PDA

View Full Version : Nieuwe amp voor optreden..



Reel Big Fish
3 juni 2005, 13:53
Hallo,

ik, met mijn lieve Behringer GMX 210, wil toch wat groters, alleen al om de reden dat ik mijn geluid wil verbeteren...

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/32933.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Fgitaarbasverster kers.htm%3Fg%3Dmuziek%26u%3Dgitaarbasversterkers%2 6js%3D1%26show_summary%3D1%26show_thumbnails%3D1%2 6rv%3D30%26av%3Da%26oudei%3D0%26zoek%3Dmarshall%2B stack%26fo%3D%26pv%3D

Ik had die in gedachte, is dat iets voor mij als mijn speelstijl ska, punkrock en metal is??

Greets!

vester86
3 juni 2005, 13:55
Randall RG !!!!!

Goeie clean voor t ska, en lekker distortiongeluid voor de andere 2 (hebbum zelf ook jaar gehad)

E-J
3 juni 2005, 17:15
waarom een stack? is toch nergens voor nodig als je over een pa systeem speelt? :razz:

up-guitarman
3 juni 2005, 18:06
Moehahaha, hoe lelijk is die "getuned" man...

Btw, ik heb ook nog een valvestate 8100 staan, indien intresse, stuur me dan maar PM.

Ik denk dat die voor je speelstijl wel ok is ...

BlackSun
3 juni 2005, 18:51
waarom een stack? is toch nergens voor nodig als je over een pa systeem speelt? :razz:

Waar zie jij dat hij over PA speelt? :-?


Die set is wel goed voor je, maar wellicht wat over the top. En daarnaast vind ik die legerkleuren gewoon lelijk:P

Ik zou zeggen, zoek een kwalitatief goede combo ofzo. Wat is je budget?

E-J
3 juni 2005, 19:19
Ik bedoel, als je gaat optreden is er bijna altijd wel een pa systeem. En dan heb je geen stack nodig.

EpiCenturiesAWAy
3 juni 2005, 19:25
Ik vind het een gruweleke amp maar die extra's lijken me wel vet!
Als je niet te veel geeft is het misschien nog een goede aankoop:)

Lenweë Míriel
3 juni 2005, 19:58
nee je hebt ook geen stack nodig








Je moet een muur hebben :-D :-D :-D :-D :-D
dat staat toch vele male beter als zo'n combo

Bins
3 juni 2005, 20:02
Ik bedoel, als je gaat optreden is er bijna altijd wel een pa systeem. En dan heb je geen stack nodig.

In de ska/punk scene valt dat nogal tegen hoor. Ik ben iig vaak blij dat mn amp het ook "zelf" aankan.

BlackSun
3 juni 2005, 20:04
ALs je een beetje een 'underground' bandje bent met 1 keer in de
maand een optreden in een Jongeren Centrum oid hoef je echt niet
vaak op een complete PA te wachten, hoogstens een zangversterker.

Reel Big Fish
4 juni 2005, 09:57
Oke bedankt voor de reacties.

Het gaat mij er nu vooral om dat mijn geluid beter word. Minder schel, zoals bij m'n GMX210 want daar irriteer ik me gewoon aan. Daarom een paar vraagjes over die amp:

- is de distortion goed
- wordt mijn geluid minder schel
- hoeveel moet ik er maximaal aan uitgeven volgens jullie??

Alvast bedankt! :oops:

Lord Abortion
4 juni 2005, 11:42
Ik zou toch niet gaan voor die link die je postte. Als ik het goed begrijp gaat het daar om een Valvestate, 2 cabinets (een valvestate en een duurdere) en een racktuner die in de versterker gevezen is. Nu denk ik dat je daaraan wel een hoop geld zal kwijtzijn, waarschijnlijk kan je voor dat budget wel ergens een betere halfstack vinden (Randall RG200 oid). En door je budget slechts een klein beetje omhoog te trekken moet het zelfs mogelijk zijn om een buizenhalfstack te vinden. Ik zou even doorsparen, en dan na de zomer (ik veronderstel dat je wel een vakantiejob doet) direct materiaal kopen waar je in principe voor de rest van je leven mee weg kan.

Reel Big Fish
4 juni 2005, 22:30
Die link van die marshall; alles kan ik voor 700€ kopen...

Maarja, k heb weer eens een dilemma hiero :lol: :oops:

AART
4 juni 2005, 22:33
ik zou het doen, die kleuren veranderen is 5 min werk.

maar krijg je beide kasten?

dan is het een goede deal, anders iets te duur.

Bluesbreaker
4 juni 2005, 22:51
Goede deal?

Nee man, voor 700 kun je ook iets leuks kopen in plaats van een totaal verneukte transistorkoelkast.

skabouter
4 juni 2005, 23:00
ALs je een beetje een 'underground' bandje bent met 1 keer in de
maand een optreden in een Jongeren Centrum oid hoef je echt niet
vaak op een complete PA te wachten, hoogstens een zangversterker.

hehe, zelfs dat nog niet eens altijd :D die zangers van tegenwoordig hebben t maar moeilijk, beetje tegen die buizenamps van tegewoordig aanboksen,,,, :D



maar nee RBF, ik zou voor iets leukers gaan. in elk geval buizen. ik speel zelf ook ska en punk en metal, en met buizen kom je verder. klinkt gewoon mooier zowieso, maar ook veelzijdiger soms. want een buizen amp geeft clean. heb je een 2 kanaals, dan geeft ie ook OD (of je moet um erg hard zetten). en als je voor die OD ook nog een booster zet dan heb je prima metal sound. nu heb ik het bijv. over de jcm800. maar er is zat te vinden :) buizen in elk geval !! doen ! wat is je budget ?

Daniël_san
4 juni 2005, 23:05
Het is toch 1 kast die hij verkoopt? :???:

Bluesbreaker
4 juni 2005, 23:20
Ik denk twee, bij de ad staat 8x 140 watt , zullen wel de speakers mee bedoeld worden?

Mr.Bluesbreaker
5 juni 2005, 00:20
Nee man, voor 700 kun je ook iets leuks kopen in plaats van een totaal verneukte transistorkoelkast.

:-D :-D :-D

Was er een tijdje terug ook niet een knulletje die een 8100 met 2 cabs voor thuis kocht, om mee "te beginnen"?
Die VS kasten zijn trouwens 140 watt per stuk, dus dan zal het wel 8 keer 35 watt zijn.

Lord Abortion
5 juni 2005, 08:36
Ja, 700 euro is wel een goede prijs voor een VS halfstack en een gewone Marshall cab (wel geen idee welk model het is) en een 19" stemapparaat en een wireless. Als je tevreden bent met de VS sound, zeker doen, maar mits een klein beetje doorsparen kan je wel een buizenversterker hebben.

Bluesbreaker
5 juni 2005, 10:29
Ja, 700 euro is wel een goede prijs voor een VS halfstack en een gewone Marshall cab (wel geen idee welk model het is) en een 19" stemapparaat en een wireless. Als je tevreden bent met de VS sound, zeker doen, maar mits een klein beetje doorsparen kan je wel een buizenversterker hebben.

Halloo, dat ding is compleet VERNEUKT!

robert-gitarist
5 juni 2005, 10:31
700 euro is opzich niet duur.Enne de ene kast is een Valvastate speaker kast en de ander de iets wat grotere is een 1960 A of een JCM 900/800 speaker cabinet.
Maar goed ik zou zelf denk ik door sparen voor een buizenbak.Die klinken tig keer voller en warmer.En heb ff gekeken op je site welke stijl je speelt,maare ik denk dat die valvestate nog al aardig schel is voor jou stijl.
Met een buizenbakkie kun je echt tig keer meer kanten op kwa stijl,van metal tot rock van punk tot ska en alles wat er tussen zit enzo ;)

Wees wijs en ga kijken op marktplaats na 2de hands buizen halfstack.Ik heb ze wel eens gezien voor 700 euro, top+cabinet dus ;)

Maar goed jou beslissing etc.
Succes ;)

ToTaL FaKe
5 juni 2005, 10:46
voor 700 euro kan je 2ehands ook een leuk combo'tje kopen, wat ik eerder zou doen.

maar goed, een half stack staat natuurlijk wel vetter he :roll:

Bluesbreaker
5 juni 2005, 10:56
maar goed, een half stack staat natuurlijk wel vetter he :roll:

Inderdaad, een verneukte stack met camo doek en een top die middendoor gezaagd is en een racktuner aangeplakt is staat veeel vetter.

Rock n' sad
5 juni 2005, 15:17
valvestate rulez :D

deedee
5 juni 2005, 15:58
ik zou toch wel buizen kopen....
voor 700 heb je 2dehands iets heel leuks,

Bins
5 juni 2005, 16:21
Ja, met 700 eurs kom je echt wel een heel eind hoor. Mijn set was ook ongeveer zo duur: 500 voor de top en 200 voor de cab (wel een beetje crappy cab, maargoed).
Marshall JCM 800/900, Mesa .50, Laney gh50(?) behoren allemaal tot de mogelijkheden, zowel in top of combovorm, en die klinken imo allemaal beter dan die valvestate. 2 4x12's vind ik eerlijk gezegd ook een beetje overkill.

AART
5 juni 2005, 16:32
bij live music in arnhem staat een laney gh50l + 2x12 samen voor 645 ofzo.

robert-gitarist
5 juni 2005, 17:55
Staat nu een valvestate top op marktplaats te koop ook marshall voor 150 euro ;)
En daar is niet ingezaagd

BramVersteeg
7 juni 2005, 16:03
Juist, voor 700 euri kun je iets veel leukers kopen dan deze set. Al vind je het er zelf leuk uitzien, het verkoopt voor geen meter (zakt erg in waarde) als je ooit weer iets anders wil. Denk aan de gemakken van een combo boven een halfstack... Alles in één, kleiner en makkelijker te vervoeren en vaak goedkoper. Een halfstack staat wel 'stoer' maar als je af en toe eens in een jeugdsoos speelt zou ik echt een combo nemen.
Ik ben geen expert in 700 euri combo's, maar ik denk dat je echt wel iets mooiers uit kunt zoeken. Succes ermee,
Bram

Bins
7 juni 2005, 16:30
Toch heeft een halfstack ook bepaalde voordelen: Als wij bijvoorbeeld een show hebben met een band uit Landgraaf (ik noem maar wat), dan regelen we dat zij speakers/drumstel/etc meenemen, en dan nemen wij alleen onze tops/bekkens/snare mee. Gezien we alleen een ford ka en een opel corsa tot onze beschikking hebben is dat handig. Daar zouden nooit 3 fatsoenlijke combos inpassen. Als de Landgravers dan een keer in Den Haag spelen, dan regelen wij de backline.

Het is dus echt niet zo dat een combo altijd handiger is, en dat je alleen een halfstack koopt om stoer te zijn.

AART
7 juni 2005, 16:59
ik vind het ook handiger met repeteren en thuis, 2x12 hier en een 4x12 daar, hoef je alleen top mee te nemen.

NeeraDJ
7 juni 2005, 17:25
Voor 700 piek? Man koop dan lekker een Marshall SL-X top (400-500 piek) en een 1936 2x12 cab (plus minus 250). Dan zit je ook meteen goed heb je volbuizen en een distortion waar vele forummers zeer zeker over te spreken zijn. Je kunt ook naar een Flextone III (2ehands) zoeken, ook een geweldige versterker

BramVersteeg
8 juni 2005, 00:05
Toch heeft een halfstack ook bepaalde voordelen: Als wij bijvoorbeeld een show hebben met een band uit Landgraaf (ik noem maar wat), dan regelen we dat zij speakers/drumstel/etc meenemen, en dan nemen wij alleen onze tops/bekkens/snare mee. Gezien we alleen een ford ka en een opel corsa tot onze beschikking hebben is dat handig. Daar zouden nooit 3 fatsoenlijke combos inpassen. Als de Landgravers dan een keer in Den Haag spelen, dan regelen wij de backline.

Het is dus echt niet zo dat een combo altijd handiger is, en dat je alleen een halfstack koopt om stoer te zijn.

Ben ik helemaal met je eens, ik heb immers zelf ook een halfstack :razz: . Maar om nou meteen de genoemde set te kopen lijkt het me meer voor de sier. In dat geval denk ik dat je beter een goede combo kunt kopen. :wink:

almarvk
8 juni 2005, 10:07
Voor 700 piek? Man koop dan lekker een Marshall SL-X top (400-500 piek) en een 1936 2x12 cab (plus minus 250). Dan zit je ook meteen goed heb je volbuizen en een distortion waar vele forummers zeer zeker over te spreken zijn. Je kunt ook naar een Flextone III (2ehands) zoeken, ook een geweldige versterker

Die SL-X wil ik ook, enige nadeel is dat je 'm niet zo vaak ziet langskomen :(

Punkrockerke
8 juni 2005, 11:59
Voor 700 piek? Man koop dan lekker een Marshall SL-X top (400-500 piek) en een 1936 2x12 cab (plus minus 250). Dan zit je ook meteen goed heb je volbuizen en een distortion waar vele forummers zeer zeker over te spreken zijn...
En vanwaar haalt hij dan zijn clean-geluid voor ska...?

Bins
8 juni 2005, 12:02
Volumeknop op gitaar? Boost pedaaltje?
"Beggars can't be choosers" ;)

Fumi SG
8 juni 2005, 13:45
Volumeknop op gitaar? Boost pedaaltje?
"Beggars can't be choosers" ;)

een boost pedaaltje voor de clean?? :???:

NeeraDJ
8 juni 2005, 13:55
Nee de clean is niet geweldig, maar met een los EQ pedaaltje kun je het wel shapen. En zoals Bins al heel goed opmerkte: "Beggars can't be choosers"

Bins
8 juni 2005, 14:07
Volumeknop op gitaar? Boost pedaaltje?
"Beggars can't be choosers" ;)

een boost pedaaltje voor de clean?? :???:

Pffff... Stel een "clean met een randje" in, dus evt met de volume knop nog cleaner te maken, en trap em met een boost pedaal op zn staart voor scheur. Had je dat niet zelf kunnen bedenken?
Bij ska kan je wat mij betreft best met een semi-clean geluid aankomen. Vooral bij de wat harde varianten.

Dit vind ik beter dan als je bijvoorbeeld een transistor amp hebt met een hele goede clean (dat moet wel kunnen) en dan switch je naar kanaal 2.... en weg is je geluid.

Fumi SG
8 juni 2005, 14:13
ow.. ik dacht dat je het nog over die clean sound had, en dat je die UIT het pedaaltje wou halen. En euh.. dat ge-pfff en zo is een beetje overbodig hèh! :wink:

iam
8 juni 2005, 14:22
mss is dit iets voor je? :razz:


http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21763&item=7327612065&rd=1&ssPageName=WDVW

Annuh
8 juni 2005, 16:31
Laat je niet te snel afleiden door de look en de grote!

dejohan
8 juni 2005, 16:48
700 euro voor een transistorstack is echt dom. domdomdom!

Kijk eerst naar je budget. Zoveel voordelen heeft een stack niet tegenover een combo. Ik ken zelfs een hele hoop professionele muzikanten met een combotje die keihard lachen met die amateurs die altijd met een stack komen spelen op het minipodiumtje van het locale café/jeugdhuis.
En voor 700€ zijn er (tweedehands) echt héél goeie buizencombo's te vinden. Met een gewone Peavy Classic ofzo ben je ook al een eind.

Fumi SG
8 juni 2005, 17:43
een Randall RG 50 Tc!! Zit ik zelf ook al een tijdje op te gassen. Die heb je wel voor €700,-... dan heb je een nieuwe all-tube combo. 50 Watt met Celestion speaker. Damn, die bak zou ik best willen hebben :wink:

deedee
8 juni 2005, 18:30
700 euro voor een transistorstack is echt dom. domdomdom!

Kijk eerst naar je budget. Zoveel voordelen heeft een stack niet tegenover een combo. Ik ken zelfs een hele hoop professionele muzikanten met een combotje die keihard lachen met die amateurs die altijd met een stack komen spelen op het minipodiumtje van het locale café/jeugdhuis.
En voor 700€ zijn er (tweedehands) echt héél goeie buizencombo's te vinden. Met een gewone Peavy Classic ofzo ben je ook al een eind.

idd, me leraar staat ook met ze 100w buizencombo (wel 4*10, maar toch) in het paradiso :-?

jorrit
8 juni 2005, 19:48
700 euro voor een transistorstack is echt dom. domdomdom!

Kijk eerst naar je budget. Zoveel voordelen heeft een stack niet tegenover een combo. Ik ken zelfs een hele hoop professionele muzikanten met een combotje die keihard lachen met die amateurs die altijd met een stack komen spelen op het minipodiumtje van het locale café/jeugdhuis.
En voor 700? zijn er (tweedehands) echt héél goeie buizencombo's te vinden. Met een gewone Peavy Classic ofzo ben je ook al een eind.

die professionele muziekanten hebben vaak ook wat meer budget om bijvoorbeeld een half stack en een combo te hebben... voor als ze niet op een mini podiumpje spelen...

dejohan
8 juni 2005, 20:01
700 euro voor een transistorstack is echt dom. domdomdom!

Kijk eerst naar je budget. Zoveel voordelen heeft een stack niet tegenover een combo. Ik ken zelfs een hele hoop professionele muzikanten met een combotje die keihard lachen met die amateurs die altijd met een stack komen spelen op het minipodiumtje van het locale café/jeugdhuis.
En voor 700? zijn er (tweedehands) echt héél goeie buizencombo's te vinden. Met een gewone Peavy Classic ofzo ben je ook al een eind.

die professionele muziekanten hebben vaak ook wat meer budget om bijvoorbeeld een half stack en een combo te hebben... voor als ze niet op een mini podiumpje spelen...

Ja, maar dan zijn er nog genoeg die met een simpel combotje op een groot podium gaan staan.

Fumi SG
8 juni 2005, 20:31
jah... mic ervoor --> via PA en het rockt like hell!! 8-)

AART
8 juni 2005, 20:58
in de kroegen waar ik kom komen geen tone zeikerds 8-)

ik vind wel dat een 2x12 kast beter is dan een 4x12, tenzij ik een tourbus en roady bij een 4x12 cadeau krijg. Met een head heb je namelijk meer keus uit speakers.