PDA

View Full Version : Acoustisch geluid - Dilemma



InternEd
4 juni 2005, 17:22
Hoi,

Ik speel in een coverbandje en heb voor een aantal nummers een acoustisch geluid nodig. Momenteel doe ik dat met een Yamaha APX4A, rechtstreeks in de PA via een DI, maar ben niet tevreden over 't geluid. Te dun, rammelig, iel

Nu denk ik aan een aantal opties:
- Iets tussen de gitaar en PA plaatsen, als een AGstomp, Aphex Xciter, Boss AD8, Fishman aura oid. (is de gitaar daar goed genoeg voor?)
- Een betere electro-acoustische kopen (of moet 'r dan alsnog zo'n apparaat als hierboven tussen?
- Een acoustische gitaarversterker kopen? (wil liever niet met meer spullen sjouwen...)
- Een Ovation of zelfs wellicht een Variax?

Wie kan wat praktijkargumenten geven om mijn keuze te helpen bepalen?

Groeten, Ed.

ijzerbroot1
5 juni 2005, 06:21
Mmm...een Fender Telecoustic? Klinkt erg goed.

InternEd
5 juni 2005, 10:22
Mmm...een Fender Telecoustic? Klinkt erg goed.
Heb ik ook wel aan gedacht, maar geen idee waar 't naar klinkt. Is het een erg specifiek geluid of wel breed inzetbaar?

Groeten, Ed.

...rock...
5 juni 2005, 11:42
zo'n variax klinkt niet slecht door een gewonen versterker anders zou ik zeggen zo'n nieuwe taylor de T5 maar die is natuurlijk zeeer duur.

ijzerbroot1
5 juni 2005, 18:30
Ik vind die Fender best goed, maar als je 'em probeert moet je absoluut versterkt spelen, anders komt ie niet tot zijn recht. Zit een fishman pickup in. Onversterkt is het niet veel bijzonders.

Jeroenvanhulsteijn
8 juni 2005, 10:09
probeer de GI 100 eens van behringer. Dat is een DI met cab simulatie. Geeft wat extra oomph aan je akoestische gitaar. Je zou natuurlijk ook gewoon een goede eq kunnen proberen.

Of een Taylor 810. Kost wel ietsje meer.

Nocki
9 juni 2005, 16:19
Hoi.

zt zelf ook al jaren met dit probleem. ik denk dat een akoestischeamp het gwoonmoet worden.

ik heb wel gespeekldmet een ad3 van boss en een zoom 504 maar het blijft toch moelijk om het goed te krijgen. heb op het podium trouwens nog nooit ene goed akoestisch geluid gehoord. bij niemand...
veel sterkte
Nocki

InternEd
9 juni 2005, 16:34
Hoi.
ik heb wel gespeekldmet een ad3 van boss en een zoom 504 maar het blijft toch moelijk om het goed te krijgen. heb op het podium trouwens nog nooit ene goed akoestisch geluid gehoord. bij niemand...
veel sterkte
Nocki
Om de knuppel maar ik 't hoenderhok te gooien, ik heb gisteren dus een Variax gekocht. Gisteren in de oefenruimte de acoustische geluiden gestest. Over m'n buizenamp niet zo geweldig, maar over de PA echt prachtig!

En de overige geluiden zijn ook niet verkeerd, maar da's niet voor dit topic :-)

Groeten, Ed.

Nocki
9 juni 2005, 16:59
kvin het eigenlijk wel.want ik heb al heel veel geld gestoken in het zoeken nara een goed akoetisch geluid. en dat is niet te krijgen met ene akoetische gitaar en een kleine uitgav. als de variax dat wel kan rechtvaardigt hij de aanshaf.. nu het uiterlijk nog... :-)

Nocki
9 juni 2005, 16:59
tevreden over de andere geluiden???

Daniël_san
9 juni 2005, 17:20
Koop een AER en je hebt een mooi geluid. (mag ook voor die prijs) Geen gezijk over andere troep, maar je moet wel een feedbackbuster in je gitaar doen anders heb je dus feedback als je speeld.

InternEd
13 juni 2005, 08:49
tevreden over de andere geluiden???
Jazeker. Het zal best wel niet helemaal overeenkomen met de gemodelde gitaren (net als bij gemodelde amps) maar de verschillen tussen de gitaren die je kunt kiezen is groot genoeg om handig te kunnen gebruiken. Zo kun je in een nummer waar je een funk slagje nodig hebt een tele of strat pakken, en in een scheurnummer neem je de les paul type gitaar.

Ik vind 't zeer bruikbaar.

Groeten, Ed.

stimmt
18 juni 2005, 21:16
probeer eens een microfoon voor je klankkast te houden. Dan wat reberv en een effectje eroverheen om em dikker te laten klinken en hoppa, mooi geluid, ook uit een poep akkoestische