PDA

View Full Version : Crybaby GCB95 Modificeren?



robert-gitarist
2 juni 2005, 16:36
Hallo mensen,
Ik heb een vraagje,
Ik heb zelf een Jimmi Hendrix Wah van Dunlop maar wil een 2de Crybaby bij aanschaffen,een Dunlop GCB-95.Lekker goedkoop,klinkt redelijk en zijn degelijk.
Maar mijn vraag is,kan ik er een andere spoel inzetten om een beetje het Crybaby Classic geluidje tekrijgen?
Want vind een Fasel spoel veel vetter klinken namelijk.

Dus weet iemand of ik er zo 1,2,3 een Fasel spoel in kan zetten,of dat ik nog meer aanpassingen dan moet verrichten?
Of kan ik beter veder sparen voor een echte Crybaby Classic?(is wel 2 keer zoveel geld meteen)

Vast bedankt!! 8-)

Antal
2 juni 2005, 18:49
Je kan alles veranderen in een wah. Dat maakt niet uit. Maar bedenk wel dat je het duurste onderdeel gelijk wilt vervangen. Je bent al snoel 25 euro kwijt voor zo'n spoeltje. Ik zou zelf denk ik eerder doorsparen voor een RMC. Staat er 1 op marktplaats trouwens. Dan heb je gelijk in 1 keer een goede.

Wat moet je eigenlijk met 2 wah's?

robert-gitarist
6 juni 2005, 20:33
Heb in Duitlsnad gekeken na een spoeltje van Fasel,en kost 14,55 euro.
Valt nog wel mee dus.
Maar nu heb je 2 verschillende fasel spoelen,een rode en gele.
Welke klinkt het beste daarvan?iemand enig idee?

Wat ik met 2 Wah's moet?
Ik heb nu een Jimmy Hendix Wah en die klinkt erg goed,maar voor sommige dingen(solo's) klinkt ie wat te dof vind ik en heb ik liever een GCB-95.Maar dan wel met Fasel spoel.
Nu zag ik ook dat de Zakk Wylde Wah een GCB-95 is maar dan met Fasel spoel,en die schijnt goed te klinken dus wie weet spaar ik wel voor die.

Maar als iemand antwoord heeft op die vragen ben ik al heel happy :)

jozum
6 juni 2005, 23:16
kijk, daar hou ik nou van. Goedkoop pedaaltje = goedkope onderdelen. Vervang het meest essentiële en je hebt gewoon een goede wah. Ik ben benieuwd waar je op uit komt robert...

Antal
7 juni 2005, 10:54
Ok, voor de duidelijkheid: Je kan gewoon alleen die spoel vervangen. Dat is geen probleem. Maar om hem meer naar wens te maken kun je nog veel meer doen met een wah. Staan echt een heleboel mods op het net.

Fuhgawz
7 juni 2005, 11:17
Ik heb mijn Crybaby ook ooit TB, meer gain, mid en bas gegeven dmv mods, zodat het geluid niet helemaal inzakt als ik dat ding aanzet. Is zeer aan te raden, aangezien de Crybaby op zich maar matig klinkt eigenlijk. Vooral met veel distortion.
Gewoon wat weerstanden en een condensator vervangen. Als je kunt solderen kun je dit doen en het kost bijna niks. Voor minder dan twee euro kun je je wah drastisch verbeteren.

http://members01.chello.se/pastorn/fx/mods/dunlop.htm