PDA

View Full Version : Student in dillemma: Help me out



pinchaholic
2 juni 2005, 15:27
Jongens en mannen,

Ik speel nu een jaartje of wat op een Marshall valvestate 8280 met metalzone & delay en was daar zeer tevreden over..

Tot ik een V-amp 2 kocht en deze via mij pc naar mijn audioversterker heb gelust. Heb een Technics digitale versterker 100 watt met zware JBL speakers. Het "probleem" :) is dus dat dit geluid zo goed is dat ik mijn marshall niet meer gebruik.

Nou zit ik al een tijdje te gassen op een tweede hands les paul studio of een esp ltd ec, dus denk ik er aan mijn marshall te verkopen.

Mijn vraag: Krijg ik hier spijt van? Is het dus slechts een modeling fata morgana? (denk er al best lang over, kom er niet uit)

Laat jullie licht hier eens op schijnen! 8-)

Groeten,

Pinchaholic


"Who said anything about carving you up, man? I just wanted to carve a Z into your forehead."

almarvk
2 juni 2005, 15:34
Persoonlijk vind ik het een fata morgana...

pol
2 juni 2005, 15:53
ja, zo goed als alles klinkt natuurlijk beter dan een metalzone op een valvestate, da's ook geen referentie :lol:

en die behringer zul je ook wel niets meer vinden als je op een deftige amp gespeeld hebt, fijn oefenspeelgoed, meer niet

pinchaholic
2 juni 2005, 16:35
ooh ja, Ik speel dus enkel thuis ( geen oorverdovende volume dus)





Groeten,

Pinchaholic


"Who said anything about carving you up, man? I just wanted to carve a Z into your forehead."

Geronimo
2 juni 2005, 16:44
Hmm. Ik vond de valvestates waar we vroeger in onze vorige oefenruimte altijd over speelden best bruut. Dat waren van die honderdwatters en als je die goed hard zette met wat minder preamp gain dan kreeg echt wel een bruut geluid. Death speelde ook op valvstates toch?
Maar die metalzone idd weg ermee

dejohan
2 juni 2005, 17:10
Als je iets niet gebruikt kan je het beter verkopen. Die Valvestate zijn toch niet echt hoog aangeschreven amps, en hun waarde zal zeker niet stijgen met de jaren. Verkoop hem maar. Dan kan eventueel je later een echte buizenamp kopen (als je in een band gaat spelen ofzo).

Negative K3 fan
2 juni 2005, 19:07
als je er nu al nauwelijks meer op speelt dan kun je hem idd wel verkopen, waarde heefft ie toch niet zoveel en hij wordt met de jaren ook niet meer waard ofzo.

dan zou je vanb dat geld de v-amp kunnen inruilen voor een podxt ofzo :)

zjanke
2 juni 2005, 21:05
Een V-amp is inderdaad leuk voor thuis, maar naast een serieuze (buizen)amp ga je toch mojo missen. 8-)

Bins
3 juni 2005, 11:34
Als je iets niet gebruikt, kan je het inderdaad beter verkopen, en er iets van kopen dat je wel gebruikt.
Ik vind mijn Vamp2 over mn el cheapo 5.1 dvd geval ook veel beter klinken dan mn cube 15. Dat heeft niets met "modelling fata morgana" ofzo te maken, maar gewoon met mijn mening.

Baker
3 juni 2005, 11:41
Als je iets niet gebruikt, kan je het inderdaad beter verkopen, en er iets van kopen dat je wel gebruikt.
Ik vind mijn Vamp2 over mn el cheapo 5.1 dvd geval ook veel beter klinken dan mn cube 15. Dat heeft niets met "modelling fata morgana" ofzo te maken, maar gewoon met mijn mening.

Sinds ik een line6 pod heb (met pc speakers :lol: ) gebruik ik mijn valvestatje ook niet meer....

@Topicstarter:
Verkopen die handel!

vester86
3 juni 2005, 14:02
wat heeft iedereen ineens met MOJO :???:

mijnechtenaamisalvergeven
4 juni 2005, 10:05
Een V-amp is inderdaad leuk voor thuis, maar naast een serieuze (buizen)amp ga je toch mojo missen. 8-)

Hij mist toch niets? Hij heeft het geluk dat ie z'n setup cool vind klinken en dat ie geen referentie heeft met een buizenbak of een hele goede modeler. Da's toch lekker goedkoop? heeft ie weer geld over voor een leuk gitaartje.

http://photos2.flickr.com/1746247_43878480cf_m.jpg