PDA

View Full Version : Koch Twintone 2 getest



marc_o
2 juni 2005, 20:31
Vandaag naar Feedback rotterdam geweest en de nieuwe twintone uit de doos laten halen voor een testrit.
Ik was erg onder de indruk, en het is een zeer bruikbare en breed inzetbare combo geworden.
Clean heeft lekker veel punch, net zoals de originele combo dat al had.
Kanaal 2 is in feite het oude 2e kanaal onderverdeeld in OD en OD+, net zoals bij de studiotone. Door de 2 mastervolumes heb je 6 inzetbare sounds, oftewel 3 sounds maal 2 volumes.
De prijs valt erg mee, ergens door de 1200 euro, echt de testrit waard in ieder geval, en naar mijn mening de perfecte tussenstop tussen de oude twintone en de grotere multitone. Ik denk dat ze een hit hebben met dit monstertje.

Daniël_san
2 juni 2005, 20:49
srry opftopic: Weet je of ze er ook de nieuwe AC30CC's hebben?

Ontopic: Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me wel een lijp versterkertje. 8-)

Metoshade
2 juni 2005, 21:54
Zit er ook die "mid-shift" optie op, die ook op de studiotone zit? Daarmee kon je het karakter van de versterker behoorlijk omgooien. Er zit dus een gainboost op het crunchkanaal, gaat het dan ook zo klinken als bij een Multitone? Echt die Koch-sound, of blijven de mids hier wat sterker overeind? Het lead van een MultiTone blijft voor mij onbruikbaar omdat de boel zo enorm vettig en ruizig wordt, zou geinig zijn als ze dat bij de TwinTone hadden verholpen!

marc_o
2 juni 2005, 22:00
Zit er ook die "mid-shift" optie op, die ook op de studiotone zit? Daarmee kon je het karakter van de versterker behoorlijk omgooien. Er zit dus een gainboost op het crunchkanaal, gaat het dan ook zo klinken als bij een Multitone? Echt die Koch-sound, of blijven de mids hier wat sterker overeind? Het lead van een MultiTone blijft voor mij onbruikbaar omdat de boel zo enorm vettig en ruizig wordt, zou geinig zijn als ze dat bij de TwinTone hadden verholpen!


Midshift zat er niet op, maar het karakter van de Twintone is meer middig (als dat een woord is) dan de multitone, ik denk dat jij 'm prima kunt waarderen, ik vond 'm niet gruizig, maar heb 'm enkel met een telecaster getest.. Ik ervoer het overigens niet als een drive met boost, maar meer als het oude leadkanaal met een half-gain-mode, dus eigenlijk net andersom, als je begrijpt wat ik bedoel...

@Daniel_San: Ik geloof het wel, maar was een zooitje omdat ze vanalles aan het uitpakken waren voor de uitverkoop die zaterdag van start gaat. Ze stonden niet in de winkel, maar dat stond die twintone aanvankelijk ook niet. Ze hadden wel die nieuwe Vox-pedalen in de vitrine staan...

Metoshade
2 juni 2005, 22:32
Meer variatie in hetzelfde spectrum dus, dat is wel gaaf! De twintone heeft inderdaad een wat sterker middengebied dan de multitone, dus die 2 gain vormen op het lead is wel ideaal! Vast niet zo ideaal als een Fandango, maarja, je kunt niet alles hebben :wink: [/quote]

iam
3 juni 2005, 00:01
damn dit geeft me GAS!!!

deze zomer komt hier wss een studiotone

up-guitarman
3 juni 2005, 11:05
Hoeveel kost zo'n studio tone ongeveer ???

marc_o
3 juni 2005, 11:26
Meer variatie in hetzelfde spectrum dus, dat is wel gaaf! De twintone heeft inderdaad een wat sterker middengebied dan de multitone, dus die 2 gain vormen op het lead is wel ideaal! Vast niet zo ideaal als een Fandango, maarja, je kunt niet alles hebben :wink: [/quote]

Uiteraard, maar de Fandango is wel meer dan 2 keer zo duur. Ik denk dat er wel eentje komt binnen afzienbare tijd. Ligt er een beetje aan hoe druk ik het krijg met m'n band, is een stuk goedkoper dan de Rivera, en uiteraard wat handzamer in een klein kroegje met toch meer dan voldoende volume.

marc_o
3 juni 2005, 11:27
Hoeveel kost zo'n studio tone ongeveer ???

Rond de € 900,-

Mitch
3 juni 2005, 17:18
Nice !

[off-topic]
Over de beschikbaarheid van AC30CC's bij Feedback: ik heb geruchten gehoord dat ze een dispuutje hebben met de importeur, dus wellicht gaat hun dealerschap niet door, in tegenstelling tot wat er in de folder staat.

Daniël_san
3 juni 2005, 17:24
das kut..... Dan moet ik 100 euro meer dokken, dus 2 maanden langer wachten :cry:

marc_o
3 juni 2005, 17:25
volgens mij hadden ze die dingen al in huis, maar nog niet uitgepakt, evenals de Behringerpedaaltjes. Ze hadden het in ieder geval over de verschillen in de prijzen van de AC-30's en welke speakers erin zaten, dat ving ik op toen ik weer eens veel te lang stond te wachten bij de balie, haha!

iam
3 juni 2005, 18:47
weet er trouwens iemand waar koch te verkrijgen is in belgie?

marc_o
7 juni 2005, 09:40
weet er trouwens iemand waar koch te verkrijgen is in belgie?


Denk Europees, rij naar Rotterdam!

maylingjv
7 juni 2005, 09:47
keymusic heeft/had koch

marc_o
7 juni 2005, 09:57
had, is helemaal op de Engl en Mesa tour....

iam
7 juni 2005, 14:33
weet er trouwens iemand waar koch te verkrijgen is in belgie?


Denk Europees, rij naar Rotterdam!

www.beatexplorer.be heeft ze staan :)
(had gemaild naar koch)