PDA

View Full Version : strat projectje



Rw
2 juni 2005, 17:40
ik ben voor het eerst bezig bezig met een strat nouwjah de body dan...
wordt waarschijnlijk van mahonie(bubinga) maar dat is nog niet zeker

http://groups.msn.com/_Secure/0RAAOAx8TvHHix6e1WFXW*nofpJkawNod3ebuUreQJLp!kFbvb N74Wn0Jkyb2Qi6dxKqDWNC!tvSzffVyzdZ8k85keN97nBOa3J8 rNKteWIg/DSCN0182.JPG?dc=4675524833892782878

hier even een foto van de hals en wat onderdelen.
ik ga waarschijnlijk de dimarzio en de shaller(paf kopie) gebruiken
meer foto's van de ontwikkelingen volgen :)

Fumi SG
2 juni 2005, 17:42
zozo, strak hoor!! :razz:

Wat voor DiMarzio heb je daar liggen??

Mattia
2 juni 2005, 19:39
Leuk!

Marreh...Bubinga? Lijkt absoluut niet op mahonie. Is veel, veel zwaarder, en lijkt bijna eerder op een pallisandersoort dan een mahoniesoort. Sapele, Sipo, Khaya, dat zijn de afrikaanse leden van de Meliciae familie, waar de Swetinia's (echte mahoniesoorten) ook bijhoren.

Bubinga kan vreselijk mooi zijn, maar besef wel dat 't geen lichtgewicht body zal zijn. Warwick gebruikt 't best vaak voor z'n bassen, in bodies en halzen. Denk ik.

Rw
2 juni 2005, 20:22
tis een Dimarzio paf dp103
die p90 ga ik overigens niet gebruiken is gewoon wat zooi op een hoopje

kijk ook op http://groups.msn.com/mijngear

staat mijn gear maar moet nog wel wat bijgewerkt worden met fotos
denk je dat bubinga wel goed klinkt overigens? want de hoeveelheid die ik nodig heb is 22 euro en ik ben absoluut niet rijk!

Jeanken
2 juni 2005, 20:38
Ok, niet rijk maar over 22 euro gaan we toch niet praten? Verkoop die P-90 dan als je hem niet gebruikt en het zooi vindt.
Kdacht wel al goede commentaar op Bubinga gehoord te hebben, hou er wel rekening mee dat het zwaar is en dat is niet altijd een lachertje op podium, hangt natuurlijk af van de klank die je wil hoe goed Bubinga voor je is, waar ben je naar op zoek?

Mattia
2 juni 2005, 20:41
Qua klank moet 't wel goet zitten, maar het wordt wel erg, erg zwaar.

Rw
2 juni 2005, 20:53
nouwjah is het toch maar goed dat t een badkuip wordt
en die p90 is geen troep daz trouwens van mn oom die ook zelf bouwt alleen al wat langer. tis geen troep maar als je bij mij spul bij elkaar legt is het al gauw troep :-D

Rw
2 juli 2005, 12:03
heb nu al ander hout.

vuren kon ik gratis krijgen !