PDA

View Full Version : snaren wisselen...:-s



wouter86
23 augustus 2002, 14:51
He hallo even een vraagje van een leek. Ik heb een Cort acoustische gitaar, nu moet ik daar even een geknapte snaar verwisselen. Mijn vraag: Hoe werkt dat?
Er zitten onderin namelijk van die zwarte knopjes met witte stipjes, ik heb er maar niet aangezeten voor het geval dat het kapot zou kunnen gaan.

In ieder geval, kan iemand het mij uitleggen?

Dionyios
23 augustus 2002, 15:10
He Wouter, welkom op het forum...

Over jouw vraag: op deze pagina ( http://www.frets.com/FRETSPages/Musician/Guitar/Setup/SteelStrings/PullPin/pullpin.html ) staat hoe je die pinnetjes eruit kunt halen. Onderaan de pagina staat ook een link naar een goede handleiding voor het vervangen van snaren.

Lees eerst de (relevante) inhoud van de site maar eens door voordat je aan de gang gaat met je gitaar.

Suc6.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dionyios op 2002-08-23 15:13 ]</font>

wouter86
23 augustus 2002, 15:12
Ah hartstikke bedankt, ik ga het direct bekijken en proberen! Ik dank u!

Leen Kap
24 augustus 2002, 09:26
Ik begrijp een beetje dat je een beginnend gitarist bent. Hoe lang zitten deze snaren er al op? Als dat de nodige maanden is, vervang dan alle snaren. Je zult merken dat je gitaar ineens een stuk "frisser" klinkt!

wouter86
24 augustus 2002, 19:34
hmm nee het is nogal een lang verhaal.... de hals was gebroken. Niet te repareren zeiden ze, toen heb ik het zelf maar gedaan. Ik had namelijk een ijzeren plaatje aan de beide achterkante geboort, wonder boven wonder klinkt het nu weer als eerst. Maar toen ik de snaren er weer opzette maakte ik een foutje door te ver door te draaien. Toen knapte 1 snaar. De gitaar zelf was 1,5 maand oud.

wouter86
24 augustus 2002, 19:38
wat een fijne site is dat trouwens...

Leen Kap
25 augustus 2002, 11:07
Een afgebroken hals kan volgens mij bijna altijd weer worden gemaakt. Ga naar Heins in Sneek, een ambachtelijke gitaarbouwer.

wouter86
25 augustus 2002, 11:21
Hmm, bij een reparatiewinkeltje in groningen zeiden ze dat het alleen te repareren was met een scheef afgebroken hals, ik had natuurlijk weer net de pech dat ie precies recht was gebroken. En volgens de kenners zou het dus niet kunnen.
Maar in ieder geval, ik heb het dus al opgelost, en het klinkt weer als vanouds 8D. Bedankt voor alle hulp ed.