PDA

View Full Version : Dunlop rack wah



cosmos
1 juni 2005, 10:37
Heeft iemand hier ervaring met de Dunlop rack wah? Ik heb gisteren Life Of Agony zien spelen (Paradiso, ERG vet!), die gitarist had er ook een, en klonk te gek!

Check link hier (http://store.jimdunlop.com/product_info.php?cPath=22&products_id=28)

robert-gitarist
1 juni 2005, 10:38
Die wil ik ook altijd nog hebben maar je komt ze zeer zelden tegen,laat staan 2de hands.
Klinken inderdaad rete vet.Gitarist van Rammstein heeft hem ook in z'n rack hangen :)

Kamiess
1 juni 2005, 11:04
ter info>slash ten tijde van Gnr ook en dat geluid was goed volgens mij.

> www.snakepit.org

cosmos
1 juni 2005, 13:04
Slash nog steeds hoor! Ik stond naast hem op Lowlands vorig jaar, en toen had hij het ook nog!

Philippe
1 juni 2005, 19:59
Kirk Hammett heeft er ook al jaren 2 in zijn rack hangen.

robert-gitarist
1 juni 2005, 22:28
Klopt Kirk heeft hem ook.
Je komt ze niet veel tegen want kijk eens na de prijs,niet goedkoop in tegenstelling tot een goeie "normale"crybaby.
Normale GCB-95 kost nieuw rond de 80 euro.
Nou z'n rackunit kost rond de 400 á 500 euro heb ik gehoord.
Maar zelf zou ik er wel erg graag een willen hebben :D

Kamiess
1 juni 2005, 23:19
"Slash nog steeds hoor! Ik stond naast hem op Lowlands vorig jaar, en toen had hij het ook nog"

Is dit serieus??

Naast staan of met 'm gespeeld??

Sorry, heb gewoon ontzettend veel bewondering voor die man.

RedBuell
2 juni 2005, 00:30
Klopt Kirk heeft hem ook.
Je komt ze niet veel tegen want kijk eens na de prijs,niet goedkoop in tegenstelling tot een goeie "normale"crybaby.
Normale GCB-95 kost nieuw rond de 80 euro.
Nou z'n rackunit kost rond de 400 á 500 euro heb ik gehoord.
Maar zelf zou ik er wel erg graag een willen hebben :D

Ik vind het wah geluid van Kirk Hammet en van Slash bij GNR echt te gek. ik ben op zoek naar een wah pedaal die dat geluid kan benaderen. Ik heb nu een Vox V 847 wah maar vind hem op hi gain echt niet lekker klinken. Wie kan mij vertellen welk merk in de buurt komt van het wah geluid van Kirk Hammet, een Morley Bad Horsie II mischien of moet ik een Cry Baby kopen en er wat mods tegenaan gooien, zag trouwens net op E-bay dat er ook een Zakk Wylde Cry baby is. Zou mischien mijn Vox V847 met TB en net voeding wel kunnen inruilen.

cosmos
2 juni 2005, 09:36
@ Kamiess:

Naast gestaan ja! :razz:
Ik ben totaal niet zo'n persoon dat helemaal gek wordt als hij een ster ziet (ik werk nl. met genoeg artiesten), maar dit was toch wel even wat anders. Ik stond naast de monitortafel, en vlak voordat Velvet Revolver begon, stonden ze ineens allemaal naast me. Als je dan ineens een halve meter van je meest favoriete gitarist ooit staat, dan moet je toch wel even 2x slikken.
En als dan vervolgens een speciaal crewlid met een kussen met daarop "de hoed" naar binnen wordt geleid, dan kan het optreden al niet meer stuk haha!

Kamiess
2 juni 2005, 09:43
Heb er maar paar woorden voor: gewoon helemaal te gek.

En idd, ik zou ook niet stapelgek worden, maarre Slash is toch wel even the real thing

Chiel
2 juni 2005, 13:42
Slash is een karikatuur van zich zelf :gitarist: . Maar op en top Rock 'n Roll!!! Wat heb ik veel van die kerel opgestoken in zijn GNR jaren. Laatst toevallig nog die live gig in Frankrijk voor de 50ste keer teruggekeken. VETTTT!!
Het mooie van de Rackwah is dat je er meerdere controlpedalen aan kunt hangen (de wah functie zit immers in de rackunit). Zo had Slash er 3 (links, rechts en voor midden op het podium). Morris had er ook destijds één in zijn rack. Wellicht dat hij je meer kan vertellen over de Do's and Dont's.

belfrink
2 juni 2005, 15:31
Slash is een karikatuur van zich zelf :gitarist: . Maar op en top Rock 'n Roll!!! Wat heb ik veel van die kerel opgestoken in zijn GNR jaren. Laatst toevallig nog die live gig in Frankrijk voor de 50ste keer teruggekeken. VETTTT!!
Het mooie van de Rackwah is dat je er meerdere controlpedalen aan kunt hangen (de wah functie zit immers in de rackunit). Zo had Slash er 3 (links, rechts en voor midden op het podium). Morris had er ook destijds één in zijn rack. Wellicht dat hij je meer kan vertellen over de Do's and Dont's.

Is dat die in de Hippodrome 1992 in Parijs, die is echt SUPER vet !!! Over een goede show gesproken :o

Chiel
2 juni 2005, 15:49
Yep! Waar Lenny nog in het voorprogramma stond. Nu staat Slash met Velvet bij Lenny in 't voorprogramma :D .

cosmos
2 juni 2005, 15:55
Ik ben ook al zo lang op zoek naar dat concert, brachten ze dat maar eens op DVD uit...

belfrink
2 juni 2005, 16:01
Ik ben ook al zo lang op zoek naar dat concert, brachten ze dat maar eens op DVD uit...

M`n neef heeft em op tape maar als ik al het woord "lenen" zeg begint die te flippen, hij is erg gehecht aan die band. Heb al eens op internet proberen te zoeken naar goede bootlegs, maar nooit echt kunnen vinden, dus als er mensen zijn die materiaal hebben hier, graag even melden. :D

Kamiess
2 juni 2005, 16:30
Die hippodrome in Frankrijk heb ik ook op video, maar helaas is de kwaliteit niet zo best meer.

Op dvd heb ik:
The Ritz 1988
Roxy 1986
Argentina 1992
Tokyo dl1+2

cosmos
2 juni 2005, 16:35
Die Tokyo 2DVD ligt nu voor 6 euro bij de Free! :)

Kamiess
2 juni 2005, 16:37
Dan heb ik gelukkig niet te veel betaald> 0.00,- (als vrije gift gekregen)