PDA

View Full Version : ook probs met zelfbouwamp



birt
3 juni 2005, 22:58
franc en negk3fan zijn niet alleen :D

men 18watter werkte eindelijk nu ik er een andere voedingstrafo in heb gezet maar hij kraakte nog wel wat en ruiste vrij hard. ook een beetje oscillatie.

maar er was wel een leuk geluid op beide kanalen.

nu een paar dagen geleden dacht ik er wat aan te prutsen en wat te debuggen en nu heb ik dus weer een probleem.
ik zet em van standby en er is enkel een hoog frequent gepiep dat vrij stil is, ongeacht het volume.
als ik een akkoord aansla is er enkel gekraak.
ik test het andere kanaal, en dat is identiek ehtzelfde, meer nog, als ik een akkoord aansla zie ik met het gekraak door een gleufje naast de OT vonken en komt er rook uit het chassis.

heb em onmiddelijk uit gezet en geopend maar er zijn nergens zichtbare brandplekken :-?

deze amp heeft me al bloed zweet en tranen gekost en nu was ik zo dicht bij het eindresultaat :(

anyway, we geven niet op, ook al duurt het nog lang voor hij goed is

birt
3 juni 2005, 23:06
hier staan fotos: http://sic.fotopic.net/c394179_13.html
(ff niet op de radio letten)

Squier4ever
4 juni 2005, 10:25
ligt dit aan mij of is dit nou spaghetti?

birt
4 juni 2005, 10:29
ligt dit aan mij of is dit nou spaghetti?

ligt aan de ietwat geschifte lay-out en de recyclagecomponenten.

er is echter geen enkele draad langer dan nodig, kijk maar eens goed :)

Squier4ever
4 juni 2005, 12:47
mja das waar, maar et ziet er (sorry) maar een beetje rommelig en onoverzichtelijk uit

Geronimo
4 juni 2005, 21:19
ligt dit aan mij of is dit nou spaghetti?

Wat nou spaghetti, dit is nou point to point wiring. Oldschool ambacht, zoals ze in de tijd van je opa elektrische apparaten maakten. Dit ziet er nog netjes uit, jammer dat ie geen gutshot van die radio heeft, dan zou je pas echt spaghetti zien!

Birt, luister maar niet naar die gast, dit ziet er netjes uit. Mooi werk

Geronimo
4 juni 2005, 21:27
franc en negk3fan zijn niet alleen :D

men 18watter werkte eindelijk nu ik er een andere voedingstrafo in heb gezet maar hij kraakte nog wel wat en ruiste vrij hard. ook een beetje oscillatie.

maar er was wel een leuk geluid op beide kanalen.

nu een paar dagen geleden dacht ik er wat aan te prutsen en wat te debuggen en nu heb ik dus weer een probleem.
ik zet em van standby en er is enkel een hoog frequent gepiep dat vrij stil is, ongeacht het volume.
als ik een akkoord aansla is er enkel gekraak.
ik test het andere kanaal, en dat is identiek ehtzelfde, meer nog, als ik een akkoord aansla zie ik met het gekraak door een gleufje naast de OT vonken en komt er rook uit het chassis.

heb em onmiddelijk uit gezet en geopend maar er zijn nergens zichtbare brandplekken :-?

deze amp heeft me al bloed zweet en tranen gekost en nu was ik zo dicht bij het eindresultaat :(

anyway, we geven niet op, ook al duurt het nog lang voor hij goed is

:o Dat is niet goed hoor, is de speaker nog aangesloten en is ie nog heel? Het lijkt er op dat er iets met je speaker is waardoor er geen of niet genoeg belasting aan je OT hangt en daar kan je je OT echt niet tegen! Dat verklaart de vonken en de rook. En dat gepiep is oscillatie maar dat kan een aantal oorzaken hebben. Doet ie dat vanaf heb begin al?