PDA

View Full Version : Conservatorium?



SoE
23 augustus 2002, 15:22
wie van jullie heeft het conservatorium gedaan, of is van plan het te gaan doen? ikzelf zit erover te denken, en ik heb binnenkort zon toelatingstest, voor de vooropleiding die ze daar hebben, ik wilde alleen ff weten, wat zijn jullie ervaringen ermee, en nog belangrijker, als ik er vanaf kom, zal ik dan ongeveer alles kunnen spelen wat ik wil?

groeten!

Anders Destium
23 augustus 2002, 16:19
Een vroegere klasgenoot van mij is met gitaar naar het Jazz Conservatorium in Rotterdam gegaan, hij doet het met veel plezier (bijna klaar)....
Hij heeft wel het geluk dat hij in een band is gevraagd, als je niet als sessiemuzikant aan de bak komt moet je gitaarleraar worden.
En daar moet je van houden, hem lijkt dat wel wat, was vroeger ook die van mij...

Pee
23 augustus 2002, 18:23
ik ga geen conservatorium doen, maar na mijn universitaire studies ga ik waarschijnlijk naar het GIT in Holywood, LA. Ik ga daar een jaar en een half les volgen.

je hebt er verschillende programma's, voor piano, drum enz..

http://www.mi.edu

Anders Destium
23 augustus 2002, 18:27
Dan zal je wel arm worden !

gershwin5150
23 augustus 2002, 18:55
Is dat niet zo'n gewilde opleiding dat ze alleen de beste van de besten aannmen?




Op 2002-08-23 17:23, schreef Pee:
ik ga geen conservatorium doen, maar na mijn universitaire studies ga ik waarschijnlijk naar het GIT in Holywood, LA. Ik ga daar een jaar en een half les volgen.

je hebt er verschillende programma's, voor piano, drum enz..

http://www.mi.edu

Pee
23 augustus 2002, 18:59
Op 2002-08-23 17:27, schreef Anders Destium:
Dan zal je wel arm worden !


ja, het is superduur, maar met wat subsidies en jaren sparen zal ik er wel komen, hoop ik.

Pee
23 augustus 2002, 19:00
Op 2002-08-23 17:55, schreef gershwin5150:
Is dat niet zo'n gewilde opleiding dat ze alleen de beste van de besten aannmen?




Op 2002-08-23 17:23, schreef Pee:
ik ga geen conservatorium doen, maar na mijn universitaire studies ga ik waarschijnlijk naar het GIT in Holywood, LA. Ik ga daar een jaar en een half les volgen.

je hebt er verschillende programma's, voor piano, drum enz..

http://www.mi.edu


het is een gewilde opleiding denk ik wel, maar of het enkel is voor de besten betwijfel ik. Paul gilbert en john frusciante hebben er wel ook gezeten, maar ja

Anders Destium
23 augustus 2002, 19:23
Ik ga misschien een (half) jaar in Amerika studeren, en als je dan naar een beetje aansprekende universiteit wilt moet je en hele goede cijfers hebben en een grote berg geld meenemen!

BLOK182
23 augustus 2002, 19:27
Lijkt me idd zeer vet om te doen. Maja, dat duurt bij mij nog wel ff, eerst nog 3 jaar middelbare school en dan nog eens studeren.
Als ik het goed heb begrepen van die site kost het gitaarprogramma $3000-3300 per kwartaal? Dus ongevver $12000 per jaar?

Pee
23 augustus 2002, 20:02
ik heb de catalogus. je moet hem ook bestellen (gratis). daar staan alle lessen in, super interessant.

bij mij zal het ook nog 8 jaar duren, nog 3 middelbaar en 5 universiteit ofzo.

misschien, als jij het ook doet, kunnen we tesamen gaan???

lars
23 augustus 2002, 20:19
gheh leuk dat je zo kan vooruitplannen enzo maaruh reken er maar niet op dat jij over 8 jaar nog steeds hetzelfde wil als nu.

nirvana
23 augustus 2002, 20:27
Gebruikersnaam: Pee (Bekijk de Berichten van deze gebruiker.) (Verstuur een Privé Bericht)
Geregistreerd op: Nov 02, 2001 (1.98 Berichten per Dag)
Berichten: 584 (0.89% van het totaal)
E-mail Adres: peter.debaere4@yucom.be
ICQ Nummer:
Gitaar: akoustisch (voorlopig)

Akoestisch voorlopig? ik hoop dat je niet nog de squire fase doormoet man...

klinkt wel super ironisch, als je dat echt wilt gaan doen zou ik me dan toch maar snel de beste lp gaan aanschaffe die eris..

BLOK182
23 augustus 2002, 20:35
Ja gezellig Pee een halfjaartje naar Hollywood!!!

rePUNKtative
23 augustus 2002, 21:10
Op 2002-08-23 19:27, schreef nirvana:
Gebruikersnaam: Pee (Bekijk de Berichten van deze gebruiker.) (Verstuur een Privé Bericht)
Geregistreerd op: Nov 02, 2001 (1.98 Berichten per Dag)
Berichten: 584 (0.89% van het totaal)
E-mail Adres: peter.debaere4@yucom.be
ICQ Nummer:
Gitaar: akoustisch (voorlopig)

Akoestisch voorlopig? ik hoop dat je niet nog de squire fase doormoet man...

klinkt wel super ironisch, als je dat echt wilt gaan doen zou ik me dan toch maar snel de beste lp gaan aanschaffe die eris..


Pure bullshit dude :smile:

Dus jij suggereert dat akoustisch gitaristen onderdoen voor electrische gitaristen... Ik heb akoustische gitaristen sneller zien vinger picken dan elec. gitaristen. Dus cut the crap. Akoustisch klinkt soms zelfs veel mooier en is dus NIET gemanupileerd, zoals bij de meeste gitaristen dus wel gebeurd (effecten etc).

Pee
23 augustus 2002, 21:44
Op 2002-08-23 19:27, schreef nirvana:
Gebruikersnaam: Pee (Bekijk de Berichten van deze gebruiker.) (Verstuur een Privé Bericht)
Geregistreerd op: Nov 02, 2001 (1.98 Berichten per Dag)
Berichten: 584 (0.89% van het totaal)
E-mail Adres: peter.debaere4@yucom.be
ICQ Nummer:
Gitaar: akoustisch (voorlopig)

Akoestisch voorlopig? ik hoop dat je niet nog de squire fase doormoet man...

klinkt wel super ironisch, als je dat echt wilt gaan doen zou ik me dan toch maar snel de beste lp gaan aanschaffe die eris..


ik moet wel nog de squier fase door. daar is toch niets slecht aan. enneuh zo slecht ben ik niet, ik speel ook al 7 jaar intensief

ik heb nog acht jaar, dus slechter zal ik niet worden

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pee op 2002-08-23 20:50 ]</font>

Anders Destium
23 augustus 2002, 22:06
Hollywood lijkt me ook wel geinig maar als het een beetje meezit ga ik over een jaar of zo naar of MIT in Boston of Cornell (iets van 4 uur van new York vandaan)...
Maar da's dan meer vanwege het Civiel onderwijs, maar het is nog niet zeker of ik dan wel mijn eigen studie mag doen, in dat geval verzin ik wel iets ontzettend makkelijks :grin:

nirvana
23 augustus 2002, 22:49
sorry heb nix gezegd 7 jaar..respect

alexgit
23 augustus 2002, 23:20
Op 2002-08-23 21:49, schreef nirvana:
sorry heb nix gezegd 7 jaar..respect


Hoelang speel jij dan?

nirvana
23 augustus 2002, 23:27
vroeger 2 jaar gitaar in de muziekschool..ben gestopt wegens saai..

ben één jaar gelede terug begonne toen ik internet en daarbij ook alle tabs van alle band tot mijner beschikking kreeg.

3 jaar

Anders Destium
24 augustus 2002, 12:40
Hé Soe, volgens mij zit Collin Hoeve op het conservatorium, dus als je echt vragen hebt kun je dat allicht eens op dit forum doen...
...zoals je nu al hebt gedaan bijv. :smile:

Robs
24 augustus 2002, 14:07
[quote]
Op 2002-08-23 21:06, schreef Anders Destium:
Hollywood lijkt me ook wel geinig maar als het een beetje meezit ga ik over een jaar of zo naar of MIT in Boston of Cornell (iets van 4 uur van new York vandaan)...

Boston is redelijk prestigieus toch? Wat wil je studeren, als ik zo vrij mag zijn, bedrijfskunde/management, of zit ik er helemaal naast?

P.S. Zit zelf ook aan een dergelijk reisje te denken, dus vandaar. Alleen heeft Amerika (tien jaar geleden nog het beloofde land, waar alles gebeurde) in mijn ogen een beetje afgedaan. Denk dat het dan ook eerder Barca of London wordt, voorzover de financien dat toelaten, that is....

Anders Destium
24 augustus 2002, 14:19
Tja ik doe Civiele Techniek, het probleem is als ik daar wat wil gaan doen daarmee, dat ik heel erg goede cijfers moet hebben gehaald (probleem 1), dat het onderwijs niet echt op elkaar aansluit (2), en dat je in februari al je punten van juni "gehaald" moet hebben (3), en je wordt straatarm (4)
Een mogelijkheid is wel Een of twee semesters iets compleet anders te doen, architectuurgeschiedenis of iets anders waar je niets aan hebt lijkt me dan wel wat :grin:
Maar ik moet binnenkort een paar keer
babbelen met buitenlandbegeleiders en -bemiddelaars, en dan maar eens wat knopen doorhakken...

Ic3gl0vE
24 augustus 2002, 17:32
Misschien kom ik ooit ook wel op het conservatorium terecht maar is dat allemaal alleen maar jazz-gericht?

&lt;edit> ik heb het hier over de conservatoria in Nederland en evt. Duitsland &lt;/edit>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2002-08-24 16:33 ]</font>

Anders Destium
24 augustus 2002, 17:53
Nee het verschilt van conservatorium tot conservatorium, die in R'dam is jazz, Utrecht volgens mij meer modern, dus kun je ook produktietechnieken en dat soort dingen als minor doen.
Zo heeft elke zijn kenmerken...

SoE
26 augustus 2002, 15:06
hehe zat antwoorden gehad nu, maar nog steeds geen die echt antwoord geeft op mijn vraag...

naja thx anywayz