PDA

View Full Version : Boss OD-3 en MT-2 los of OD-20?



RvB
2 juni 2005, 16:08
test

RvB
2 juni 2005, 16:10
Het onderwerp zegt het al: Wat kan ik beter aanschaffen?

Boss OD-3 en MT-2 samen
of
Boss OD-20?

BartL
2 juni 2005, 17:01
een OD-3 en OD-2 8-)

robert-gitarist
2 juni 2005, 17:06
wat voor een muziek speel je of wil je spelen?
Metal,rock etc?

Zelf zou ik de OD-3 nemen.vind de metal zone niet echt wat.
Heb zelf een heavy metal maar ben dr niet blij mee.Heb hem alleen puur voor me verzameling thats it.
De OD-3 is erg goed en de od-20 ook (y)

Fuhgawz
2 juni 2005, 17:10
Wat voor muziek wil je er mee gaan maken en wat voor spul heb je nog meer? Dan kunnen we beter antwoord geven op de vraag.
Uit de twee alternatieven die je biedt zou ik gaan voor de OD-20, aangezien daar de beide modellen inzitten en nog meer.
Als ik het helemaal zelf zou mogen beslissen zou ik voor een andere optie gaan. De MT-2 klinkt namelijk eigenlijk alleen goed op kleine oefenversterkers. In een bandsituatie valt hij door de mand. De OD-3 hoor ik wel goede dingen over.
Een mogelijkheid is inderdaad zoals Speeddemon zegt één OD gebruiken als standalone overdrive en de ander om die verder te boosten tot een high gain geluid. Je zou ook kunnen denken om hiervoor een Tube Screamer oid voor te gebruiken.
Daarnaast zijn er nog andere dubbele pedalen, zoals bv de Visual Sound Jeckyll & Hyde en de Fulltone Fulldrive.

RvB
2 juni 2005, 23:07
Wat ik vooral speel is AC/DC, Metallica en af en toe Red Hot Chili Peppers.

Verder ben ik van plan om de ESP LTD EX-400 te kopen met actieve EMG elementen.
Versterker ben ik nog niet over uit. (200/250 euro, als er nog tips over zijn, alles is welkom :) )

rhcp_schipper
3 juni 2005, 09:35
ik heb zelf een od-20 gehad, en ik vond het geen goed/mooi klinkend pedaal!
Ik was er iniedergeval neit tevreden over!

Speeddemon
3 juni 2005, 10:12
Wat ik vooral speel is AC/DC, Metallica en af en toe Red Hot Chili Peppers.

Verder ben ik van plan om de ESP LTD EX-400 te kopen met actieve EMG elementen.
Versterker ben ik nog niet over uit. (200/250 euro, als er nog tips over zijn, alles is welkom :) )
ik denk dat je beter af bent met een OD-3 + BD-2 Blues Driver.

of als je wat extra geld hebt, OD-3 en een Hughes & Kettner Tubefactor. Dan kun je de Tubefactor boosten met de OD-3 en krijg je een vette (Metallica) metal sound.