PDA

View Full Version : ff een vraagje



dumb
1 juni 2005, 17:34
hoi allemaal ik heb ff een vraagje,

als ik altijd legatos speel enso dan hoor je het meestal niet meer zo hard in vergelijking tot het andere wat ik speel. harder pulle enso lukt nie :???: :???: wat doe ik fout ?

Bl44t44p
1 juni 2005, 19:08
Wat zijn volgens jou eigenlijk "legatos" ?

Lacrimosa
1 juni 2005, 19:35
waarschijnlijk bedoelt ie pulloffs...??

Ravanelli
1 juni 2005, 22:53
Legato bij piano wil zeggen; De noten binden (tegenover gestelde van staccato), maar het zou handiger zijn als Dumb meer zou vertellen over zijn legato. :lol:

yanto
2 juni 2005, 23:09
legato betekent idd bindend. Dit geld voor alle instrumenten en niet alleen voor piano.
Als je op gitaar legato speelt dan gebruik je hammer en pull technieken ipv van alles aanslaan. Het is lastig om in het begin dit op hetzelfde volume te krijgen als bij alternate picking bijvoorbeeld.
Het is vooral veel oefenen, heel cliche maar het is nou eenmaal zo.
Probeer het eerst op een snaar te oefenen en als dat lukt pas het op toe op toonladders over de hele hals. succes.

telecastermaster
3 juni 2005, 11:41
De truuk is om met je linkerhand (frethand) zoveel mogelijk energie over te brengen op de snaar bij de hammer-on of pull-off. Dus hard 'kloppen' en snel 'aftrekken'.

hoofd
3 juni 2005, 14:28
'aftrekken'

:seriousf:

En nu serieus ;). Als je kijkt op www.wholenote.com, op main page op intermediate klikt, dan heb je daar een mooi oefenlesje, oefen dat gewoon een paar keer per dag goed (speel mee met de midi, begin langzaam) en je hebt 't zo door...als je 't echt goed wilt kunnen moet je 't leren op een klassieke gitaar, daarna kan je 't op elke gitaar :wink: