PDA

View Full Version : X & Y



jaywalker
1 juni 2005, 16:53
Nou wat vinden jullie van nieuwe coldplay album???





Ik vind hem goed. Maar ze beginnen steeds meer op u2 te lijken. Vooral het laatste album van beide band hebben echt mega veel sfeergeluiden en echo's
Maar de duidelijke structuur van de muziek is pleite. De kern van bandmuziek is een beetje verzwakt (drum, bass, gitaar, zang)

Ik heb gehoord dat ze live veel spul van u2 gebruiken zodat ze ook het nodige aantal sfeergeluiden live kunnen gebruiken

Bl44t44p
1 juni 2005, 19:06
Ik vind het ook een erg lekker album. Na het horen van Speed of Sound dacht ik al dat Coldplay weer helemaal terug zou komen, en dat is ook zo :razz: ! Het lange wachten was het zeker waard ;)

Een aanrader!

Over wat je zegt van U2 kan ik me wel in vinden ja, maar dat maakt het alleen maar beter 8-)

rhcp_schipper
1 juni 2005, 22:09
is het album van coldplay al uit? O mijn god, dat was ik hellemaal vergeten :-?

Bl44t44p
1 juni 2005, 23:05
is het album van coldplay al uit? O mijn god, dat was ik hellemaal vergeten :-?

6 juni komt ie eigenlijk uit, maar hij is al te vinden in het minder legale circuit :razz:

waayer
3 juni 2005, 19:14
hoezo in het minder legale circuit al verkrijgbaar, bij free recordshop ligt hij volgens mij al hoor

Mufftin
6 juni 2005, 12:08
coldplay wil ook groter worden dan U2 :-D
Ik vind nieuwe album VET Gisteren waren ze op MTV met nieuwe nummers en die klonken live ook goed

FNaRK
8 juni 2005, 17:05
tering man :o

is inderdaad net of ik naar U2 zit te luisteren !

Niet slecht trouwens, goed genoeg om een kopietje te maken

Wicked Willy
10 juni 2005, 14:46
Ik vind het een scheitplaat......bah Coldplay, de nieuwe middelmaat of middle of the road muziek.....bleghhhhhhhhhh!!!!

Richwoodje
11 juni 2005, 20:19
coldplay wil ook groter worden dan U2 :-D
Ik vind nieuwe album VET Gisteren waren ze op MTV met nieuwe nummers en die klonken live ook goed

ze waren live inderdaad vet :o

Bruce
11 juni 2005, 21:47
Tering!..wat weer een lekker plaat van "make trade far" mannen!
Ze zijn op deze plaat idd iets aan het experimenteren geslagen,
en de manier waarop vindt ik grote klasse!

Dit zijn stuk voor stuk zeer goeie muzikanten en componisten
Sommige nummers hadden idd ook door Bono geschreven kunnen
worden, maar ik leg soms ook de link met Matthew Bellamy (Muse)
en Radiohead, biede ook vaak geniaal.

marc_o
24 juni 2005, 13:57
Tot nu toe voor mij dé plaat van 2005, maar eind dit jaar komt de nieuwe Tool, hehe, dan is dat dus voorbij.

Chris Wolstenholme
24 juni 2005, 18:49
hmmz na 1 luister sessie was ik wat teleurgesteld, ik miste beetje de emotie van parachutes, maar als je deze plaat wat vaker luistert ga je het geheel wat meer begrijpen en eigenlijk is het toch wel een erg goede plaat, alleen zou ik graag wat meer coldplay piano horen ipv meer u2 gitaar, dan zet ik u2 wel op.

d'oh
26 juni 2005, 14:29
ik vind het een beetje een tegenvaller, parachutes was briljant, rush of blood was goed en X&Y is tegenvallend,
paar goede nummers erop maar niet meer als coldplay zo als van ouds

ik vind talk, low en a message de beste nummers van de cd

Bruce
26 juni 2005, 14:45
ik vind het een beetje een tegenvaller, parachutes was briljant, rush of blood was goed en X&Y is tegenvallend,
paar goede nummers erop maar niet meer als coldplay zo als van ouds

geeft het wat tijd...
..dit is echt een goede plaat hoor!

d'oh
26 juni 2005, 14:46
ik luister hem nu weer, en ga ook ff wat nummertjes mee spelen
dat helpt soms ook wel :D