PDA

View Full Version : TIMBER - MINDWEB



TIMBER
3 juni 2005, 13:53
Net een nieuwe low budget demo uit... graag effe een paar reacties. Gaat om de mp3tjes van de MINDWEB cd. (bovenste 6)

http://home.versatel.nl/a.vdzee/soulfight.html

Gert-Jan
3 juni 2005, 14:44
Ik heb het eerste nummer beluisterd maar ben niet enthousiast. Voor dit soort muziek is een hele goede timing vereist en die mis ik echt. Ook de creativiteit mis ik (dertien in een dozijn). De geluidskwaliteit is slecht, maar je gaf al aan dat het low budget is.



*edit* De rest ook zappend beluisterd maar blijf bij de eerder gemaakte opmerkingen

poepsnaar
4 juni 2005, 14:02
de cover ziet er heel veel belovend uit, maar wat ik dan hoor vind ik maar matig

Noid
5 juni 2005, 00:31
Geluisterd: Bush, Deaf en Go.

Het is niet gek, 'k vin het soort muziek wel leuk, zang past er goed bij. Blij dat jullie niet gaan grunten. Ook leuk die nederlandstalige rap/zang in bush.

Maar het lijkt wel alsof jullie nummers hebben opgenomen die nog niet echt af zijn. Waardoor iedereen nog wat onzeker is, waardoor er niet strak en onzeker gespeeld wordt. Bijvoorbeeld Bush: een aantal leuke thematjes en afwisselingen, maar drums en gitaar lopen gewoon niet synchroon. In Go bijvoorbeeld ook goed te horen in het begin, best een lekker gitaarrifje, maar geen chemie met de drums.

Thedevilinside
5 juni 2005, 10:58
Leuk voor een regionaal festivalletje ofzo, maar niet veel meer dan dat. Vond de teksten nu ook niet origineel beetje steenkool engels.
Maar goed ook op regionale festivalletjes wordt leuke muziek gemaakt.

Sonno
5 juni 2005, 13:19
Ik vind de opbouw en de zang van de nummers niet verkeerd.

Wel mis ik de overtuiging. Bijna alle instrumenten zijn een beetje aarzelend ingespeeld waardoor het minder swingend overkomt dan waarschijnlijk de bedoeling is.

Ook het gitaargeluid is niet best, de gitaar zou samen met de basgitaar en de drums een mooi geheel moeten vormen maar dat is er niet.
De toms klinken niet! Hebben jullie alles zelf opgenomen?

TIMBER
5 juni 2005, 21:39
Bedankt voor jullie luistertestjes en met de meeste kritiek ben ik het wel eens en kan ik wel wat mee. Wel jammer dat het negatieve doorgaans de overhand heeft omdat "over all" het ons niet een slechte demo leek.

M.Reitsma
20 juni 2005, 10:54
Mmmmm net terug uit Nieuw Zeeland en kom hier gelijk een demootje van één van mij ex-collega’s tegen. Moet zeggen dat de nummers wel lekker klinken en vooral Stay is een blijvertje. Maar moet me bij de anderen aansluiten dat het soms net klinkt of de drummer iets anders aan het doen is. Zowel qua sound en ritmisch wringt het aardig. Gitaren mogen er voor mij wel wat steviger in en die dubbele basdrum kun je beter aan de wilgen hangen. Neen de insteek van de nummers vind ik meer dan oké maar de uitvoering laat nog wel wat te wensen over.

TIMBER
16 augustus 2005, 12:54
Neen de insteek van de nummers vind ik meer dan oké maar de uitvoering laat nog wel wat te wensen over.


He Mario hoe gaat het..??? als je in Friesland bent kom dan eens effe langs dan kunnen we effe bijpraten. Wat jij schrijft is wel ongeveer de rode draad van de reacties en recensies. De nummers op zich vindt men over het algemeen heel aardig maar de sound wringt vooral tussen drum en slaggitaar.