PDA

View Full Version : Een ANIMAL LP..???



TIMBER
1 juni 2005, 09:34
Ik heb in mijn bezit naast mijn twee Gibson LP’s ook nog een copy LP… een ANIMAL… :???: zeer lowbudget gitaar maar speelt heerlijk soepel. Alleen in de hoge frets is hij wat ontstemd. Nu zit ik te denken om er een paar nieuwe elementen op te zetten want de huidige kan ik zelfs door zingen… :P wel handig als microfoon maar als gitaar niet aan te raden. :cry:
Maar mijn vraag is eigenlijk wie kan mij meer vertellen over dit dubieuze merk…!!!!

almarvk
1 juni 2005, 10:01
Keb er een stratocaster van gehad. Wel leuk om mee te beginnen, maar speelde zeer zwaar. Meer weet ik er ook niet van...

Debaser
1 juni 2005, 10:32
is dat geen wehkamp merk ?

Strat uber alles
1 juni 2005, 11:25
nee das amuse

Diedo
1 juni 2005, 13:38
Ik heb er ook een strat setje van gehad, en ik vond het toen wel prima omdat ik gewoonweg niet beter wist. Achteraf was het best een crappy multiplex ding, maar echt veel info heb ik er verder ook niet over kunnen vinden.

Pierz
1 juni 2005, 15:17
Ik heb in mijn bezit naast mijn twee Gibson LP’s ook nog een copy LP… een ANIMAL… :???: zeer lowbudget gitaar maar speelt heerlijk soepel. Alleen in de hoge frets is hij wat ontstemd. Nu zit ik te denken om er een paar nieuwe elementen op te zetten want de huidige kan ik zelfs door zingen… :P wel handig als microfoon maar als gitaar niet aan te raden. :cry:
Maar mijn vraag is eigenlijk wie kan mij meer vertellen over dit dubieuze merk…!!!!

Zou intoneren niet helpen om die hoge frets weer goed te krijgen?

wietse
1 juni 2005, 17:12
Keb er een stratocaster van gehad. Wel leuk om mee te beginnen, maar speelde zeer zwaar. Meer weet ik er ook niet van...
vreemd ik heb er nog steeds één, en die speelt heerlijk, het is m'n eerste gitaar.
bij the animal is het een beetje hit or miss, die strat van me speelt prima en klinkt niet eens verkeerd, maar de LP junior kopie die ik daarna kocht was waardeloos, speelde wel goed maar klonk echt beroerd.
heb wel mmerdere animals in de handen gehad voor de handel maar bijna allemaal hetzelfde verhaal of redelijk of erg slecht, en soms er iets tussenin.

TIMBER
1 juni 2005, 22:05
is dat geen wehkamp merk ?
Van die gast van wie ik hem toentertijd voor een habbekratch overgekocht heb had het inderdaad over Wehkamp.


Keb er een stratocaster van gehad. Wel leuk om mee te beginnen, maar speelde zeer zwaar. Meer weet ik er ook niet van...
Vreemd want deze speelt super licht.


Ik heb er ook een strat setje van gehad, en ik vond het toen wel prima omdat ik gewoonweg niet beter wist. Achteraf was het best een crappy multiplex ding, maar echt veel info heb ik er verder ook niet over kunnen vinden.
Ja een crappy ding is het zekers van de binnenkant... maar van de buitenkant en de bespeling is erg goed. Al is dat volgens mij een wonder en een zeldzaamheid.


Zou intoneren niet helpen om die hoge frets weer goed te krijgen?
Ben ik al mee bezig geweest en heb hem ook vrij zuiver gekregen maar hellemaal top is het nog niet.



Vreemd ik heb er nog steeds één, en die speelt heerlijk, het is m'n eerste gitaar.
bij the animal is het een beetje hit or miss, die strat van me speelt prima en klinkt niet eens verkeerd, maar de LP junior kopie die ik daarna kocht was waardeloos, speelde wel goed maar klonk echt beroerd.
heb wel mmerdere animals in de handen gehad voor de handel maar bijna allemaal hetzelfde verhaal of redelijk of erg slecht, en soms er iets tussenin.
Nuja zoals gezegd speelt deze erg soepel en ziet er goed uit... hoopte eigenlijk iets meer van de herkomst te weten te komen. Het meeste wat ik tot nu toe op internet kon vinden was dat de 1 het een aardige beginners gitaar vind en de ander gelijk de fik erin wou steken. Maar info over de fabrikant.. NJET.

Snuiter
1 juni 2005, 22:16
De halzen willen nog wel eens lekker spelen, maar dat bleek ook al uit de bovenstaande reacties.

wietse
1 juni 2005, 22:27
nifo over de fabrikant is lastig te vinden namelijk omdat sommige modellen in korea werden gemaakt (de strats en tele's) en de les paul modellen werden grotendeels in indonesie gemaakt, mischien wel verschillende fabrikanten binnen 1 naam.

bat
1 juni 2005, 22:56
Animal was een dikke 15 jaar geleden inderdaad de naam van de gitaar (en versterker) die je bij de Wehkamp kon bestellen.

wietse
2 juni 2005, 06:18
Animal was een dikke 15 jaar geleden inderdaad de naam van de gitaar (en versterker) die je bij de Wehkamp kon bestellen.
en bij bart smit.

Ic3gl0vE
2 juni 2005, 11:40
Ik heb een keer op een the animal strat gespeeld en die was in de winkel al stuk (output kraakte en de knoppen werkten niet allemaal) en het speelde ook niet lekker.

TIMBER
6 juni 2005, 11:44
en bij bart smit.


Nou wordt er niet beter op hahaha...!!! Effén… heb de brug vervangen voor een echte Gibson en de knoppen en elementen heb ik er ondertussen ook uit gesloopt. Onderstaand enkele pics voordat ik begonnen ben.

http://www.vanvuuren.nl/PIC_0004.JPG

http://www.vanvuuren.nl/PIC_0005.JPG

http://www.vanvuuren.nl/PIC_0006.JPG

http://www.vanvuuren.nl/PIC_0007.JPG

TIMBER
8 juni 2005, 08:23
nifo over de fabrikant is lastig te vinden namelijk omdat sommige modellen in korea werden gemaakt (de strats en tele's) en de les paul modellen werden grotendeels in indonesie gemaakt, mischien wel verschillende fabrikanten binnen 1 naam.

Meende dat alle gitaren uit Korea kwamen... als deze uit Indonesië komt dan denk ik dat Animal een Europese handelsmaatschappij was die luk raak uit dat soort landen goedkope planken opkocht en er Animal op zette. Ken zelfs iemand die zijn plank uit Engeland importeerde en dacht iets speciaals in handen te hebben. Nuja deze is speciaal want een Animal waar je na zo’n lange tijd niet de limbo onderdoor kan doen schijnt zeldzaam. :-D

Verder kom ik de naam van Altai veel tegen... merk..??? of land.?? dat ligt ergens in Siberië… :o

Wou dat jullie eens even op deze LP konden spelen dan zouden jullie begrijpen waarom ik me zo druk interesseer in deze voor een ander zo waardeloze plank.
:lp:

Tupelo
8 juni 2005, 22:28
nifo over de fabrikant is lastig te vinden namelijk omdat sommige modellen in korea werden gemaakt (de strats en tele's) en de les paul modellen werden grotendeels in indonesie gemaakt, mischien wel verschillende fabrikanten binnen 1 naam.

Meende dat alle gitaren uit Korea kwamen... als deze uit Indonesië komt dan denk ik dat Animal een Europese handelsmaatschappij was die luk raak uit dat soort landen goedkope planken opkocht en er Animal op zette. Ken zelfs iemand die zijn plank uit Engeland importeerde en dacht iets speciaals in handen te hebben. Nuja deze is speciaal want een Animal waar je na zo’n lange tijd niet de limbo onderdoor kan doen schijnt zeldzaam. :-D

Verder kom ik de naam van Altai veel tegen... merk..??? of land.?? dat ligt ergens in Siberië… :o


Wou dat jullie eens even op deze LP konden spelen dan zouden jullie begrijpen waarom ik me zo druk interesseer in deze voor een ander zo waardeloze plank.
:lp:

Ik heb ooit zo een animal gehad, het was mijn 1e gitaar & gelukkig heb ik er niet lang op gespeeld :)

Roque
8 juni 2005, 23:19
is dat geen wehkamp merk ?


Deze gitaren kon je vroegah bij de Wehkamp bestellen.
Ik heb volgens mij nog ergens een wehkamp uit die tijd 1993ofzo :razz:

Tupelo
8 juni 2005, 23:22
is dat geen wehkamp merk ?


Deze gitaren kon je vroegah bij de Wehkamp bestellen.
Ik heb volgens mij nog ergens een wehkamp uit die tijd 1993ofzo :razz:


BESTELLEN DAN!!! :wink:

-robbert-
9 juni 2005, 00:06
waar je je moeite insteekt.. je hebt 2 gibsons man haha

TIMBER
9 juni 2005, 07:27
waar je je moeite insteekt.. je hebt 2 gibsons man haha

Ja… maar die Animal was mijn eerste elektrische gitaar en heb daar vooral in het begin veel op gespeelt en nummers op geschreven. En zelfs nu pluk ik wel eens snel een unplug-snaartje omdat hij gewoon in de hoek van de kamer staat in tegenstelling tot de Gibsons die boven in de studio in de koffer liggen. Heb na de aankoop van mijn 2e gitaar wel op het punt gestaan om hem te verkopen maar het kwam er nooit van. Ondertussen tussen die Animal en mijn huidige Gibsons tich gitaren versleten en steeds bleef die oude plank hangen. Nu ik voor mijn gevoel wel de gitaren heb waar ik meer dan tevreden mee ben staat die Animal er nog steeds. Ondanks de slechte elementen en de slechte naam speelt dat ding super soepel en zit nog goed in de lak. Als ik hem nu verkoop zou ik er weinig voor vangen en dat staat al hellemaal niet in verhouding tot de sentimentele waarde. Dus waarom niet nieuwe elementen erop en wat background info boven water zien te krijgen. Overigens zie ik het niet als moeite hoor... gitaren zijn niet alleen een hobby maar meer een "way of live".

TIMBER
22 februari 2007, 11:10
Nou het is al weer een tijdje (bijna 2 jaar) geleden maar The Animal plank staat er nog steeds en ben nog steeds nieuwschierig naar wat background info. Gaat me er vooral om waar deze dingen werden gebouwd..!!!!