PDA

View Full Version : Mijn streven....



Anders Destium
2 juni 2005, 14:01
Zo'n collectie heeft toch wel wat hoor :o

http://johnasamuels.com/group2.jpg

Das Schaap
2 juni 2005, 14:02
Wat zijn er toch veel lelijke finishes in de wereld. :lol:

Negative K3 fan
2 juni 2005, 14:07
tis wel heel erg kitsch en pooierig.

Ritch
2 juni 2005, 14:14
tis wel heel erg kitsch en pooierig.

+1 :o








































AND I LOVE IT! 8)

hoofd
2 juni 2005, 14:20
Damn! What a waste of money...enige idee hoeveel kratten bier je daarvan kan kopen he :o

Anders Destium
2 juni 2005, 14:21
Kitsch is iets toch alleen als het nep is?

Sommige van de inlays zijn over the top, maar voor de rest is dit toch flink genieten geblazen IMO 8-)

Les Paul
2 juni 2005, 14:29
Beetje eenzijdig........... :-D

fred dons
2 juni 2005, 14:30
damnn :o :o :o :o :o :o :o :o

ik hou wel van een beetje luxe gitaar :wink:

Anders Destium
2 juni 2005, 14:32
Damn! What a waste of money...enige idee hoeveel kratten bier je daarvan kan kopen he :o

Het is maar net wat je waste of money vindt natuurlijk. Reken op een krat of 4000 minstens (damn ik krijg er dorst van) 8-)

Jeroenvanhulsteijn
2 juni 2005, 14:40
Doe mij maar gewoon bloempjes en plantjes in de tuin. Maar zo'n tuinbankje is eigenlijk ook best leuk.

Jeroenvanhulsteijn
2 juni 2005, 14:41
Die gitaar met dat gat vind ik trouwens wel erg mooi. Wat is dat voor 1?

robbertjeeeh
2 juni 2005, 14:47
geef mij maar zoiets:

http://www.wildwestguitars.com/fender/strat_bassman/59_strat_amp_set.jpg

vinni
2 juni 2005, 14:52
Zal geen nee zeggen.....
Maar als ik zelf een PRS zou uitkiezen dan niet zulke opzichte modellen.
Van gold hardware en birds braak ik zo-wie-zo.
Vele honderden euro's duurder maar geen enkele positieve invloed op je toon.


Maar ja......mijn mening hé...........


Vinni

Anders Destium
2 juni 2005, 14:55
>Robertjeeeh

Je kunt je natuurlijk afvragen wat van meer wansmaak getuigt :lol:

>Jeroen

Een Artinger

Tegen de klok in vanaf linksonder:
PS 697, Santana 2, sky blue, BRW neck
PS 378, McCarty, aquamarine, BRW neck
Employee CU22, peacock blue, IRW neck
Artist III McCarty, turquoise
Brian Moore MC1, turquoise
Santana 1, orange
Artinger semi-hollow, purple
Driskill #67, pre-Gavin blue, BRW neck
McCarty BRW, tortoise shell, BRW neck
CU24, black cherry

almarvk
2 juni 2005, 15:02
Damn wat een lijst :)

Maaruh Anders: jij bent ook bezig met het opbouwen van zo'n collectie?!?! ;)

Fumi SG
2 juni 2005, 15:07
damn... die donker rode linksboven in de hoek!! :o Zo'n mooie heb ik nog nooit gezien!!

bert k
2 juni 2005, 15:15
Kitsch is iets toch alleen als het nep is?
Nee, kitsch is synoniem met smakeloosheid. Dus ik zou die rij gitaren wel kitsch kunnen noemen, want helemaal niet mijn smaak. Maar geen nep of slecht gebouwd, zeker niet.

Javaca
2 juni 2005, 15:18
Het zijn goede gitaren...

Maar die finishes lijken wel gejat bij de Blokker :cool:

Stratman70
2 juni 2005, 15:25
AF-SCHU-WE-LIJK!!!!

Maar daarom vind ik ze misschien wel juist bij Anders passen. :wink:

Thom TK
2 juni 2005, 15:28
Ach, wit vind ik gewoon de mooiste finish...

Orpheo
2 juni 2005, 17:08
ik kan me voorstellen dat mensen dit mooi vinden, maar nog ff, en ik houd mijn maaginhoud niet meer binnen :oops: :oops:

edit: dit is IMO nu ECHT een mooi plankie

http://www.themusiczoo.com/sidewaysfrontleft.jpg

ArpeggioKing
2 juni 2005, 18:08
zo-wie-zo.


sowieso.


Maar wel mooie gitaren! Soms te veel goud, maar wel mooie finishes imo

robert-gitarist
2 juni 2005, 18:22
Tering wat een gruwlijk mooie collectie..
echt super vette gitaren echt!! :D :D
Daar ben ik enigzins wel jaloers op :oops:

Tujuh
2 juni 2005, 18:24
Wat een prachtige gitaren zijn het toch! :D Alleen sommigen zijn ietsjes over the top.
Ooit zal ik ook over een degelijke PRS beschikken.... :-D
Ik vind trouwens deze PRS speciaal gemaakt vanwege de 50 jarige samenwerking met Corvette ook prachtig!!
http://www.prsguitars.com/showcase/current/guitars/lg_corvetteyellow.jpg

Echt een mooie combinatie dat velle geel met zwart 8-)
Overigens net als dit mannetje --> 8-)

Cubensis
2 juni 2005, 18:26
Wat een prachtige gitaren zijn het toch! :D Alleen sommigen zijn ietsjes over the top.
Ooit zal ik ook over een degelijke PRS beschikken.... :-D
Ik vind trouwens deze PRS speciaal gemaakt vanwege de 50 jarige samenwerking met Corvette ook prachtig!!

50 jaar?
PRS bestaat nog nieteens 50 jaar volgens mij :D

Bluesbreaker
2 juni 2005, 18:36
Wat een prachtige gitaren zijn het toch! :D Alleen sommigen zijn ietsjes over the top.
Ooit zal ik ook over een degelijke PRS beschikken.... :-D
Ik vind trouwens deze PRS speciaal gemaakt vanwege de 50 jarige samenwerking met Corvette ook prachtig!!

50 jaar?
PRS bestaat nog nieteens 50 jaar volgens mij :D

Maar misschien heeft Paul Reed Smith wel al 50 jaar in een Corvette gereden.


Ik vind het overigens ook kitsch, een beetje tekening in het hout is wel mooi, maar dit is net zo'n hologramplaatje dat altijd bij de chips zat.

Tujuh
2 juni 2005, 18:42
Ja 50 jarige samenwerking ofzo..weet ik veel.. dacht ik dat ik zoiets had gelezen, maargoed dat is niet zo relevant. Het gaat om de gitaar :-D

Wietse.com
2 juni 2005, 18:42
Beetje eenzijdig........... :-D

Tujuh
2 juni 2005, 18:44
Er is trouwens ook een Gibson Les Paul Corvette in het rood. Die is ook zeer vet :)
Daar was ik volgens mij mee in de war

ieme
2 juni 2005, 18:53
doet u mij maar een oude fender strat, fender tele, een gretsch 6210 en gibson historic les paul.

Snuiter
3 juni 2005, 12:29
geef mij maar zoiets:

http://www.wildwestguitars.com/fender/strat_bassman/59_strat_amp_set.jpg

Juist, geen fratsen. het wachten is op de lolbroek

Anders Destium
3 juni 2005, 13:50
Je hebt altijd werkpaarden en luxepaarden :wink:

Speeddemon
3 juni 2005, 13:59
Ja 50 jarige samenwerking ofzo..weet ik veel.. dacht ik dat ik zoiets had gelezen, maargoed dat is niet zo relevant. Het gaat om de gitaar :-D
volgens mij IS Paul Reed Smith zelf nog niet eens 50!

(in de 80's was 't iig echt een broekie om te zien. Hooguit 25)

frekie
3 juni 2005, 14:04
offeehh...
http://www.themomi.org/museum/acoustic/dangelTrio.html
Jaja we worden een dagje ouder :-D

Lucky
3 juni 2005, 14:21
offeehh...
http://www.themomi.org/museum/acoustic/dangelTrio.html
Jaja we worden een dagje ouder :-D

kijk dat is wel mooi !!!!!

spanky_franky
3 juni 2005, 15:10
Wat zijn er toch veel lelijke finishes in de wereld. :lol:
+1 ... supergitaren, met gayfinish :D
alleen die donkerrode achterste rij is mooi..

Superhero
3 juni 2005, 15:29
Wat een prachtige gitaren zijn het toch! :D Alleen sommigen zijn ietsjes over the top.
Ooit zal ik ook over een degelijke PRS beschikken.... :-D
Ik vind trouwens deze PRS speciaal gemaakt vanwege de 50 jarige samenwerking met Corvette ook prachtig!!

50 jaar?
PRS bestaat nog nieteens 50 jaar volgens mij :D

PRS heeft Onlangs 20 jarig bestaan gevierd geloof ik..

Negative K3 fan
3 juni 2005, 15:58
offeehh...
http://www.themomi.org/museum/acoustic/dangelTrio.html
Jaja we worden een dagje ouder :-D

wow

Tujuh
3 juni 2005, 16:25
Wat een prachtige gitaren zijn het toch! :D Alleen sommigen zijn ietsjes over the top.
Ooit zal ik ook over een degelijke PRS beschikken.... :-D
Ik vind trouwens deze PRS speciaal gemaakt vanwege de 50 jarige samenwerking met Corvette ook prachtig!!

50 jaar?
PRS bestaat nog nieteens 50 jaar volgens mij :D

PRS heeft Onlangs 20 jarig bestaan gevierd geloof ik..

Jaja, ik weet dat ik fout zat :razz: Dat heb ik in diezelfde post ook wel aangegeven, maar jullie quoten steeds dat kleine stukje.
Nogmaals ik was even verward met de Gibson Corvette

Mr.Bluesbreaker
5 juni 2005, 13:17
offeehh...
http://www.themomi.org/museum/acoustic/dangelTrio.html
Jaja we worden een dagje ouder :-D

Dat lijken net 3 hele dikke vadzige vrouwen. :wink:

AART
5 juni 2005, 13:52
geef mij maar zoiets:

http://www.wildwestguitars.com/fender/strat_bassman/59_strat_amp_set.jpg


Mijn god, dat iemand een kapotte versterker en gitaar wil.

Dat vintage gedoe gaat mij nu echt te ver.

Een versterker die het gelukkig gehaald heeft effe kapot maken en hetzelfde met een gitaar :-?

Oost groningen voor die lui.... :evil:

spanky_franky
5 juni 2005, 13:56
Oost groningen voor die lui.... :evil:
LOL :D

Ic3gl0vE
5 juni 2005, 20:51
Ik zie het nut niet van een collectie met zoveel gitaren die zo weinig verschillen van elkaar.

groovyB3
5 juni 2005, 21:24
Heel veel backups

Anders Destium
5 juni 2005, 21:53
Tja, wat heb je nodig en wat is nuttig...het blijft de eeuwige discussie. Ik denk dat het bij collecties als deze meer is: omdat het kan :wink: Ik merk zelf dat ik steeds meer neig naar gitaren met bepaalde specs, dat hebben meer mensen. Je kunt ook pups blijven vervangen maar wat is leuker dan een nieuwe gitaar als je die kan betalen?

De enige reden dat ik nog gitaren met een basswood of alder body heb is dat het zo nu en dan leuk is voor de variatie. Dus dat is dan eigenlijk ook niet echt nuttig :lol: Mijn volgende gitaar heeft 90% zeker een mahonie body, en dan specs die weer nét anders zijn dan de rest...

Braindead
5 juni 2005, 21:59
Hele mooie collectie, maar ik begrijp som niet hoe mensen zo'n dure gitaar op zo'n tuinbankje kunnen zetten......
Als je hem iets te hard tgen het hout stoot heb je misschien al een krasje of deuk op je gitaar ouch ouch.

Soms zie ik ook wel advertenties van mensen die een dure gitaar gewoon op de stenen planten voor een foto.... :???:

maar goed ik dwaal af..... :D

Braindead
5 juni 2005, 22:00
Hele mooie collectie, maar ik begrijp som niet hoe mensen zo'n dure gitaar op zo'n tuinbankje kunnen zetten......
Als je hem iets te hard tgen het hout stoot heb je misschien al een krasje of deuk op je gitaar ouch ouch.

Soms zie ik ook wel advertenties van mensen die een dure gitaar gewoon op de stenen planten voor een foto.... :???:

maar goed ik dwaal af..... :D

Braindead
5 juni 2005, 22:00
Hele mooie collectie, maar ik begrijp som niet hoe mensen zo'n dure gitaar op zo'n tuinbankje kunnen zetten......
Als je hem iets te hard tgen het hout stoot heb je misschien al een krasje of deuk op je gitaar ouch ouch.

Soms zie ik ook wel advertenties van mensen die een dure gitaar gewoon op de stenen planten voor een foto.... :???:

maar goed ik dwaal af..... :D

Sicky61
5 juni 2005, 22:03
....bah wat een lelijke gitaren :-?
...ehhhh,waar gaat dit topic over eigenlijk? :roll:

vulvasonic
5 juni 2005, 22:05
precies. (en dit slaat dan op Anders D)

Iedere keer als ik een stratocaster zie ben ik weer verliefd. Als ik het me kon veroorloven, dan had ik minstens 20 strats thuis staan. Een zwarte met one piece maple neck, een witte, een wit transparante, een naturelle, een sonic blue, een ice blue, een gecustomized geval in het paars, nog een gecustomized geval in silver sparkle, een....................















Volgens mij red ik het niet eens met twintig.....

Ritch
5 juni 2005, 22:13
Hele mooie collectie, maar ik begrijp som niet hoe mensen zo'n dure gitaar op zo'n tuinbankje kunnen zetten......
Als je hem iets te hard tgen het hout stoot heb je misschien al een krasje of deuk op je gitaar ouch ouch.

Soms zie ik ook wel advertenties van mensen die een dure gitaar gewoon op de stenen planten voor een foto.... :???:

maar goed ik dwaal af..... :D

Ik begrijp soms ook niet wanneer mensen drie keer op OK drukken :roll:

RS-Rik
5 juni 2005, 22:21
Leuk, maar een beetje weinig variatie.

Anders Destium
5 juni 2005, 22:23
Hele mooie collectie, maar ik begrijp som niet hoe mensen zo'n dure gitaar op zo'n tuinbankje kunnen zetten......
Als je hem iets te hard tgen het hout stoot heb je misschien al een krasje of deuk op je gitaar ouch ouch.



Dit soort lak kan vrij veel hebben weet ik uit ervaring. Bij mijn Ibanezen is het gelijk raak als ik ergens tegenaan stoot (dat gebeurt, weinig aan te doen. Bij de PRS "dipped in glass" lak moet je echt je best doen om plekken erop te krijgen, je hebt bijna nooit krassen terwijl je bij sommige andere gitaren na een tijdje al bijvoorbeeld plectrumsporen hebt :-?


>Sicky
Doel? Ik hoop dat ik ooit zo rijk ben dat ik me zo'n collectie kan veroorloven, misschien dachten/denken mensen daar net zo over. En zo nu en dan een "look what I found" topic moet kunnen vind ik :)

Ic3gl0vE
5 juni 2005, 22:24
Heel veel backups


Maar ja hoe moet je er dan achter komen wat je main gitaar is? :-D

biels
5 juni 2005, 22:40
doe mij maar zo een

http://blogsimages.skynet.be/images/000/352/397_triangel.jpg

Anders Destium
5 juni 2005, 22:43
Misschien moet je dan www.triangelnet.nl/forum proberen?

>Ic3
Bij mij verandert nog wel eens, het is zo fijn om niet te hoeven kiezen maar te kunnen rouleren net als bij Chelsea: Allemaal goede voetballers, maar de ene dag zit je meer op een techneut te wachten en de volgende dag op een beukert :wink:

Fumi SG
5 juni 2005, 22:55
Misschien moet je dan www.triangelnet.nl/forum proberen?


werkt niet, en we zijn nog steeds op zoek naar een triangelnist! :(












:razz: :-D

Negative K3 fan
6 juni 2005, 00:20
Hele mooie collectie, maar ik begrijp som niet hoe mensen zo'n dure gitaar op zo'n tuinbankje kunnen zetten......
Als je hem iets te hard tgen het hout stoot heb je misschien al een krasje of deuk op je gitaar ouch ouch.



Dit soort lak kan vrij veel hebben weet ik uit ervaring. Bij mijn Ibanezen is het gelijk raak als ik ergens tegenaan stoot (dat gebeurt, weinig aan te doen. Bij de PRS "dipped in glass" lak moet je echt je best doen om plekken erop te krijgen, je hebt bijna nooit krassen terwijl je bij sommige andere gitaren na een tijdje al bijvoorbeeld plectrumsporen hebt :-?

gebruikt PRS wel polyurethaan finishes? wow, maar dat ibanezzen makkelijk deuken zou ook te verklaren zijn door het lindenhout.

taylor
6 juni 2005, 10:29
wat moet je met 10 de zelfde gitaren daar kun je er net zo goed 1(hooguit 2) van hebben toch?

Anders Destium
6 juni 2005, 10:53
Er zitten redelijk grote verschillen tussen deze gitaren qua merk, soort body, materiaal ervan, type nek (constructie/materiaal), pups, brug :-?

taylor
6 juni 2005, 11:20
wat die picture die je in het begin ziet?ja zouwel maar toch een strat blijft opzich een strat wat je er ook opzet tuurlijk hebben ze allemaal wel iets andere sound ,het blijft allemaal in de buurt zitten

Orpheo
6 juni 2005, 11:30
ach, ik kan Anders D wel begrijpen hoor!

ik zou ook wel een soortgelijke collectie willen!

iedere plank andere pups, iets ander hout, andere brugtypes.....

maar dan borrelt bij mij weer de vraag op; ja..maar.....


wat kan ik ermee? ik zal uiteindelijk toch maar 2 of 3 gitaren bespelen, omdat dat mijn fav's zijn....

Anders Destium
6 juni 2005, 11:58
wat die picture die je in het begin ziet?ja zouwel maar toch een strat blijft opzich een strat wat je er ook opzet tuurlijk hebben ze allemaal wel iets andere sound ,het blijft allemaal in de buurt zitten

Als je weet waar je van houdt is dat toch helemaal geen probleem, ik zit persoonlijk echt niet te wachten op een strat (misschien een keer een YJM-strat voor de leut, maar daar houdt het mee op). Op een gegeven moment is je smaak min of meer gevormd, bedenk wel dat de man met deze collectie al ongeveer 35 jaar speelt en dus redelijk kan bepalen wat hij zoekt in een gitaar :wink:

Ik hou van mahonie gitaren, de volgende heeft weer zo'n body maar hij zal net weer andere specs hebben dan de rest! Je kunt wel een tijdje doorgaan met verschillende specs, ik heb nu versleten aan mahonie gitaren (alleen hout en nek, je zou ook met brugtypen, pups en de vorm van de body kunnen doorgaan natuurlijk!):

Mahonie - esdoorn bolt on neck
Mahonie - mahonie bolt on neck
Mahonie - mahonie set neck
Mahonie - palissander set neck
Mahonie/padauk - esdoorn bolt on neck
Mahonie/esdoorn - esdoorn bolt on neck
Mahonie/esdoorn - mahonie bolt on neck
Mahonie/esdoorn - mahonie set neck

Je raadt het al, de volgende wordt een mahonie/maple - palissander set neck :lol:

Allemaal hebben ze toch een eigen geluid, maar de basis is hetzelfde: Vette tone met veel sustain en veel bottom end, en dat is precies wat ik zoek in een gitaar :)

Fuhgawz
6 juni 2005, 12:25
Wow, lelijke gitaren op een tuinbankje! :razz:

AART
6 juni 2005, 13:52
Ik wil ook minimaal 10 Ibanez RG's later :D

Mattia
6 juni 2005, 14:41
gebruikt PRS wel polyurethaan finishes? wow, maar dat ibanezzen makkelijk deuken zou ook te verklaren zijn door het lindenhout.

Yep, PRS gebruikt al tijden geen nitro meer, maar een of andere poly. Ik denk misschien zelfs een polyesther, geen polyutheraan, maargoed, boeien. Als 't maar mooi dun is aangebracht maakt 't toch geen moer uit wat 't is, en op electrische gitaren zwz maar minimaal.