PDA

View Full Version : Welke pups op m'n Strat



Dweezman
4 juni 2005, 11:12
Ik heb mega-gas voor een Telecaster, liefste een daphne blue met maple neck etc. Maar zoals iedereen: geen liquide middelen.

Nu heb ik wel een mooie Strat USA, maar die wordt op alle fronten gepasseerd door mijn Jaguar MIJ. (SD vintage for Jag + SD little '59)


Eigenlijk is dat raar, toch?


Ik denk dat de Texas Specials pups die ik nu heb, niet aan mij besteed zijn.
Welke wel?

Bobbel
4 juni 2005, 11:16
welke elementen zitten er nu dan in je strat?

Dweezman
4 juni 2005, 11:18
Texas Specials

Speeddemon
4 juni 2005, 14:08
Misschien een SD JB Junior of Classic Stack in de brug en 2x Vintage Staggered of Custom Staggered in de middle en nek pos.

Allen Seymour Duncan dus.

Cubensis
4 juni 2005, 14:24
wat wil je ermee spelen dan?

Daniël_san
4 juni 2005, 14:42
welke elementen zitten er nu dan in je strat?


Ik denk dat de Texas Specials pups die ik nu heb, niet aan mij besteed zijn.


Ontopic: Wat wil je er mee spelen?? Ik zou zowiezo naar Lindy Fralin en Van Zandt en Suhr gaan kijken.

Dweezman
4 juni 2005, 15:32
Ik speel met m'n band eigen materiaal, wat gaat tot indie-crap en mooie popliedjes tot over-the-top-zwaar.

Ik moet er vanalles mee kunnen, maar bovenal niet te anoniem. En dat is wat er nu aan de hand is. Ik vind de TS te netjes. Mijn Jag klinkt meer Strat dan m'n Strat.

Ik zoek in pups karakter, sprankel maar ook dat ze passen bij het geweld uit m'n multitone en de fuzzfactory.

Antoon
4 juni 2005, 18:04
Je kunt een beetje telecaster karakter op je strat brugelement krijgen door de Fralin Base Plate eronder te monteren. Of een SD Pickup Booster pedaal om de resonantie frequentie iets omlaag te brengen

Mr.Bluesbreaker
4 juni 2005, 23:36
Neem bv een splitbare humbucker in de brug, kun je dat neuzige krijgen, maar ook de vette beuk als je hem dubbelspoels schakelt. Een lil'59 doet het altijd vrij goed bijvoorbeeld. Kijk anders ook eens naar Dimarzio, niet teveel output.

Nog een andere optie, misschien ook niet gek: er bestaan kinman elementen (SC's) met toch nog stiekem een tweede spoel er tegenaan, (:???: ofzo) om wat meer als een humbucker te werken, maar wel helder te blijven. Hoe dat precies zit weet ik niet, staat vast wel ergens op die site van hen of het net. Mijn leraar heeft een set in zijn strat, en dat heeft ook wel een hele aparte sound. Hij was ook niet van de texas specials, en na 5 sets elementen bleef hij bij zijn kinmans.

Dweezman
5 juni 2005, 12:53
Okay, bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

Ik vraag me af of er hier meer Texas Specials gebruikers zitten, en wat hen mening is over deze pick-ups.

(ik heb de strat zo gekocht, niets wetende van elementen in het algemeen)