PDA

View Full Version : short scale



Random Bassist
3 juni 2005, 20:18
???

Random Bassist
3 juni 2005, 20:27
Hallo daar

ik ga volgend jaar op kot en heb geen goesting om mijn bas iedere week mee te pakken op de trein.
daarom zou ik graag een nieuwe kopen, waarschijnlijk short scale.
ik had gedacht aan de eb-0 van epiphone http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=107&CollectionID=12 of die Cort action junior http://www.cort.ch/EBasses/Action_Bass/Action_Junior.htm
heeft ieand van jullie ervaring met 1 van deze bassen (welke raden julie me aan?)

MazeMouse
4 juni 2005, 06:29
Mag ik vragen waarom een shortscale?
Is je andere bas dat ook of verwacht je dat dat makkelijker is ofzo?
Als je vervoert via Gigbag of koffer zul je het verschil tussen gewone en shortscale niet merken en op kot zul je het verschil in grootte ook niet merken maar kwa spelen zul je het WEL merken :)

Ik raad dus gewoon aan om een budgetbas van normale scale te kopen als je main-bass dat ook is :)

Mattia
4 juni 2005, 10:46
Als je iets kleins wil, dat je makkelijk mesleept, is headless eigenlijk de enig nuttige oplossing. Een short scale bas scheelt je hooguit 10cm, als al.

Random Bassist
4 juni 2005, 19:09
ik wil gewoon een short scale. die bas blijft toch op mijn kot staan.
mijn bas nu is een normale 34" met 1 HB (cort GB24) vandaar dat beide bassen ook maar 1 HB hebben.
(als jullie andere suggesties hebben, zijn ze altijd welkom)

Primitive
4 juni 2005, 21:19
ik ga volgend jaar op kot en heb geen goesting om mijn bas iedere week mee te pakken op de trein.

wat invredens naam betekend dat?

op kot( op kamers ofzo.

maar goesting??? :???:

iam
4 juni 2005, 21:43
goesting is verkozen tot het mooiste vlaamse woord...

goesting=zin

Random Bassist
5 juni 2005, 15:25
mijn eigen bescheiden mening is dat "pint" het mooist vlaamse woord is, maar iedereen heeft zijn eigen mening niewaar

en "op KOT" is idd het zelfde als "op kamers"

Rhinus
5 juni 2005, 16:49
Pint is alleen geen Vlaams. :)

Random Bassist
7 juni 2005, 00:39
Geeft niet
t blijft een mooi woord :wink: