PDA

View Full Version : wss no nonsense tubecombo gevonden: traynor YCV40 komt eraan



iam
4 juni 2005, 14:26
binnekort ook een deel geld binnen met de vakantiejob
ben me wat aan het orienteren voor een buizencombo.
ik speel op een richwood tele

vereisten:
2kanaals (min.) clean en dirty
(clean ben ik een twin gewend geweest dus moet wel goed zijn!)
distortion hoeft geen high gain te zijn
WEL!!een goede rocksound met ballen en definitie
Reverb
NIET TEVEEL KNOPJES!!

mn oog viel al op de koch studiotone combo (900€ is dan ook het meeste dat ik wil uitgeven)
eventueel rivera (maar dat is wat duur)


maar zijn er nog andere mogelijkheden? (2dehands eventueel, maar ik koop tegenwoordig toch liever nieuw)

deedee
4 juni 2005, 14:30
misschien moet je nog even een marshall dsl 401 bekijken. Wel high-gain, maar ook een lekkere ligte overdrive.

Ik heb hem sinds gister :-D

iam
4 juni 2005, 14:33
hmja, laten we zeggen dat ik van nature uit wat tegen marshall ben :oops:

Daniël_san
4 juni 2005, 14:36
Je zou eens naar 2e handse rivera's kunnen kijken. En ook naar 2e handse mesa's, maar die vind je niet zo veel. (mark IV)

Mitch
4 juni 2005, 14:44
Tweedehands Rivera is echt een stuk meer waar voor je geld dan nieuwe Studiotone. Zeker als je een goede clean zoekt !

Ik denk tweedehands aan:
Rivera R55
Koch Twintone

Nieuw:
Engl Thunder
Peavey Classic

ijff
4 juni 2005, 15:25
Ik moet meteen hier aan denken:

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-170069.html

Orange Rocker 30.. wel €100,- boven budget..

iam
4 juni 2005, 15:26
Tweedehands Rivera is echt een stuk meer waar voor je geld dan nieuwe Studiotone. Zeker als je een goede clean zoekt !

Ik denk tweedehands aan:
Rivera R55
Koch Twintone

Nieuw:
Engl Thunder
Peavey Classic

vooral die extra features op de koch spreken me aan...
record out
ingebouwde powersoak
speakersim bij recording...

maar idd ik was de R55 nog niet vergeten :)
mss m100 ook?

oh, was ik nog vergeten.
De combo moet handelbaar zijn :)

iam
4 juni 2005, 15:27
Ik moet meteen hier aan denken:

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-170069.html

Orange Rocker 30.. wel €100,- boven budget..

hadk ook al gecheckt...
heeft geen reverb echter...

en heb geen ervaring met de cleane kant van orange

ijff
4 juni 2005, 15:35
Tja.. en evt. een VOX AC30 CC...

Mitch
4 juni 2005, 16:17
Die Rocker 30 heeft een héél sterk mid in het clean. Echt een beetje teveel van het goede. Sowieso erg duur voor wat je krijgt, de huidige Oranges.

Vox AC30CC is ook niet verkeerd inderdaad, maar heeft geen scheurkanaal.

M100 is net zo zwaar als een Twin trouwens :wink:

Swan
4 juni 2005, 17:32
Engl Thunder/Screamer

deedee
4 juni 2005, 20:18
hmja, laten we zeggen dat ik van nature uit wat tegen marshall ben :oops:
:evil:

oja, en knopjes zijn leuk! :-D

qwerty
4 juni 2005, 21:45
Als je het simpel wil houden waarom dan geen 1kanaals goeie tubeamp en een booster? Clean en scheur onder je gitaarvolume. Veel simpeler kan niet.

iam
4 juni 2005, 22:35
Als je het simpel wil houden waarom dan geen 1kanaals goeie tubeamp en een booster? Clean en scheur onder je gitaarvolume. Veel simpeler kan niet.

suggesties?

srv-man
4 juni 2005, 23:40
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=43038

Traynor YCV40. Onbekend bij het grote publiek, maar dit is echt een heel goed ding. Uitstekend clean kanaal (Fender style) en een Marshallachtig scheurkanaal met daarop nog een boost. Perfecte rockamp, prikt heel lekker door de band heen, makkelijk te bedienen en nog een paar aardigheidjes ook.
En hij wordt hier wel voor een heel sympathiek prijsje aangeboden. Nee, hij is niet van mij, maar als ik nu een combo nodig had zou ik hem direct gaan halen......

iam
5 juni 2005, 10:41
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=43038

Traynor YCV40. Onbekend bij het grote publiek, maar dit is echt een heel goed ding. Uitstekend clean kanaal (Fender style) en een Marshallachtig scheurkanaal met daarop nog een boost. Perfecte rockamp, prikt heel lekker door de band heen, makkelijk te bedienen en nog een paar aardigheidjes ook.
En hij wordt hier wel voor een heel sympathiek prijsje aangeboden. Nee, hij is niet van mij, maar als ik nu een combo nodig had zou ik hem direct gaan halen......

ik had hem ook al zien staan...
maar zal wel al weg zijn tegen dat ik erom kan gaan (zit nu midden in examens)

qwerty
5 juni 2005, 11:00
Als je het simpel wil houden waarom dan geen 1kanaals goeie tubeamp en een booster? Clean en scheur onder je gitaarvolume. Veel simpeler kan niet.

suggesties?

Bijvoorbeeld ac30, fender combo, alles eigenlijk dat meer dan 20 jaar oud is. Gooi er vervolgens een tubescreamer/treblebooster voor en met je gitaarvolume ga je van clean naar scheur.

iam
5 juni 2005, 11:47
die traynor amps zien er écht interessant uit + niet duur!!
(voor +/-500-600 heb je een wijnrode met vintage 30 speaker hier staan uit amerika)

http://www.acousticaxis.com/ebay/ebayjon/ycv40wr.jpeg
http://www.acousticaxis.com/ebay/ebayjon/ycv40wr_back.jpeg

ben alleen benieuwd hoe ze klinken...

Fame is natuurlijk ook een optie, maar ik was niet gecharmeerd door de soundbites

iam
5 juni 2005, 13:20
bij deze is de Traynor voor mij gereserveerd...
ik ga hem ophalen na mijn examens :D

srv-man
5 juni 2005, 13:27
Ze klinken echt goed, ik heb er zelf een gehad. In de mijne zat een Celestion 70/80 oid, het budget model van Celestion. Die heb ik vervangen door een Vintage30, maar dat was toch niet helemaal mijn geluid. De Traynor heeft al aardig wat midden en dat werd naar mijn smaak met de Vintage30 iets te. Maar smaken verschillen, dus daar zou ik niet teveel op af gaan.

Eerlijk gezegd vind ik de Traynor niet echt minder dan de Rivera R30/R55 en veel beter dan de Fender Hotrod of Marshall combootjes. Ik heb al vele versterkers gehad maar bij de Traynor viel het ook mijn bandleden op dat hij wel heel erg lekker klonk. Hij had mij alleen net iets te weinig headroom in het clean (maar we spelen dan ook wel erg luid), dus daarom heb ik hem weggedaan, maar eigenlijk heb ik er altijd wel wat spijt van gehad.
Het is dat ik nu een aardig rackje heb, anders was ik al in Eindhoven geweest.......

srv-man
5 juni 2005, 13:29
bij deze is de Traynor voor mij gereserveerd...
ik ga hem ophalen na mijn examens :D

:-D Ha, we zaten gelijktijdig te typen! Gefelciteerd, je gaat hier geen spijt van krijgen!

Gr, Theo

P****Fred
5 juni 2005, 14:39
IAM zou je hem anders in de states gehaald hebben?

en de taxen en transfo en zo dan??

ben ook wel in de running voor een combo binnen dit en een half jaartje of zo :-)

iam
5 juni 2005, 17:56
IAM zou je hem anders in de states gehaald hebben?

en de taxen en transfo en zo dan??

ben ook wel in de running voor een combo binnen dit en een half jaartje of zo :-)

er staan er op ebay.com een paar europese modellen (vraag anders link via msn)
dus dan komen er alleen taxen bij... zit je nog altijd onder de prijs van hier (750€ voor de wijnrode versie)

www.peterjohanzen.nl

staan ze ook

iam
5 juni 2005, 18:49
http://www.musiciansfriend.com/srs7/g=home/search/detail/base_pid/480959/

voor soundclips...

zijn wel professionele opnames natuurlijk,
maar klinkt wel lekker :)

Fumi SG
5 juni 2005, 20:05
FUCK wat klinkt dat ding lekker!!! :o

srv-man
5 juni 2005, 20:34
FUCK wat klinkt dat ding lekker!!! :o

:lol: :lol: :lol: Ik zei het toch!

iam
6 juni 2005, 06:49
FUCK wat klinkt dat ding lekker!!! :o

:lol: :lol: :lol: Ik zei het toch!

danku voor de goede raad trouwens (ik hoop dat ik hetzelfde zeg alsk hem binnen heb, maar ik twijfel er niet echt aan)

birt
6 juni 2005, 11:50
heel mooi, revieuwtje als je em hebt? :)

iam
6 juni 2005, 14:09
heel mooi, revieuwtje als je em hebt? :)

mag je zeker van zijn :D

Thedevilinside
6 juni 2005, 14:23
He Iam test je traynor wel ff heel goed want er schijnt nogal wat kwaliteit verschil te zitten tussen de producties.
Redelijk wat maandag morgen modellen.
Heb er zelf 2 getest en de 1 klonk super en de ander helemaal niet, was overigens niet met de zelfde gitaar dus daar kon het voor een deel aan hebben gelegen.
De afwerking van de versterkers was ook niet JE DAT maar goed de prijs moet ergens vandaan komen.

iam
6 juni 2005, 14:30
He Iam test je traynor wel ff heel goed want er schijnt nogal wat kwaliteit verschil te zitten tussen de producties.
Redelijk wat maandag morgen modellen.
Heb er zelf 2 getest en de 1 klonk super en de ander helemaal niet, was overigens niet met de zelfde gitaar dus daar kon het voor een deel aan hebben gelegen.
De afwerking van de versterkers was ook niet JE DAT maar goed de prijs moet ergens vandaan komen.

zal ik zeker doen hoor!!
maar voor 220€ kan ik me niet echt een buil vallen lijkt mij?!

zelfs alsie wat minder klinkt, kan het aan de buizen liggen ofzo (en ik prop er toch nieuwe in)
het is afwachten

dat van die afwerking had ik al gelezen... nuja lig ik niet wakker van voor die prijs :D

Fumi SG
6 juni 2005, 17:23
maar voor 220€ kan ik me niet echt een buil vallen lijkt mij?!

serieus... prijs van die amp??

Mike McCready
6 juni 2005, 17:52
maar voor 220€ kan ik me niet echt een buil vallen lijkt mij?!

serieus... prijs van die amp??
Inderdaad hele goede prijs! Die van mij was volgens mij iets van 700 euro nieuw bij Peter Johanzen in Alkmaar...

Fumi SG
6 juni 2005, 18:01
ow een 2e handse, ik stond al raar te kijken! :razz:

Negative K3 fan
9 juni 2005, 00:23
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=951661 nog meer positieve traynor berichten, randyvansykes is een beste speler met goede toon (hij heeft al het 1 en ander gepost) en hij vind ze ook de bom... ik ben benieuwd!

heavy-metal-thunder
9 juni 2005, 08:34
Een tijdje terug wou'k een nieuwe amp kopen en toen was de Traynor 40 ook in de running. Die versterker klonk zeker niet slecht. Hield een beetje het midden tussen een Vox en een Marshall met net geen Fender-clean. Het overdrive-kanaal laat een stevige rocksound toe, maar zeker geen high-gaintoestanden (maar denk niet dat je dat zoekt).

'k Heb al enkele keren samengespeeld met een band, waarvan de andere gitarist met de Traynor 80 watter (4x10' speakers) speelt. En dat klinkt ook zeer mooi. Ook bijna Fender-clean (juist wat sterieler) en overdrive op lagere volumes klinkt ook zeer overtuigend.

Voor dat bedrag lijkt het me een goeie deal, als er geen gebreken aan zijn.

succes.

iam
9 juni 2005, 14:54
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=951661 nog meer positieve traynor berichten, randyvansykes is een beste speler met goede toon (hij heeft al het 1 en ander gepost) en hij vind ze ook de bom... ik ben benieuwd!

dit is toch een compleet andere amp
50watt ipv 40
el 84 ipv 6l6
vintage 30 ipv 70 80

heavy-metal-thunder
9 juni 2005, 15:16
Als je het simpel wil houden waarom dan geen 1kanaals goeie tubeamp en een booster? Clean en scheur onder je gitaarvolume. Veel simpeler kan niet.

suggesties?

Ik speel zelf met een Fender Vibrolux SF Reverb. 21 kg, vibrato(r als je er op zit terwijl je speelt), +/- 40 W 2*10', compact handig, goed Fender clean, met een overdrive of disto voor heb ik een geluid met ballen. Persoonlijk vind ik dit beter dan de Traynor 80 W. Maar die Traynor is met zijn 80W en 4x10' eens zo luid, waardoor ik de buizen harder kan laten werken bij gelijk geluidsniveau. Misschien dat ik de mijne daardoor beter vind.

iam
9 juni 2005, 15:39
Als je het simpel wil houden waarom dan geen 1kanaals goeie tubeamp en een booster? Clean en scheur onder je gitaarvolume. Veel simpeler kan niet.

suggesties?

Ik speel zelf met een Fender Vibrolux SF Reverb. 21 kg, vibrato(r als je er op zit terwijl je speelt), +/- 40 W 2*10', compact handig, goed Fender clean, met een overdrive of disto voor heb ik een geluid met ballen. Persoonlijk vind ik dit beter dan de Traynor 80 W. Maar die Traynor is met zijn 80W en 4x10' eens zo luid, waardoor ik de buizen harder kan laten werken bij gelijk geluidsniveau. Misschien dat ik de mijne daardoor beter vind.

maar die heb je niet voor die prijs hé ;)
ik ging normaal wachten tot na mijn vakantiejob (en dus meer geld uitgeven)
maar als deze traynor meevalt heb ik meer geld over voor andere dingen
(laptopje, hd-recorder, enz ;))