PDA

View Full Version : snaren ibanez v70



kris555
3 juni 2005, 12:04
Hallo,
ik heb sinds een tijdje een ibanez v70 (akoestisch-elektrisch). Van de fabriek af heeft deze al best een hard en scherp geluid. Echter toen er nieuwe snaren zijn opgekomen toen de topkam werd vervangen (door een lagere) klonk hij nog iets harder en scheller. Dit is wel iets minder geworden na een tijd erop gespeeld te hebben, maar ik vind het toch nog iets te hard eigenlijk.
Mijn vraag is nu, welke snaren kan ik kopen die ervoor zorgen dat ik een wat zachter en warmer geluid krijg? De dikte van de snaren die er nu op liggen is gewoon standaard (dus een setje 0.12 ofzo??).
Alvast bedankt voor de reply´s!

Greetz,
Chris

kris555
6 juni 2005, 09:24
niemand??? :cry:

Mattia
6 juni 2005, 14:51
Er zaten in de winkel waarschijnlijk Elixirs op, van die coated snaren. Dat geeft een iewat meer 'ingespeeld' geluid (minder 'helder'), maar blijft gewoon heel lang hetzelfde klinken. Een nieuw setje Phosphor Bronze snaar klinkt in het begin wel erg schel, en dat blijft ook deels. Is je topkam vervangen voor been/bot? Dat kan ook een effect hebben op je klank.

Ik zou misschien wat 80/20 bronze snaren proberen, geeft een wat minder 'fel' geluid. Bedenk ook dat je speelstijl (waar je de snaren aanslaat met je rechterhand), wat voor soort plectrum je gebruikt de klank zeer sterk kunnen beinvloeden. Maargoed, zeer veel warmer geluid op een wat 'schelle' gitaar zul je niet echt krijgen, tenzij deze goed inspeeld (bij solid top gitaren 'opend' de top zich na een tijdje spelen. Is al snel merkbaar, maar na een paar jaartjes nog meer..)

kris555
6 juni 2005, 15:50
denk niet dat er van die elixers opzaten eigenlijk maar goed. Nieuwe topkam is bot inderdaad en ik heb gehoord dat dat de klank kan veranderen maar zo erg?? De gitaar is nu 4 maanden oud dus misschien moet hij nog ingespeeld worden verder en wordt hij dan wat minder schel. Ik ga die 80/20 bronze snaren wel eens proberen.

Thanx :)

kris555
7 juni 2005, 15:17
nog meer mensen die hier ideeen over hebben?? :)