lp%20deel%202.htm

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/vlakken%20frets%206.jpg
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/vlakken%20frets%209.jpg

groetjes Charlotte . :lp:

charlotte
14 maart 2006, 19:45
Hey luitjes :(

Mijn provider zit te klooien met de homepages, dus tijdelijk even geen update en foto's helaas.

groetjes Charlotte. :lp:

charlotte
15 maart 2006, 13:03
Hallo Luitjes ; :)

Mijn site is weer in de lucht, de laatste vorderingen van afgelopen weekend staan er ook nog op .Foto's :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/062%20blinkende%20gitaar.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/eindmontage%202.jpg

De lak heb ik afgelopen weekend geschuurd,en gepolijst, en hierna een start gemaakt met het monteren van de onderdelen.

Meer hierover staat op mijn site .

Groetjes Charlotte :lp:

Me_bigboy
15 maart 2006, 13:14
heel mooi charlotte! ook een heel mooie finish!
Ben al enorm beniewd naar het eindresultaat! Keep up the good work!

goeroezeboe
15 maart 2006, 14:38
Ik heb hier net een aanzienlijk deel van deze thread bekeken en gelezen. Echt ongelofelijk wat je allemaal aan het doen bent met deze 'les Paul'. Hoewel ik sommige dingen iets minder vind (locking nut, leds en misschien wat overdaad aan inlays) is het allemaal wel prachtig gedaan. Dit hele bouwproces bewijst ook dat je niet alleen grote 'vakkennis' hebt, maar ook meer dan inventief genoeg bent om problemen op te lossen.

Echt hoedje af hiervoor en ik wacht vol ongeduld om het resultaat te zien (en te horen?).


ps. En wat een vaste hand moet jij blijkbaar hebben :o

Orpheo
15 maart 2006, 21:11
ik heb afgelopen weken een x aantal gitaren uit elkaar gehaald en in elkaar geklust, en om het nu iemand anders te zien doen is eigenlijk wel leuk :D



maar om het zelf zo vaak te doen, en uiteindelijk terug te komen op de oorspronkelijke situatie, is zuur. heel zuur.

Dirk W
16 maart 2006, 00:04
Wow, als ik jouw was zou ik gewoon wat minder slapen en die gitaar afmaken (als het alleen monteren is). Maarja, dat maakt me misschien ook een minder geslaagde bouwer.
Erg netjes, de finish komt er verrasend mooi uit. Ik heb volgens mij nog geen totaal shot gezien, maar ik denk dat het overmaat aan inlay wel meevalt. Die roos staat heel mooi op de sunburst.
Dirk

charlotte
16 maart 2006, 11:18
Hey Luitjes, :)

Dank allemaal voor de complimenten,helaas het werk ligt even stil , ik heb een kleine operatie gehad aan mijn schouder,kan momenteel deze niet zonder pijn bewegen,dus even wachten nog maar..... ( ja, is voor mij zelf ook moeilijk )

groetjes Charlotte. :lp:

moos
22 maart 2006, 17:57
Hallo charlotte,
Petje af en diepe buiging voor je gitaarbouw, en de manier waarop je deze presenteert.
Vraagje, die Wagner verfset, voldoet hij? Zijn namelijk in de aanbieding en overweeg te kopen......

Scali
22 maart 2006, 19:38
Dit ziet er echt geweldig mooi uit.
Ik vind die details ook heel goed gedaan, zoals dat uitlopertje aan het eind van de toets, en de afronding van de hiel. En natuurlijk die geweldige inlay op de body.
Misschien wel de mooiste Les Paul die ik ooit gezien heb.

charlotte
22 maart 2006, 22:32
Hey Moos,

Dank je wel, de verfset van Wagner zoals ik die heb, voldoet prima, ik heb er ten minste goede resultaten mee.

Scali ;

Dank je , mij bedoeling was ook mijn "eigen" Les Paul te maken, en dus af te wijken van het standaard prototype.

groetjes Charlotte :lp:

charlotte
23 maart 2006, 15:23
Hallo Luitjes : Yes, Yes,Yes . :cheerup:

Het is feest, mijn Les Paul is eindelijk gereed! .
Hij klinkt waanzinnig, zal binnenkort wat opnames proberen te maken.
Hieronder wat foto's , meer op mijn site .... .
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/eindmontage%2026%20jpg.jpg
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/eindmontage%2025%20jpg.jpg


groetjes Charlotte .:lp:

Scali
23 maart 2006, 15:27
Ziet er schitterend uit!
Ook een uitstekende elementkeuze ;)
Ik ben benieuwd hoe ie klinkt.

Wat doe je eigenlijk in het dagelijks leven, dat je zulke gitaren in je vrije tijd kunt bouwen?

charlotte
23 maart 2006, 16:36
Hoi Scali,

Dank je.

Ik heb een technische job bij een productiebedrijf, en dat in ploegendienst.
geeft dus redelijk wat vrije tijd.

gr. Charlotte . :lp:

Scali
23 maart 2006, 17:11
Okee, maar ik bedoelde eigenlijk ook dat je de beschikking hebt over al dat gereedschap, en dat je er blijkbaar ook goed mee overweg kunt :)
Dus ik dacht dat je misschien voor je werk ook wel iets van houtbewerking of decoratie oid deed.

SimonS
23 maart 2006, 17:30
super! gefeliciteerd!

Ries Peters
23 maart 2006, 18:54
Prachtig!!

Keesz
23 maart 2006, 19:18
had je deze kleur zelf ook verwacht? of had je stiekum gehoopt op meer sunburst ipv meer naar het rooie toe...

verder zeer netjes!

Boosh
23 maart 2006, 19:19
Echt Geweldig Char!!!!! Nu willen we je ook een song horen spelen heh!
Geveeliciteerd!

Boes

robert-gitarist
23 maart 2006, 19:40
Tering wat is die mooi geworden zeg...
Echt een beauty Charlotte :stop: Heel veel plezier ermee enne post een keer paar mp3's :) Ben benieuwd hoe het klinkt allemaal.Echt gaaf,respect!!
Ben erg benieuwd na resultaat van de JEM :) s

Philippe
23 maart 2006, 19:51
Wow, supermooi! Héél erg veel respect heb ik voor jou.
Zelf vind ik die inleg op de body over the top, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak :)
Ik kijk uit naar het eindresultaat van de JEM ennee..soundclips!!!111 8-)

Anavrin
23 maart 2006, 20:09
Mooi eindresultaat hoor.

gefeliciteerd!

Daniël_san
23 maart 2006, 20:22
Lijp! :)








10 Karakters

bat
23 maart 2006, 20:30
Fantastisch!

Lord Abortion
23 maart 2006, 21:18
Heil! Heil! Prachtige LP gewoon! En al die franjes en inlay, daar houd ik echt van, super hoor!

Gitaarbouwer
23 maart 2006, 21:33
Vraagje, die Wagner verfset, voldoet hij? Zijn namelijk in de aanbieding

Waar precies?

moos
23 maart 2006, 21:54
Praxis, Amsterdam, locatie AMC/Ikea, die hele grote dus:D. Bij andere kleinere vestigingen heb ik ze niet gezien.

En charlotte, nogmaals dieppe buiging!!!!

RUIS
23 maart 2006, 22:22
Wil je dat nooit meer doen, zoiets moois bouwen. Dan lijken mijn eigen bouwsels weer van die beginnersfrutseldingen.http://destee.com/forums/images/smilies/bawling.gif

Echt een prachtgitaar!

charlotte
23 maart 2006, 23:41
Hallo Luitjes :)

Dank jullie wel voor alle lof.
Ik ben zelf ook heel tevreden met mijn eerste projectje, ook de kleur, ondanks dat hij iets meer geel had mogen zijn.
Zal proberen om komende week wat opnames te maken, en die op het net te slingeren.


Tav Scali : als je aan het begin van deze topic kijkt, kun je lezen over het hoe en wat van de apperatuur en mijn gebruik ervan.

groetjes Charlotte :lp:

Raytheman
23 maart 2006, 23:43
Werkelijk prachtig! maar waarom het 'serienummer' uit het handje graveren?
Dat vind ik dan weer een beetje zonde..
Maar doet verder niks af aan het geheel hoor!

hadv
24 maart 2006, 00:14
...zucht




















complimenten hoor, echt prachtig

Ash ketchum
24 maart 2006, 13:32
Same here, echt een pracht axe!!! vd Haar, de Gier, eat your heart out. Met alle ledjes kun je een mooie show weggeven als alle verlichting uit staat, dan kan je mooi de aandacht wegkapen van een zanger(es);)

charlotte
25 maart 2006, 11:10
Hey Allemaal, :)

Dank je, dank je ,dank......

Leds waren puur voor de lol, maar de geschetste mogelijkheid is natuurlijk aanwezig.


groetjes Charlotte .:lp:

Arjo
25 maart 2006, 11:50
Hey Charlotte,

Damn.....dat ziet er echt super strak uit! Heb je piezzo brug nu nog ge-eq't zoals je van plan was?

Petje af hoor en veel plezier ermee

Arjo

charlotte
25 maart 2006, 15:04
Hoi Arjo,

Dank je wel ;
Nee, ik heb de brug niet ge EQ ed zeg maar, maar de Fishmann powerschip is voldoende wat dat betreft, klinkt grandioos.


groetjes Charlotte .:lp:

Orpheo
25 maart 2006, 15:50
Hallo Luitjes : Yes, Yes,Yes .

Het is feest, mijn Les Paul is eindelijk gereed! .
Hij klinkt waanzinnig, zal binnenkort wat opnames proberen te maken.
Hieronder wat foto's , meer op mijn site .... .


groetjes Charlotte .:lp:

grappig. hij is bijna precies zoals op je artist impression :D alleen iets anders de paintjob. heel gaaf, heel gaaf.

ik neem ff de vrijheid om deze ook vna je te posten:

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/eindmontage%2022%20jpg.jpg

Respect!

B_2_the_a
25 maart 2006, 15:53
wat ik niet begrijp

hele tijd niks van ledjes gehoord..

en nu oppeens ledjes?


voor de rest: toppie

charlotte
25 maart 2006, 19:11
Hey B-2 ;

Idd, de ledjes was iets van het laatste moment, was hier al mee bezig op m'n Jem to be, terwijl ik op parts wachte voor de LP, en zo kwam het idee om dit op de LP ook te gaan doen.

groetjes Charlotte . :lp:

-=Rob=-
27 maart 2006, 16:16
Damn....thumbs up...pet af....

*impressed*

Mafkees
27 maart 2006, 17:38
Wooow.........

B_2_the_a
27 maart 2006, 21:24
maar hoe hebbie dat dan gedaan? aangezien de hals helemaal klaar was?

olaf reijnders
28 maart 2006, 00:36
Ik kom de laatste tijd weinig op dit forum dus ik heb deze thread ook een beetje uit het oog verloren. Het resultaat overtreft alle verwachtingen. Chapeau.

charlotte
28 maart 2006, 11:42
Hallo Allemaal; dank jullie wel voor de complimenten.

Tav B_2 :
Als je goed mijn bouw pagina gelezen hebt, heb je gezien dat ik voordat de toets gelijmd werd,eerst een sleuf gefreesd heb, naast de trussrod zeg maar, waar de bedrading door heen loopt, vervolgens heb ik nadat de toets gelijmd was, gaatjes geboord van de zijkant naar de sleuf.
En daarna de leds en bedrading geplaatst.

groetjes Charlotte :lp:

glacius
29 maart 2006, 17:54
Hallo Luitjes :)


Zal proberen om komende week wat opnames te maken, en die op het net te slingeren.




groetjes Charlotte :lp:

alsjeblieft over een dikke buizenamp , dat verdiend je gitaar !!!!

;)

B_2_the_a
29 maart 2006, 19:08
Hallo Allemaal; dank jullie wel voor de complimenten.

Tav B_2 :
Als je goed mijn bouw pagina gelezen hebt, heb je gezien dat ik voordat de toets gelijmd werd,eerst een sleuf gefreesd heb, naast de trussrod zeg maar, waar de bedrading door heen loopt, vervolgens heb ik nadat de toets gelijmd was, gaatjes geboord van de zijkant naar de sleuf.
En daarna de leds en bedrading geplaatst.

groetjes Charlotte :lp:


sorry niet gelezen...
succes met de jem en je komende projecten

Wormaap
30 maart 2006, 13:09
Damn, da's érg mooi! :o

Mattia
30 maart 2006, 15:20
Sweet! Ik ben wat laat, maar da's echt een spetter van een Les Paul!

charlotte
30 maart 2006, 18:55
Hey Luitjes; :) dank jullie wel.

Het lukt me niet meer om deze week wat geluids fragmenten erbij te plaatsen , maar ga het komende week proberen.

groetjes Charlotte :lp:

Gerrit
30 maart 2006, 23:10
Super mooi je les paul, erg vet.
Ik ben ook erg benieuwd naar het geluid!

hadv
30 maart 2006, 23:21
charlotte, ik heb een vraag gesteld via een PM
hellup

screamindemon
1 april 2006, 10:49
Nog maar een veer drbij:

UBERGEIL!!! wat een mooi ding!

Random Bassist
1 april 2006, 13:59
Hallo Allemaal; dank jullie wel voor de complimenten.

Tav B_2 :
Als je goed mijn bouw pagina gelezen hebt, heb je gezien dat ik voordat de toets gelijmd werd,eerst een sleuf gefreesd heb, naast de trussrod zeg maar, waar de bedrading door heen loopt, vervolgens heb ik nadat de toets gelijmd was, gaatjes geboord van de zijkant naar de sleuf.
En daarna de leds en bedrading geplaatst.

groetjes Charlotte :lp:

mss domme vraag maar: waarom heb je nadat je de sleuf gefreesd had niet eerst gaatjes geboord aan de zijkant, dan de draadjes voor je leds in die sleuf gestoken en dan de toets erop geplakt. lijkt mij veel eenvoudiger (minder prutswerk dan draadje derdoor pierelen, draadje met LED eraan solderen, verder trekken ...)

mdb
1 april 2006, 15:39
Dammmnnnn, ik wou dat ik zoiets kon! De bloem en inleg is niet helemaal mijn smaak maar wel super mooi gedaan!

charlotte
2 april 2006, 23:14
Hey luitjes : Thankx :)

T.a.v. Random Bassist,: Domme vragen bestaan niet, als je een vraag niet stelt, da's pas dom ! .

Antwoord: de leds zitten in de toets, de sleuf voor de draden zit in het mahonie van de hals,je moet dus schuin vanuit de toets, door het mahonie van de hals heen boren om in de sleuf te komen, een optie was om ook daar al kanaaltjes te frezen, maar dan wordt dat een uitmeetwerk van heb ik jou daar, en je loopt het risico dat met het lijmen van de toets, daar weer lijm in komt.Op de manier zoals ik het gedaan heb, hoef je alleen vanuit de toets richting sleuf te boren, en de draadjes er doorheen zien te krijgen,daarna is het een piece of cake.

groetjes Charlotte . :lp:

charlotte
3 april 2006, 19:21
Hey luitjes :),

Vandaag heb ik wat geluid opgenomen van de Les Paul, helaas mag ik per keer, per bestand maar 3 MB uploaden naar mijn site, dus de kwaliteit is niet echt super, maar je krijgt wel een idee van de klank.
Heb de opnames gedaan met mijn spider 2 ampje en Magix Musicmaker 2006 programma op de pc.Het geluid is rechtstreeks van de line-out van de versterker,en verder niet meer bewerkt.

De fragmentjes staan op een sub - page , de link is :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders5/

Je kunt ook op de startpage van de bouw van de Lp ,deze bereiken door de onderste button aan te klikken.

groetjes Charlotte :lp:

Snuiter
3 april 2006, 20:59
Ik heb dit topic lang gevolgd en was bang dat het misschien een beetje een "over the top" gitaar werd, dat stel ik nu bij. Damn, wat een mooie gitaar!