PDA

View Full Version : Buizen naar de vernieling



Joey Handsome
2 juni 2005, 22:45
He, ik heb een probleempje, ik heb een Fender 65 Twin Reverb RI en na vier jaar trouwe dienst begint ie toch wel erg mat te klinken. Waar kan ik het beste m'n buizen laten vervangen? Ik heb namelijk al in veel muziekzaken meegemaakt dat men erg ongeinteresseerd en ruw met de spullen omging en ik hou gewoon te veel van m'n beestje... Ik zoek iets in de buurt van Amsterdam/Haarlem. Daarnaast, kost het veel moeite om het biassen van je versterker zelf onder de knie te krijgen of kleven hier te grote risisco's aan? zo ja, hoe doe ik dat bij deze versterker? Als laatste, welk merk buizen is het meest aan te raden??

bij voorbaat dank!

nicoverduin
2 juni 2005, 23:02
BIASsen is op zich eenvoudig als je weet wat je moet doen. En begrijpt dat je met hoge spanningen bezig bent. Als je dit nooit hebt gedaan en ook eigenlijk niets van electronica begrijpt, kun je het beter iemand effe laten doen. Je speelt dan namelijk met je pensioenpremie :-D :-D :-D

Joey Handsome
2 juni 2005, 23:20
ok, maar waar kan ik dat dan het beste laten doen? ik heb dat ding namelijk bij de Feedback in Rotterdam gekocht en ik ben nou verder niet echt over de klantenservice van die zaak te spreken (hoe vaak heb ik daar nou al niet kapotte pedalen gekocht??!! :evil: )...

Ik heb ook weleens gelezen dat bv. Sovtek niet zulke goede 12AX7's maakt, maar wel prima 6l6. Welk merk? Ik heb namelijk gezien dat onder het Groove Tube loge van mijn buizen gewoon een Sovtek print zit en heb ook het idee dat dat voor Electro-Harmonix hetzelfde is. Ik wil veel midden, strakke bas en rustig in het hoog, heeft dat ook met mijn buizenmerkkeuze te maken??

nicoverduin
3 juni 2005, 06:24
Je hebt een PM.
Groetjes
Nico