PDA

View Full Version : atalanta; rock nummer



dodoweirdo
31 mei 2005, 22:34
lied over burgeroorlog in Afrika, http://foodnews.be/atalanta.mp3

ik speel alle instrumenten, zang en heb alles opgenomen met een goedkoop mengpaneel en een goeje microfoon (rhode ntk). De drumloop is deels gesampled, en deels echt opgenomen.

vertel me wat je mening over het lied is? (slecht, goed.. en waarom)



ciao

Sonno
31 mei 2005, 23:06
Ditis een best aardig nummer, leuke opbouw en pakkende melodie!

Ik vind je zang wel boeiender dan je gitaarspel. En die drumloop is niet echt van goede kwaliteit. Vervang die drums voor midi-geprogrammeerde drums ofzo, klinkt 't iets gevarieerder!

Bloodline
1 juni 2005, 00:52
zou goed klinken in de 60's. dat meen ik echt hoor ! niet sarcastisch ofzow. pakkend refrein. maar waarom over burgeroorlog in afrika ? zijn die reclames op tv al zow pakkend

dodoweirdo
1 juni 2005, 07:30
Omdat ik in Zuid-Afrika (Pretoria) ben geboren en heb gewoond, dus vandaar heb ik wel een band met dat continent

Carpe Diem
1 juni 2005, 16:08
klinkt lekker. er zit voor mij alleen net wat te veel bas in.

dodoweirdo
11 juni 2005, 21:02
klinkt lekker. er zit voor mij alleen net wat te veel bas in.

andere zeggen dan weer dat er te weinig bass onder zit en dat de kick niet hard genoeg klinkt, ligt volgens mij vooral aan de boxen die je gebruikt. En bedankt allemaal voor de feedback! vooral dat jaren '60 complimentje ben ik wel blij om.

MonkeyFace
12 juni 2005, 02:00
ik vind dit nummertje wel beetje uitpuilen van de U2 invloeden, maar dat is niet erg (ik vind U2 niet slecht namelijk :P )

klinkt lekker, ben benieuwd wat je nog meer voor werk hebt

Jax
12 juni 2005, 07:54
Idd een beetje U2-achtig. Wat ik alleen een beetje jammer vind, maar dat is ook persoonlijk, is dat het derde akkoord van het refrein zo'n anticlimax is. Ik verwachte na de eerste twee akkoorden om lekker tot die climax te komen, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Verder gewoon een goed nummer.


EDIT: Hoe meer ik naar het nummer luister, hoe vanzelfsprekender het derde akkoord op de eerste twee lijkt te volgen. :)

dodoweirdo
12 juni 2005, 10:59
ik kan dan weer niet ontkennen dat ik een u2 fan ben, aangezien ik ze twee dagen gelede ben gaan kijken... :cool:

dat derde akkoordje, bwa ja leek me wel gepast zo'n oorlogs kreet

nirvana
2 januari 2006, 00:47
komt mij wel bekend voor dit :razz: