PDA

View Full Version : wat voor gitaar?



bloodiron
4 juni 2005, 11:20
wat voor gitaar raden jullie mij aan als ik veel nummers van good charlotte speel?...

ijzerbroot1
4 juni 2005, 11:27
Euh.....eentje die het doet?? Ik zou het niet weten, waar spelen hun zelf op dan? En alleen de gitaar is niet bepalend voor het eindresultaat hoor.....als je een witte strat koopt ben je nog geen jimi hendrix :-D

up-guitarman
4 juni 2005, 11:34
Idd, maar ik zou voor good charlotte ook geen strat nemen ... Ik zou eerder voor iets met humbuckers gaan !!!

Nu kunnen we je allemaal geweldige humbuckergitaren aanraden maar uum, wat is je budget ???

robert-gitarist
4 juni 2005, 11:46
Die kerel zelf speelt op een music man signature..
dus als je geld genoeg hebt :P
En ja voor dat soort nummers enzo zijn gitaren met humbuckers erg goed.
Dus zoek iets met humbuckers ofzo of ga wat uitproberen.
Tis nogal persoonlijk wat je wel lekker vind klinken en wat niet etc.

Orpheo
4 juni 2005, 11:53
ik d8 dat t PRS signature was, maar ok....

verder: Good charlotte??

is dat niet die eentonige takkeherrie die bestaat uit 4 akkoordjes, die je op iedere gitaar kunt raggen, zolang je maar op t op een amp gooit met nogal wat distortion??

ixque
4 juni 2005, 11:59
wannabe-punk muziek

bloodiron
4 juni 2005, 12:00
kun je dat geluid ook met een telecaster krijgen ?

en ik denk niet dat ik zoveel geld heb voor een musicman of prs :cry:

Orpheo
4 juni 2005, 12:25
kun je dat geluid ook met een telecaster krijgen ?

en ik denk niet dat ik zoveel geld heb voor een musicman of prs :cry:

zoals ik zei: je kan dat met iedere gitaar krijgen, dat geluid. gewoon volumes openzetten op amp en gitaar, bas iets hoger draaien als je singles hebt ipv hums, en dan maar raggen. :)

bloodiron
4 juni 2005, 12:39
oke bedankt

Lord Abortion
4 juni 2005, 12:46
Ik zou toch geen tele kopen voor muziek als GC. Je moet maar eens kijken naar Ibanezzen, Epiphones, de goedkopere PRSen, ... Daarbij zitten er veel goede humbuckergitaren.

Maar nogmaals: wat is je budget ongeveer?

bloodiron
4 juni 2005, 12:59
170 euro :(

deedee
4 juni 2005, 13:01
en moet je daar ook nog een versterker voor hebben?

bloodiron
4 juni 2005, 13:02
neuh

bloodiron
4 juni 2005, 13:12
misschien een richwood les paul?

Franc
4 juni 2005, 13:53
Ik meen me te herinneren dat OLP ook die signature heeft van die Good Charlotte gitarist.

Heb je toch (bijna) een Music Man voor minder geld (maar of het voor 170euro kan...?)

ijzerbroot1
4 juni 2005, 14:11
Als ik jou was zou ik de tweedehands markt eens afstruinen (jeweetwel, marktplaats.nl enzo)misschien kan je nog een squier fatstrat op de kop tikken voor dat geld.

gloria
4 juni 2005, 14:17
wannabe-punk muziek

Oohh tof een nieuw merk van gitaar ofzo?

Nee?

Bakkes dan

deedee
4 juni 2005, 14:19
wannabe-punk muziek

Oohh tof een nieuw merk van gitaar ofzo?

Nee?

Bakkes dan

nee, het ging er denk ik meer om dat je met bijna elke gitaar die herrie kan maken :-D

bloodiron
4 juni 2005, 15:55
dus geen richwood les paul?

ijzerbroot1
4 juni 2005, 15:58
Richwood is ok hoor, kunje gerust doen. :cool:

Rewind
4 juni 2005, 16:08
Dean Evo XM?? 99 euri bij Feedback

jorrit
4 juni 2005, 16:37
Die kerel zelf speelt op een music man signature.


nope volgens mij speelt ie op een olp signature, iig laatst toen ik er toevallig langs zapte op top of the pops...

maar zoals al gezegd elke gitaar met humbuckers, als ik jou was zou ik de dean die nu bij de feedback voor 89 staat kopen. lekker gitaartje zeker voor het geld. koop dr een goedkoop tweede hands 15 watt versterkertje bij en je kunt in iedergeval beginnen. je zult toch voornamelijk clean en distortion gebruiken. 80 euro over... moet kunnen..

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=42855

tis niet geweldig maar om het te leren en voor thuis gebruik genoeg. verkoop je als je iets beters wilt weer voor t zelfde geld..

bloodiron
4 juni 2005, 16:54
zijn dean halzen wel fijn??

bloodiron
4 juni 2005, 17:10
hey maar als je een telecaster neemt met een distortion pedaaltje kun je het geluid van een les paul toch wel krijgen???

vester86
4 juni 2005, 17:31
uh nee, niet echt.... telecaster en les paul zijn zeg maar het tegenovergestelde.... en dat los je niet ff op met distortionpedaaltje

bloodiron
4 juni 2005, 17:44
heeft een pedaaltje geen nut dan?

Rewind
4 juni 2005, 18:01
als je een pedaaltje ertussen zou plaatsen, zou dat zijn om het overstuurde geluid te krijgen, wat net genoemd werd; clean (geen pedaal) of distortion(overstuurd)

timbo
4 juni 2005, 19:01
ik denk zon handig en niet al te duur punk gitaartje de ibanez nogwat ik weet niet meer maar is 159 eurie bij de feedback en speelt goed voor beginners en iets gevordere een echte punk gitaar onder de gitaren. :cool:

Orpheo
4 juni 2005, 20:11
heeft een pedaaltje geen nut dan?\

het geeft gewoon een overdrive/distortion.

de OD sound hangt af van je amp en je gitaar.

Stel: je hebt een amp, en een distortionpedaal. je hangt er een tele aan. het blijft dan een tele, met de OD.

Hang je er een LP aan, blijft het een LP. je kan een tele wel meer les paul-erig maken met hums en rosewood toets, en een LP kan je weer meer tele maken met coiltap en in/uit fase, maar t blijft onmiskenbaar een tele/les paul.

het enige dus dat een od pedaal doet, is distortion geven. meer niet.

bloodiron
4 juni 2005, 20:27
oke, de stagg l 320 cs dan bij feedback??
is dit een goede gitaar?

Jax
4 juni 2005, 21:27
Tja, stagg, lees maar even het stagg topic... :lol:

Rewind
4 juni 2005, 23:46
vermijd stag, of je moet echt perongelijk een heeele goeie tegen komen, maar dat zal wel meevallen.

ok, de opties die nu genoemd zijn is dus Richwood lp, Dean Evo XM, Ibanezje.

Misschien een Yamaha Pacifica ofzo? Wel met een humbucker erin dan, maar dat is ook wel lekker om op te punken.

bloodiron
5 juni 2005, 12:32
oke bedankt voor alle reacties, ben een stuk wijzer geworden

ik denk dat ik voor een richwood les paul ga, maar ik weet het nog niet zeker....