PDA

View Full Version : Plaatsing Tubescreamer



phx
2 juni 2005, 20:57
Sinds vandaag in bezit van een tubescreamer (ts9dx) maar mijn vraag is:

waar plaats je de tubescreamer als je een srv sound wilt verkrijgen: voor of na een (los) overdrive pedaal!

Volgens mij erna (dus dichter bij de amp), klinkt ie namelijk bluesy-er maar bij het aanslaan van meer dan 1 noot tegelijk krijg je een dof geluid! :oops:

Help me out guys



Cheers

phx
2 juni 2005, 21:08
Ter verduidelijking:


GUITAR----->BLUESBREAKER (overdrive)----->TS9dx---->AMP

OF

GUITAR----->TS9dx----->BLUESBREAKER (overdrive)--->AMP



ben er nog niet helemaal over uit

Lucky
2 juni 2005, 21:08
klassiek e manier van gebruiken is een buizenamp op breakup zetten (punt dat de buizen net gaan vervormen) en dan de tubescreamer instellen met een beetje vervorming en wat volume boost zodat als je hem aan knalt je je buizen een opdoffer geeft.
Dat romige komt dan dus de combi van de vervorming van de ts en de buizen die een beetje over hun nek gaan.

phx
2 juni 2005, 21:10
Oftewel de tubescreamer VOOR de overdrive zetten (als je met een los overdrivepedaal werkt zoals ik).

Ben wel verliefd geworden op deze sound. Dan te bedenken dat ik voor nog geen jaar geleden met een high gain distortionpedaal speelde met de gain op 10...

Lucky
2 juni 2005, 21:12
ik zou het zeker proberen. er zijn overdrives die heel lekker met elkaar werken (ook al komt er geen buis aan te pas) ik zelf heb een red snapper voor een ts9 staan die doen het heel leuk met elkaar.... ik weet niet wat je TS met die Marshall doet.
beetje experimenteren zou ik zeggen... ook met de toonregeling van de verschillende pedaaltjes.
Gouden regel is er eigenlijk niet

Have fun, dude!

phx
2 juni 2005, 21:13
Thnx alvast Lucky. Vind zelf de ts9 NA de overdrive ook lekker klinken dan andersom.

Lucky
2 juni 2005, 21:15
Ben wel verliefd geworden op deze sound. Dan te bedenken dat ik voor nog geen jaar geleden met een high gain distortionpedaal speelde met de gain op 10...

we zijn daar allemaal geweest. snelste weg naar eindelooze sustain... maar geen enkele tone in je geluid.
ik werk nu met twee overdrives en een compressor\boost voor mijn dirt geluiden...en geen van beiden komt boven de twaalf uur qua gain.

maar goed...ik speel dan ook geen rock of metal.

phx
2 juni 2005, 22:03
ik zelf heb een red snapper voor een ts9 staan die doen het heel leuk met elkaar

toch nog een vraagje (eigenlijk de hamvraag betreft dit onderwerp) heb je de Menatone tussen je gitaar en ts9 staan of tussen je amp en de ts9 (wat is voor en wat is eigenlijk na.. de amp? de gitaar?)

Lucky
2 juni 2005, 22:24
in principe staat de Menatone tussen de gitaar en de TS9.

waarbij de menatone minder gain heeft en een beetje meer treble dan de ts9

phx
3 juni 2005, 20:33
Ultimate!!!! Ik heb DE setting gevonden voor een lekkere ts9 drive/scheur, nl:

gitaar--->ts9dx---->bluesbreakerII----->amp

waarbij de drive van de bluesbreaker op 12 uur staat en die van de ts9dx ook, alleen hiervan de volume heleganz opengezet. Hoe harder mijn buizenamp staat, hoe beter hij klinkt! Ik is erg gelukkig.

Iemand mijn oude distortionpedalencollectie (leuk woord voor scrabble) kopen? spam spam :razz: :razz: :razz: :cool: :lol: 8-)

Dirk_Hendrik
3 juni 2005, 20:47
Ligt er aan wat er in die oude verzamelinhg zit. Skip de eventuele metalzone bij het opdreunen :wink:

phx
3 juni 2005, 20:58
Gebruik nu alleen nog:

muff nyc, proco rat reissue, ts9dx en bluesbreaker II

Wil nog: bluesbreaker (original)

Fuhgawz
4 juni 2005, 00:48
Dus de Muff, de Rat en, mogelijk de Bluesbreaker gaan weg? Krijg je daar niet over een half jaar weer spijt van? :P
Heb je trouwens al geprobeerd de Tubescreamer en de Rat te combineren? Dit schijnt (zo heb ik gehoord) ook een leuke combinatie te zijn. De Rat voor lichte overdrive en dit pushen dmv de Tubescreamer

phx
4 juni 2005, 09:19
De zin: "Distortionpedalen in de aanbieding..." bedoel ik natuurlijk niet letterlijk. Mogelijk gaat mijn zoom hyperlead wel weg, maar de muff en bluesbreaker gaan niet weg. De rat al HELEMAAL niet, die roeleerd groottijd :lol:

Combi van rat en tubescreamer vind ik persoonlijk minder samen klinken dan me bluesbreaker en buizenschreeuwer