PDA

View Full Version : storing in de bas



inmijnsassieopmijnbassie
2 juni 2005, 21:07
Hey

Ik heb een probleem met mijn actieve dean edge Q4 bartolini

Als ik de bas heb in geplugd en ik raak een snaar aan dan begint hij te storen (ruizen) het is net of er iets mis is met de aarde van de gitaar
ik heb hem ook al op andere versterkers geplugd maar hij blijft storen

heeft iemand hier ervaring mee

thanks

-------------------------
inmijnsassieopmijnbassie

starscream
2 juni 2005, 21:13
Klinkt als een lege batterij van je bas!

inmijnsassieopmijnbassie
2 juni 2005, 21:25
die heb ik al vervangen door een nieuwe batterij maar het blijft

Iron Maiden
3 juni 2005, 13:25
Ik weet niet of dit bij jou het probleem is, maar bij ruizen wil het ook nog wel eens helpen aluminiumfolie onder je slagplaat, en klepjes te maken.

AntY
3 juni 2005, 16:04
zitter er single coil elementen op?

inmijnsassieopmijnbassie
3 juni 2005, 16:47
dat weet ik niet het zijn bartolini elementen maar of die single coil zijn?

AntY
3 juni 2005, 17:36
zijn t lange dunne balkjes of is t een dik element?

heb je foto
?

inmijnsassieopmijnbassie
3 juni 2005, 17:43
hey

het zijn 2 dikke elementen

inmijnsassieopmijnbassie
3 juni 2005, 17:55
ik heb ondertussen een link gevonden met een foto


www.deanguitars.com/edge_q4_bartolini.htm

AntY
3 juni 2005, 20:21
waarschijnlijk toch de aarde dan...

inmijnsassieopmijnbassie
3 juni 2005, 21:35
ok als dat het dan is wat kan ik er dan aan doen om het goed te krijgen :oops:

AntY
3 juni 2005, 21:43
ik zou ermee naar een luthier gaan. waar woon je precies?

inmijnsassieopmijnbassie
3 juni 2005, 21:54
als je ff vertel wat dat is en ik woon in Vaassen 10km vab apeldoorn

AntY
4 juni 2005, 00:50
das een gitaarbouwer. misschien dat je dan ook wel naar paul sips in nijmegen kan gaan (www.bassmatters.nl) of heeft iemand een beter idee?

Wilbert
4 juni 2005, 04:20
Het is op basgitaarforum ook al gezegd, maar het is gewoon de aarde van je versterker. Het stopcontact waarin je versterker zit is niet geaard. Da's nodig als je dit wilt verhelpen.

buuck
4 juni 2005, 09:20
dan kun je dus een aloude truc toepassen!

zorg dat t chassis van je versterker verbonden is met de centrale verwarming, dan is ie ook geaard. gewoon een stroomdraadje spannen. wel op de plek van de versterker het verf klein beetje eraf schuren, als er verf op zit. anders probeer eens een stuk ijzer van de verwarming vast te pakken als je je bass ingeplugd hebt en de versterker aan. voel je niks, ligt het niet aan de aarde. wordt je arm stijf van de stroom, dan is er dus wel iets mis :wink:

AntY
4 juni 2005, 13:11
hij heeft ook al andere versterkers geprobeerd....

ik nam aan: op andere plek. bij vrienden of zo. of bedoelde je andere vesterker op dezeflde plek?

Wilbert
4 juni 2005, 18:09
dan kun je dus een aloude truc toepassen!

zorg dat t chassis van je versterker verbonden is met de centrale verwarming, dan is ie ook geaard. gewoon een stroomdraadje spannen. wel op de plek van de versterker het verf klein beetje eraf schuren, als er verf op zit. anders probeer eens een stuk ijzer van de verwarming vast te pakken als je je bass ingeplugd hebt en de versterker aan. voel je niks, ligt het niet aan de aarde. wordt je arm stijf van de stroom, dan is er dus wel iets mis :wink:
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk. Koop een stekkerdoos en aardt die aan je verwarming. Dan hoef je je versterker niet te beschadigen.

inmijnsassieopmijnbassie
5 juni 2005, 21:21
ik heb ff mijn stopcontact nagelopen en dr zit aarde op vanuit de
meterkast
maar het rare is dat als ik de bas vast heb en ingeplugd en raak de snaren aan en ook de rand van de flightcase dan is het ruizen over ,raak ik mijn versterker aan die er in zit dan blijft het ruizen

ik snap het nie meer :???:

Primitive
6 juni 2005, 10:08
dan ligt het echt nog steeds aan je niet geaarde stopcontact, ik heb er ook last van, en als je je snaren aanraakt, maakt hij contact met de aarde, dus is het over

Wilbert
6 juni 2005, 16:09
ik heb ff mijn stopcontact nagelopen en dr zit aarde op vanuit de
meterkast
maar het rare is dat als ik de bas vast heb en ingeplugd en raak de snaren aan en ook de rand van de flightcase dan is het ruizen over ,raak ik mijn versterker aan die er in zit dan blijft het ruizen

ik snap het nie meer :???:
Je zegt dat je het zelf hebt nagelopen. Ik waag het je technische kennis in twijfel te trekken en je te adviseren niet zelf aan de bedrading in je huis te gaan prutsen (mocht je dat van plan zijn in een poging de boel te aarden). Kijk eens of het in de keuken wel werkt (da's meestal wel goed geaard).

buuck
7 juni 2005, 10:01
ik denk dat het probleem dan toch in de versterker zit

als je het zelf aandurft: haal em los, kijk ff hoe de versterker geaard is, en/of er iets los hangt wat met de aarding te maken heeft. het is duidelijk dat het chassis van de versterker niet geaard is. anders was de brom wel over.

als je het zelf niet aandurft: ga naar een gitaarboer :wink:

tip: haal wel eerst de stekker uit het stopcontact voordat je aan je versterker gaat knutselen. (ik spreek uit ervaring dat dat prettig is in vergelijking met wel stroom erop :evil: )

buuck
7 juni 2005, 10:02
ik denk dat het probleem dan toch in de versterker zit

als je het zelf aandurft: haal em los, kijk ff hoe de versterker geaard is, en/of er iets los hangt wat met de aarding te maken heeft. het is duidelijk dat het chassis van de versterker niet geaard is. anders was de brom wel over.

als je het zelf niet aandurft: ga naar een gitaarboer :wink:

tip: haal wel eerst de stekker uit het stopcontact voordat je aan je versterker gaat knutselen. (ik spreek uit ervaring dat dat prettig is in vergelijking met wel stroom erop :evil: )

Wilbert
7 juni 2005, 12:21
tip: haal wel eerst de stekker uit het stopcontact voordat je aan je versterker gaat knutselen. (ik spreek uit ervaring dat dat prettig is in vergelijking met wel stroom erop :evil: )
:lol: