PDA

View Full Version : TC Electr. G-System



cosmos
1 juni 2005, 10:22
Wat vinden jullie van dat nieuwe G-System van TC Electronic? Ik vind hem persoonlijk wel heel erg bruut eruit zien, extra stoer is dat je processor eruit kunt halen, en hem in je rack kunt hangen. Ben zeer benieuwd hoe hij klinkt, 1500 euro is nog niet niks.....

http://www.tcelectronic.com/G-System

paulusdeBKB
7 juni 2005, 11:06
Ik heb em ook bekeken en het lijkt het antwoord op al mijn gebeden, op twee na dan:
- geen intelligente pitch shift
- geen ingebouwd boost knopje voor een solo / los rifje. Daar moet je een apart kastje voor bijkopen van TC! Belachelijk. Voor die prijs mag dat wel ingebouwd zitten, toch?

Verder is het volgens mij niet zo dat je de processor in een rek kunt hangen, maar juist de patch bay. Zodat je je pedaaltjes in een rek of een koffertje kunt laten liggen. In ieder geval blijft de display op de footcontroller (waar die m.i. ook thuishoort). Ik ben erg benieuwd hoe hij klinkt, maar denk eerlijk gezegd niet dat ik hem ga kopen. Het is me gewoon te duur.

vinni
7 juni 2005, 22:09
Ik heb em ook bekeken en het lijkt het antwoord op al mijn gebeden, op twee na dan:
- geen intelligente pitch shift
- geen ingebouwd boost knopje voor een solo / los rifje. Daar moet je een apart kastje voor bijkopen van TC! Belachelijk. Voor die prijs mag dat wel ingebouwd zitten, toch?

Verder is het volgens mij niet zo dat je de processor in een rek kunt hangen, maar juist de patch bay. Zodat je je pedaaltjes in een rek of een koffertje kunt laten liggen. In ieder geval blijft de display op de footcontroller (waar die m.i. ook thuishoort). Ik ben erg benieuwd hoe hij klinkt, maar denk eerlijk gezegd niet dat ik hem ga kopen. Het is me gewoon te duur.

Nee hoor,

Dr zit wel degelijk een boostknop op.
En het is wel degelijk zo dat je de hele processor los kan koppelen en in je rack kan hangen. Communicatie tussen de processor en de controller gaat via een UTP-kabeltje.

Overigens...
Er zijn al meerdere topice geweest over de G-system.

Groet,
Vinni

paulusdeBKB
8 juni 2005, 23:52
oeps sorry, je hebt op beide punten gelijk.