PDA

View Full Version : ("nieuwe" amp) Sound City 100w



DaveItUp
31 mei 2005, 13:30
Gister opgehaald. Sound City B100 mk3 in goede staat(partridge trafo's zitten er gelukkig nog in :)).

Heb m alleen nog clean gehoord, omdat die dingen pas gaan oversturen op asociale geluidsniveaus hehe. Clean klonk ie al echt heel erg lekker. Volle warme buizensound.

Weet nog niet of ik een attenuator(loadbox of iets dergelijks) ga gebruiken of dat ik de scheur uit een pedaaltje ga halen. Denk het eerste, want ik wil gewoon eindbuizenoversturing horen en een pedaaltje verandert het karakter van de amp denk ik toch teveel.

Dit is m:
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/gitaarbasversterkers/32128.jpg

Ook wel leuk: De man van wie ik m kocht had een soort garage met amps. Die garage stond dus echt RAMvol met vintage amps en cabs. Ik zag alleen al meer dan 10 a 15 ouwe marshalls(plexi's, superleads de hele mikmak), een stuk of 5 oude orange's met cabs, Hiwatts, London city cabs, tops en combo's, marshall cabs in alle kleuren tolex die je maar kunt bedenken en ook nog een klein fortuin aan ouwe fender tops, combo's(bassman, twin's ook geloof ik).

Ik moest oppassen niet over m'n onderkaak te struikelen. Echt bizar gewoon hehe.

up-guitarman
31 mei 2005, 17:57
Ook wel leuk: De man van wie ik m kocht had een soort garage met amps. Die garage stond dus echt RAMvol met vintage amps en cabs. Ik zag alleen al meer dan 10 a 15 ouwe marshalls(plexi's, superleads de hele mikmak), een stuk of 5 oude orange's met cabs, Hiwatts, London city cabs, tops en combo's, marshall cabs in alle kleuren tolex die je maar kunt bedenken en ook nog een klein fortuin aan ouwe fender tops, combo's(bassman, twin's ook geloof ik).


M.Van Es toevallig ??? Die man heeft nog enkele London City's en zo te koop staan geloof ik ... (Hopelijk tegen het einde van de zomer nog iets, is niet zover, wil ik ook mss wel voor gaan als nieuwe amp ...)

Supermooi ding btw !!! Have fun ermee (maar dat zal geen probleem zijn veronderstel ik ...)

DaveItUp
31 mei 2005, 21:33
Klopt. Echt insane die verzameling :) Amp walhalla hehe.

EpiCenturiesAWAy
31 mei 2005, 21:52
Hoeveel heb je betaald als ik mag vragen ? Wel vette amp!

nicoverduin
31 mei 2005, 21:58
Klopt. Echt insane die verzameling :) Amp walhalla hehe.
Michel heeft inderdaad een hele mooie verzameling.
Nico

DaveItUp
31 mei 2005, 22:17
Hoeveel heb je betaald als ik mag vragen ? Wel vette amp!

400, maar komt voor een jcm800 2205 in de plaats. Prijs interesseert me niet echt, zolang het rond hetzelfde bedrag zou zijn.

iam
31 mei 2005, 22:30
Hoeveel heb je betaald als ik mag vragen ? Wel vette amp!

400, maar komt voor een jcm800 2205 in de plaats. Prijs interesseert me niet echt, zolang het rond hetzelfde bedrag zou zijn.

400 met cabinet????

DaveItUp
31 mei 2005, 22:33
Nee ik heb 2 cabs.

1959SLP
3 juni 2005, 10:10
Congratz! Welcome to the club.

DaveItUp
3 juni 2005, 10:18
Thanks! Morgen ga ik m de sporen geven. Eff kijken hoe hard dat dan echt gaat hehe. :D

up-guitarman
4 juni 2005, 23:09
Thanks! Morgen ga ik m de sporen geven. Eff kijken hoe hard dat dan echt gaat hehe. :D

En en en ... ??? Wat zegt dat ???

DaveItUp
5 juni 2005, 11:06
Loeihard hahaha. Heb m gewoon vol gehad. Zeer rauwe vervorming hehe alsof de lucht scheurt. Zou wel iets smoother mogen, maar samen met m'n Sunn gespeeld over 2 cabs op vol volume. Wow......niet normaal.

Nu nog tweaken voor een goede tone :)

1959SLP
7 juni 2005, 08:50
Hou je er rekening mee dat de high-inputs onder en de low-inputs boven zitten? Tenminste dat is bij mijn L100 zo. Dus hij gaat waarschijnlijk nog een tikkie loeiharder :wink:

DaveItUp
7 juni 2005, 09:46
Ja ik heb alle inputs geprobeerd, doorgelust enz. Van t weekend ga ik eens kijken hoe hij voor bas is(aangezien m'n bassist nu nog maar een crappy combo heeft). M'n marshall cab(1935b) kan zowel voor bas als gitaar gebruikt worden.

xxlarsxx
14 juni 2005, 15:55
400E voor een soundcity top (die er niet echt orgineel meer uitziet) ??!! :???:

DaveItUp
14 juni 2005, 17:25
Wat zou er niet origineel aan zijn volgens jou dan?

andy
14 juni 2005, 19:35
400E voor een soundcity top (die er niet echt orgineel meer uitziet) ??!! :???:

Ahum, jij weet waarschijnlijk niet waar je het over hebt. Dit is geen London City of zo.... Sound City is een ware klassieker, de voorloper van Hiwatt. Ik heb er ooit over gespeeld. Goddamn, wat een sound.

nicoverduin
14 juni 2005, 19:41
400E voor een soundcity top (die er niet echt orgineel meer uitziet) ??!! :???:

Ahum, jij weet waarschijnlijk niet waar je het over hebt. Dit is geen London City of zo.... Sound City is een ware klassieker, de voorloper van Hiwatt. Ik heb er ooit over gespeeld. Goddamn, wat een sound.De soundcity is een uitstekende buizenbak. Uitgerust met "Partrigde"trafo's. Ze blijven wel heeeeeeel lang clean. Absoluut geen enkele relatie met de Super- en London City's.
Nico

DaveItUp
14 juni 2005, 19:44
Hehe als ie eenmaal gaat oversturen dan kun je je bergen :wink:

nicoverduin
14 juni 2005, 19:49
Hehe als ie eenmaal gaat oversturen dan kun je je bergen :wink:Nee, afspraak maken bij KNO. En dan met name bij de O voor Oortjes....) :-D :-D :-D :-D :-D :-D

DaveItUp
15 juni 2005, 09:04
Hehe van de week laat ik mezelf nieuwe oordoppen aanmeten :)

Ik gebruik overigens een pedaal om m te laten scheuren. Fulltone OCD. Zeer transparant pedaaltje. De rauwe grom als je m vol open zet zit er nog steeds in(zij t met ietsje meer gain, maar niet teveel natuurlijk).

1959SLP
16 juni 2005, 07:11
400E voor een soundcity top (die er niet echt orgineel meer uitziet) ??!! :???:

Ahum, jij weet waarschijnlijk niet waar je het over hebt. Dit is geen London City of zo.... Sound City is een ware klassieker, de voorloper van Hiwatt. Ik heb er ooit over gespeeld. Goddamn, wat een sound.

En ook niet onbelangrijk, t is een zeer betrouwbare amp. Heeft me nog nooit in de steek gelaten. Iets wat ik van Marshall helaas niet kan zeggen.

treblemaster
16 juni 2005, 13:17
Ik heb ook een Soundcity Mk3 gehad. Erg fijne amps!! Bij mij zat er een master volume knop op (vorige eigenaar gedaan of daarvoor of daarvoor ....) maar meestal zet ik 'm toch gewoon clean (master volume max en pre voume laag) en dan met een overdrive pedaal een lekker rauw randje eraan geven.
Tijdens m'n zoektocht naar een kabinet kwam ik een Laney supergroup tegen en die had net iets meer m'n geluid (rauwer en meer vervorming). Wel met pijn in m'n hart verkocht.

lars
17 juni 2005, 02:36
Wat zou er niet origineel aan zijn volgens jou dan?

Kleur v/d knoppen. plek van het logo? Sorry als ik me inderdaad vergis met londoncity/supercity/soundcity ik dacht dat het allemaal van dezelfde "fabriek" kwam en dat city eigenlijk een foute uitspraak van shitty was.

DaveItUp
17 juni 2005, 09:27
Je vergist je inderdaad. Dit zijn de standaardknoppen.

Super/London/Power komt uit nederland en is een Marshall kloon van soms vage kwaliteit(werd ik meen door thuiswerkers in elkaar gebouwd).

Sound City is engels en komt uit de Arbiter(dallas arbiter van de fuzzface remember) fabrieken. Dave Reeves ontwierp de model 100, de daaropvolgende mark2 en werkte aan de mark3(het model wat ik heb). In de ontwikkeling(wat eigenlijk gewoon een doorontwikkeling is van de mark2 en de 100) daarvan begon hij voor zichzelf een klein merkje genaamd HIWATT. Vandaar ook dat de Sound City tops op veel punten identiek zijn aan de HIWATTS(met de SC mark4 niet meer echt want daar zit een actieve pre-amp of iets dergelijks in).

Weer wat geleerd!

DaveItUp
17 juni 2005, 09:42
Mooie website over Sound City voor de liefhebbers.

http://home.earthlink.net/%7Eiktoblikto/sc_home.htm

En op Plexi Palace is ook veel te vinden over Sound City en andere vintage monsters.

http://www.plexipalace.com