PDA

View Full Version : Marshall vs100 ruis



sakamoto
23 augustus 2002, 14:29
Mijn Marshall VS100 ruist zachtjes. Hij begint na het aanzetten na ongeveer 6 seconden met ruisen (buisje opwarmen denk ik). Het ligt niet aan de gitaar/snoer, want hij ruist ook zonder inputsignaal. De ruis wordt niet harder nagelang ik de volume opendraai. Een constante ruis dus.
Als ik de gitaar aansluit via de return, dan hoor ik geen ruis. Het zit dus ergens in de voorversterker. Ik heb er al een nieuw buisje ingezet, maar dit helpt helemaal nix.
Is er wat aan te doen? of moet ik ermee leren leven?

p.s. de versterker is goed geaard.

lars
24 augustus 2002, 11:45
effe de zoekfunctie gebruiken en er achter komen dat je kontactspray langs de aan/uitknop moet sprayen.

Soulman
24 augustus 2002, 11:50
De Valvestates ruisen allemaal een beetje. Zit in de aard van het beesie.Zet'm maar eens op het scheurkanaal..SSSCHCHSSSSSSSCH !!
:wink:

lars
24 augustus 2002, 14:11
berg dat maar op onder de catagorie bullshit.


dat probleem van jou is een standaard kwaaltje, en is heel simpel op te lossen.

sakamoto
25 augustus 2002, 12:12
Hoe dan?

Anders Destium
25 augustus 2002, 12:18
Wat Lars direct al zei...

sakamoto
25 augustus 2002, 17:01
Het insprayen van de contacten van de aan/uit knop heeft weinig zin, er is immers niks mis met het contact (geen gekraak ofzo). De ruis wordt niet veroorzaakt door een slecht contact.

MegaDrive
26 augustus 2002, 00:23
Dompel het ding eens onder in een bak WD-40. Alsie dan nog ruist krijg je vast een nieuwe van Marshall. No one beats WD-40. Loop daarmee ff de elektronica langs (Potmeters, bedrading, soldeerpunten etc.) en hij klinkt weer ruisvrij. Dat het iets van de Valvestates zou zijn is bull.

Slowhand41
26 augustus 2002, 23:50
WD 40 is volgens mij niet geschikt voor potmeters! Gebruik liever tunerspray dit is veilig en laat geen resten achter. N.B. weet je zeker dat het niet de buis is, dat lijkt me het meest voor de hand liggende oorzaak.

Greetz, Hans

sakamoto
29 augustus 2002, 09:59
Dat denk ik ook.
Ik heb de buis al vervangen, maar de ruis bleef gewoon. Volgens mij moet de spanning op de buis afgesteld worden, maar ik vind nergens variabele weerstanden ofzo. Ik zie trouwens wel dat er op twee weerstandjes direct naast de buis een condensatortje parallel overheen is gesoldeerd. Is dat normaal? Of hebben ze in de fabriek geprobeerd de ruis wat weg te filteren.