PDA

View Full Version : Boss GT-8 firmware update



provenance
4 juni 2005, 13:31
Op het forum op Boss GT central zijn een aantal topics over het updaten van je GT-8 met nieuwe software. Er schijnen nogal wat problemen te ontstaan waardoor het apparaat onbruikbaar blijkt te worden.

Heeft iemand hier ervaring met het updaten. Zo ja, problemen? geen problemen? Wordt je GT-8 er echt (nog) beter van?

Mijn idee is om het gewoon niet te doen onder het mom van "if it ain't broken, don't try to fix it"

Swan
4 juni 2005, 15:47
www.bossgtcentral.com

provenance
4 juni 2005, 15:53
Lees eens voordat je antwoord.

De posts daar zijn juist een aanleiding om het hier nog even na te vragen.

Swan
4 juni 2005, 18:59
naja dan stel ik voor dat je de posts daar beter leest want al je vragen worden er beantwoord..
er wordt onder andere precies uitgelegd wat er verandert aan de GT8 na de update, en waardoor het komt dat de update soms van je GT8 een erg dure boekensteun maakt

provenance
4 juni 2005, 20:24
De reacties daar zijn nogal divers.

Sommigen horen wel verschil, sommigen niet. Sommigen schijnen Roland gebeld te hebben die zeggen dat het niet veel verschil maakt.

Er zijn vermoedens waarom het niet zou lukken: midikabel via een gameport zou onbetrouwbaar zijn, slechte midikabel, software waarmee je de midifiles afspeelt.

Allemaal nog net iets te vaag voor mij om het risico te wagen.

Is het redelijk om te vragen om de winkel waar je het hebt gekocht de update te laten uitvoeren, zijn er winkels die zich daar aan wagen?

DieterVDW
9 juni 2005, 17:22
De reacties daar zijn nogal divers.

Sommigen horen wel verschil, sommigen niet. Sommigen schijnen Roland gebeld te hebben die zeggen dat het niet veel verschil maakt.

Er zijn vermoedens waarom het niet zou lukken: midikabel via een gameport zou onbetrouwbaar zijn, slechte midikabel, software waarmee je de midifiles afspeelt.

Allemaal nog net iets te vaag voor mij om het risico te wagen.

Is het redelijk om te vragen om de winkel waar je het hebt gekocht de update te laten uitvoeren, zijn er winkels die zich daar aan wagen?

Ik heb vroeger m'n GT-6 geupdated met MIDI-kabels via de gameport, en geen problemen!
Maar ik heb wel gemerkt dat data overzetten via MIDI niet altijd 100% lukt...
Als ik bvb patches dumpte naar m'n computer en later terugzette, dan gebeurde het regelmatig dat er een patch f@#'d up was...
En als de data corrupt geraakt tijdens een firmware transplant, dan heb je idd groot probleem :) .

Wilbert
10 juni 2005, 00:52
De reacties daar zijn nogal divers.

Sommigen horen wel verschil, sommigen niet. Sommigen schijnen Roland gebeld te hebben die zeggen dat het niet veel verschil maakt.

Er zijn vermoedens waarom het niet zou lukken: midikabel via een gameport zou onbetrouwbaar zijn, slechte midikabel, software waarmee je de midifiles afspeelt.

Allemaal nog net iets te vaag voor mij om het risico te wagen.

Is het redelijk om te vragen om de winkel waar je het hebt gekocht de update te laten uitvoeren, zijn er winkels die zich daar aan wagen?
Een fatsoenlijke zaak doet het voor je... (als je niet hun lastigste klant bent).