PDA

View Full Version : Marshall JMP-1 vs. Boss GX-700



swift05
1 juni 2005, 19:52
Welke van deze twee heeft de meest veelzijdige mogelijkheden qua distortion? Hiermee bedoel ik goed af te regelen, plus een veelzijdige EQ erbij.

Ik heb ooit een Boss GT3 gehad en vond die héél goed. Veel soorten distortion, veel afregelingsmogelijkheden in de distortions, veel mogelijkheden met een aparte EQ, perfect eigenlijk,...

Heeft de GX700 deze eigenschappen ook, zoals die GT3? Of niet?

Of ga ik toch meer bereiken met een MArshall JMP-1? Of is deze toch niet echt veelzijdig?

Keep on rocking'! :dance:

Greetz...

srv-man
1 juni 2005, 21:18
Tja, de GX700 is de 19"versie van de GT5 en de GT3 is weer een opvolger van de GT5 (als ik het goed heb). De sounds en mogelijkheden zijn dus goed vergelijkbaar.

De JMP1 is zeer veelzijdig, zolang je maar van Marshall houdt :-D .......Zonder gekheid, de JMP1 is een prima klinkend ding, maar niet erg veelzijdig: hij blijft altijd als een Marshall klinken.

Als je veelzijdigheid zoekt zou ik de GX700 kiezen en voor het mooi in de loop een behoorlijke preamp (JMP1, Engl 530. oid) hangen, want een echte preamp klinkt toch nog altijd wel beter dan alleen de GX700.

Succes,
Theo

swift05
1 juni 2005, 21:38
Ik speel vooral hardcore en metal, dus het mag een stevige distortion zijn.
Ik hou enorm van het Rammstein-geluid (zoals op het "Mutter"-album),
maar heb 't tot nu toe nog niet kunnen vinden/creëeren.
Daarom ben 'k op zoek naar een nieuwe pre-amp, waaruit ik dat geluid
wel kan halen, en m'n oog viel dus op de Boss GX700 en de Marshall
JMP1. Iemand misschien een ander idee?
(Ik speel met een Marshall 9200 poweramp.)

doncker
1 juni 2005, 23:16
Jef,

Ik heb ze beiden, je mag ze gerust eens komen testen als je wilt, liefst wel einde juni en niet nu onder de examens.

greets

kristof

Thedevilinside
2 juni 2005, 09:24
Wil je een veelzijdige distortion/overdrive ga op zoek naar een Hughes and Kettner Access preamp. Super veelzijdig en midi aan te sturen, 1 van de weinige dingen waar ik min of meer spijt van heb dat ik hem verkocht heb.

Heb de Access en de Jmp-1 naast elkaar gehad en heb ooit ook een gt3 en een me-50 gehad en de Access steekt er ver, heel ver boven uit.
Heb nu een Carvin X quad, welke ik eigenlijk nog iets meer karakter vind hebben alleen die is minder veelzijdig.

Squier4ever
4 juni 2005, 12:53
Tja, de GX700 is de 19"versie van de GT5 en de GT3 is weer een opvolger van de GT5 (als ik het goed heb)

volges mij is de GT5 opvolger van GT3, die daarna GT-6 en nu zelfs 8 werd tog????

robert-gitarist
5 juni 2005, 00:29
Tja, de GX700 is de 19"versie van de GT5 en de GT3 is weer een opvolger van de GT5 (als ik het goed heb)

volges mij is de GT5 opvolger van GT3, die daarna GT-6 en nu zelfs 8 werd tog????

Volgens mij ook :???:
Zeker weten durf ik het niet te zeggen maar volgens mij is het ook zo ja.
Zeker weten is dat de GT8 opvolger van GT6 is

marc_o
9 juni 2005, 16:57
Ik speel vooral hardcore en metal, dus het mag een stevige distortion zijn.
Ik hou enorm van het Rammstein-geluid (zoals op het "Mutter"-album),
maar heb 't tot nu toe nog niet kunnen vinden/creëeren.
Daarom ben 'k op zoek naar een nieuwe pre-amp, waaruit ik dat geluid
wel kan halen, en m'n oog viel dus op de Boss GX700 en de Marshall
JMP1. Iemand misschien een ander idee?
(Ik speel met een Marshall 9200 poweramp.)

Ga dan maar voor de JMP-1, de overdrivebasis daarvan is vele malen vetter en echter dan de 700, heb ze beiden gehad.
OD1 met volle gain en extra bassboost erin en voila, bonecrushing geluid. Kun je altijd nog een delaytje of chorusje inzetten later, maar de basis is dan al erg in orde.

swift05
9 juni 2005, 18:52
Net de GT-PRO ontdekt.

Farewell GX-700!! Dit is erop en erover!

(maar spijtig genoeg nog redelijk duur op het moment)

dkvisser
23 mei 2007, 15:13
DE GT PRO is inderdaad wat duur (600 Euro), maar als het je om de sound en schakel opties gaat: de GT8 is hetzelfde apparaat dan de GT PRO, maar dan flink goedkoper. Nieuwprijs 400 Euro. Dit is een floorboard, de GTPRO een rack versie. Deze laatste heeft wel meer output opties, daar moet je wel op letten dus, tja, wat heb je nodig is dan de vraag... Bij de GT Pro moet je weer een aparte midi foot controller hebben (eigenlijk hoort daar de nieuwe Roland FC300 bij...).
Ik zit zelf ook te denken aan de switch van GX700 naar GT8 of nog iets anders... ben wel benieuwd naar wat je doet/ gedaan hebt en wat je ervaring is.

minoin
23 mei 2007, 16:13
Ik vind de distortion van de GX700 eerlijk gezegd niet echt overtuigend. Ik heb ook een Rocktron Chameleon en die doet zijn werk vele malen meter IMO.

The Chief
23 mei 2007, 20:21
ik heb nog steeds spijt dat ik m'n jmp1 niet meer heb, had leuk geweest om te combineren met mijn Engl.

Balthazar
23 mei 2007, 23:09
luister ns Hatesphere, erg metal, en allebei een JMP-1.
http://www.youtube.com/watch?v=tWi3kao7-YM
en hier live
http://www.youtube.com/watch?v=WVXanTNZ3RA&mode=related&search=

damn lekkere sound hoor, heb soms wel spijt dat ik mn rack heb weggedaan en voor een jcm900 heb gekozen..

ook Iron Maiden gebruikt ze. gewoon erg vette pre-amp met veel opties, en buizen. clean ietsje minder maar een mooi clean hoef je van die ander ook niet te verwachten.

dkvisser
25 mei 2007, 11:48
tja swift; de GX700 heb nu als optie laten vallen voor de GTPro of GT8 *lees ook mijn vorige post*.
Als je wilt kiezen tussen je oorspronkelijke optie JMP1 en de GT8/Pro, en je noemt veelzijdigheid als kritisch argument, dan moet je mijns inziens voor de GT8/ PRO gaan. Zoals her en der op dit forum al vaker gezegd is; de JMP1 is een marshall apparaat, met zijn eigen specifieke geluid. De GT kun je meer verschillende sounds uithalen...

pol
25 mei 2007, 11:52
De jmp1 is wel ok, maar blijft toch altijd redelijk solidstate klinken vond ik.
nu ligt het ook wel aan de poweramp die je erbij gebruikt, maar de distortion uit een goeie head blijft toch vetter.

dkvisser
25 mei 2007, 12:12
BTW: heb je de GTPRO op gitaarmarkt gezien? 475 Euro.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=78583
:speed:

Kaboemba
25 mei 2007, 12:49
Dat ding staat al tijden te koop, wat wil je ook kost nieuw 599 euro.

dml
26 mei 2007, 10:45
DE GT PRO is inderdaad wat duur (600 Euro), maar als het je om de sound en schakel opties gaat: de GT8 is hetzelfde apparaat dan de GT PRO, maar dan flink goedkoper. Nieuwprijs 400 Euro. Dit is een floorboard, de GTPRO een rack versie. Deze laatste heeft wel meer output opties, daar moet je wel op letten dus, tja, wat heb je nodig is dan de vraag... Bij de GT Pro moet je weer een aparte midi foot controller hebben (eigenlijk hoort daar de nieuwe Roland FC300 bij...).

De nieuwe FC300 hoort eigenlijk bij de nieuwe VG99, niet bij de GT-Pro. Sterker nog, in de GT-Pro kun je kiezen voor een FC-200-modus, waarmee hij perfect samenwerkt met de FC200. Maar je kan de FC300 natuurlijk wel gebruiken bij de GT-Pro.
Wat de GT-8 niet heeft en de GT-Pro wel:
-USB-aansluiting voor zowel audio als data
-3 FX-loops (GT-8 heeft er eentje)
-2 relais om bijv. kanalen te schakelen
-gebalanceerde XLR uitgangen
-uitgebreide editor
-ingebouwde voeding

dkvisser
29 mei 2007, 19:38
De nieuwe FC300 hoort eigenlijk bij de nieuwe VG99, niet bij de GT-Pro. Sterker nog, in de GT-Pro kun je kiezen voor een FC-200-modus, waarmee hij perfect samenwerkt met de FC200. Maar je kan de FC300 natuurlijk wel gebruiken bij de GT-Pro.


OK DML, thanx voor de nuancering !

j.augustus
30 mei 2007, 18:10
De jmp1 is wel ok, maar blijft toch altijd redelijk solidstate klinken vond ik.
nu ligt het ook wel aan de poweramp die je erbij gebruikt, maar de distortion uit een goeie head blijft toch vetter.

Met een goede eindversterker en een goed effect doet de JMP niet onder voor een head .Het is wel meer een geproduced geluid en hier moet je van houden.

Een stereo set met een multi-effect is professioneel en enkel een top nog niet echt.

dml
31 mei 2007, 19:33
Een stereo set met een multi-effect is professioneel en enkel een top nog niet echt.

Ik neem aan dat je een grapje maakt?!!

j.augustus
31 mei 2007, 19:45
Ik neem aan dat je een grapje maakt?!!

Ik bedoel,met een top heb je wel wat aan effect apparatuur nodig.

Je bent er nog niet met alleen een top en sommige effecten werken heel goed,.andere niet.

Ik heb een ENGL Blackmore en in de loop HF2 ,een DD2 ,een RV2 en een GE7.Dat klinkt super ,maar met verschillende multi effecten werkte het helemaal niet.

Met andere tops heb ik weer andere effecten,het moet matchen.

Nu speel ik weer eens een tijd met een JMP 1 en daar heb je gewoon een 9200 eindversterker bij nodig.Eerst had ik een 5050 van mesa en die schoot te kort.Die mist gewoon teveel diepte.

dml
1 juni 2007, 20:46
Ieder voor zich natuurlijk maar ik kan prima zonder effecten spelen, met alleen een gitaar, top en cab. En het maakt mij echt niet minder "professioneel".

Dat bepaalde effecten slechter of beter matchen met een bepaalde amp, klopt zonder meer.

j.augustus
1 juni 2007, 23:09
Ieder voor zich natuurlijk maar ik kan prima zonder effecten spelen, met alleen een gitaar, top en cab. En het maakt mij echt niet minder "professioneel".

Dat bepaalde effecten slechter of beter matchen met een bepaalde amp, klopt zonder meer.

Naruurlijk ,het ligt ook aan de soort muziek wat je maakt.Ik bedoelde het niet als een aanval.

Ik heb ook wel 12 jaar enkel met een JMP 100 watt mastervolume gespeeld.Van een soort AC/DC tot ,zeg maar Ozzy-achtige muziek en als je er dan effecten tussen prakt klinkt het juist minder professioneel.

dml
3 juni 2007, 09:36
Ik zie het ook niet als een aanval maar je post dat alleen een top minder professioneel zou zijn dan een stereo-setup, kwam mij vreemd over.
En ik durf ook te beweren dat de keuze voor wel of geen effecten helemaal niet zo afhankelijk is van de muziekstijl (vanuit het standpunt van het publiek).

Berger
9 juni 2007, 01:56
Net de GT-PRO ontdekt.

Farewell GX-700!! Dit is erop en erover!

(maar spijtig genoeg nog redelijk duur op het moment)

Probeer eens een Rocktron Prophesy.

Heb die niet persoonlijk maar is een damn goed ding. Heel accurate voicings en echt goed in buizenklankreproductie.
Moet zeggen dat die wel goed zit van wat ik er van gehoord heb.

Alleen redelijk duur, is ook al meer een "all in one workstation" voor gitaar.
Byebye overbodige FX-units.

Maar tproberen waard...

dkvisser
13 juni 2007, 14:04
tja, of een GT 8, de floor versie van de Pro....