PDA

View Full Version : upgraden epiphone LP custom of inruilen voor Gibson LP stand



rupke
2 juni 2005, 08:02
Hoi allemaal,

Ik ben een grote twijfelaar. Mijn vorige post ging over welke les paul ik nu moest gaan nemen. Nou naeen aantal les pauls geprobeerd te hebben neig ik toch echt voor de Gibson LP Standard te gaan.

Nu bedacht ik me wat ik ook kan doen is de epiphone les paul custom die ik heb te upgraden. Ik heb er al eerder Joe barden elementen in laten zetten (die ik heerlijk vind klinken) en wat ik bedacht is om alle overige hardware te laten vervangen. (brug, topkam, stemmechanieken) alle van een goed vooraanstaand merk en de gitaar door een goede gitaarbouwer af te laten stellen. dat zou me ongever 200 a 250 euro gaan kosten.

Denken jullie dat de bespeelbaarheid (want die gibsen speelt wel heerlijk) van de epiphone net zo goed zal worden als van de gibson of is dat gewoon niet haalbaar.

Ik ken mezelf als ik de epi laat upgraden en het is het net niet vergelken bij de gibson standard (die ik uitgeprobeerd heb) dan krijg ik echt enorme spijt.

Hopelijk heeft 1 van jullie hier wat ideen of inzicht in wat een vervanging van hardware en een goede afstelbeurt kan doen.

Ik hoor graag van jullie

Groetjes Rupke

Michael AE
2 juni 2005, 08:09
Een Epiphone zal nooit een Gibson worden; plain and simple.

Je kan de bespeelbaarheid misschien een tikkeltje verbeteren met een neiuwe fretjob en wat andere aanpassingen, maar de mojo van een bepaalde gitaar beslist in grote mate de bespeelbaarheid.

Ik zou dus zeggen, ga voor een goede LP standard. Ga naar de winkel, probeer er een stuk of 10 uit en neem degene die het beste is in jouw ogen. (Ook al is hij bruin met oranje stippen, of is het niet wat je in eerste instantie gedacht had. Mojo en klank komen op de eerste plaats.)

jules
2 juni 2005, 09:31
helemaal mee eens. Niks slechts over epiphone hoor. maar het is gewoon zo

rupke
2 juni 2005, 09:42
Okidoki mannuh

Alsvast bedankt voor jullie info en reacties

Even notg een extra vraag. Op het internet wordne redliejk wat gibsons aangeboden soms origineel en soms met ander elementen.

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan de gibson die helemaal origineel is of die met andere elementen (ik heb al verschillende gezien met dimarzio's er in en seymour cuncans en EMG.)

Groejtes Rupke

jules
2 juni 2005, 09:53
ik vind in principe de elementen van gibson gewoon goed en mede bepalend voor het echte les paul geluid. Ik kan me wel voorstellen dat deze sound in bijvoorbeeld een coverband niet veelzijdig genoeg is. Zeker wat betreft een standard vind ik ze gauw een beetje wollig en dof klinken. maar goed ik zelf denk toch dat orgineel beter is voor de eventuele verkoop.

heavy-metal-thunder
2 juni 2005, 10:13
Hoi allemaal,

Ik ben een grote twijfelaar. Mijn vorige post ging over welke les paul ik nu moest gaan nemen. Nou naeen aantal les pauls geprobeerd te hebben neig ik toch echt voor de Gibson LP Standard te gaan.

Nu bedacht ik me wat ik ook kan doen is de epiphone les paul custom die ik heb te upgraden. Ik heb er al eerder Joe barden elementen in laten zetten (die ik heerlijk vind klinken) en wat ik bedacht is om alle overige hardware te laten vervangen. (brug, topkam, stemmechanieken) alle van een goed vooraanstaand merk en de gitaar door een goede gitaarbouwer af te laten stellen. dat zou me ongever 200 a 250 euro gaan kosten.

Denken jullie dat de bespeelbaarheid (want die gibsen speelt wel heerlijk) van de epiphone net zo goed zal worden als van de gibson of is dat gewoon niet haalbaar.

Ik ken mezelf als ik de epi laat upgraden en het is het net niet vergelken bij de gibson standard (die ik uitgeprobeerd heb) dan krijg ik echt enorme spijt.

Hopelijk heeft 1 van jullie hier wat ideen of inzicht in wat een vervanging van hardware en een goede afstelbeurt kan doen.

Ik hoor graag van jullie

Groetjes Rupke

Persoonlijk zou ik géén geld uitgeven aan het upgraden van een Epi. Als je dat geld bij elkaar legt, koop je er een Standard voor. Voor mij, en ben niet alleen, heeft een Gibson toch iets magisch. Of ze zo veel beter zijn, of te duur zijn voor hun kwaliteit... gaan we hier geen boompje over opzetten, maar dat magische gevoel geeft mij toch iets extra om beter te spelen/klinken.

Ook naar waardevastheid scoort een Gibson goed. Als je wat uitkijkt vind je een nette 2de hands voor 1250. Laat ons eerlijk zijn, dat is nu toch ook weer zo veel geld niet.

Luke-wannabe
2 juni 2005, 13:17
Ik zou niet aan je Epi gaan sleutelen. Epiphone's zijn gewon goede gitaren, maar zul je nooit zou krijgen als een Gibson denk ik (ik weet t niet prevcies, want ik heb nog nooit op een Gibson gespeelt). Dus als jij zo graag een gibson wilt en je heb het geld ervoor, koop m dan gewoon.

rupke
2 juni 2005, 13:28
hallo allemaal

Ik ben overtuigd. Ik ga voor de gibson. Dan hou ik de epi als backup of ik verkoop hem later wel.

nogmaals bedantk voor jullie reaties

Groetjes Rupke