PDA

View Full Version : Welk delay pedaal?



ieme
31 mei 2005, 10:37
- T-rex replica, heb ik gehad, was ik niet kapot van
- Ibanez de7, prima pedaal maar veel toneverlies

- Line6 delaymod... iemand ervaring?
- EH memory man.... iemand ervaring?
- Carl martin... iemand ervaring?
- Line 6 tonepark.... iemand ervaring?
- Ibanez reissues iemand ervaring?
- Fulltone TTE, geen pedaal maar grote bak, de moeite waard?
- andere opties??

Harry
31 mei 2005, 10:53
ik heb de memory man deluxe, die gebruik ik alleen om een slapback-echo te maken of een chorus-achtig geluidje, maar je schijnt er ook meer mee te kunnen.

gvink
31 mei 2005, 11:36
Nog een paar weekjes en dan is deze beschikbaar...:

http://www.diamondpedals.com/images/memory_lane/picture_top.jpg

Op de site van diamond pedals kan je al wat samples luisteren...

ieme
31 mei 2005, 11:39
Klinkt goed! wat moet ie kosten?

gvink
31 mei 2005, 11:46
Klinkt goed! wat moet ie kosten?

Is nog niet zeker.. zal waarsch nog net onder de €400 worden, dus is wel aardig aan de dure kant.. Maar ja, dan heb je wel een analoge delay met 550ms, tap tempo en modulatie aan/uit schakelbaar... En je kan je delay signaal scheiden door een aparte output te gebruiken.
Én je kan met een expressie pedaal je delay feedback regelen...
(Er komt waarschijnlijk nog iets heel interessants bij, maar daar mag ik helaas nog niks over zeggen, is nog niet zeker of het goed werkt... Sorry.. ;) )

Robbert
31 mei 2005, 11:48
Klinkt goed! wat moet ie kosten?

Een rib of drie uit je lijf.

vinni
31 mei 2005, 11:53
Ok......

Je zal wel weer wat exclusiefs willen......Da' kan ! :-D

http://www.toneczareffects.com/lg-pedals-echocz.htm
http://www.dlseffects.com/echotap.php

En de groeten maar weer............


Vinni

gvink
31 mei 2005, 11:54
Ok......

Je zal wel weer wat exclusiefs willen......Da' kan ! :-D

http://www.toneczareffects.com/lg-pedals-echocz.htm
http://www.dlseffects.com/echotap.php

En de groeten maar weer............


Vinni

Ook niet verkeerd...! :cool:

cosmos
31 mei 2005, 12:08
Ik heb zelf de Line6 DL4 en vind hem helemaal te gek. De tap functie is echt handig en de verschillende modellen (sweep/tape/analog/etc) zijn allemaal superbruikbaar. Mocht ie ooit stuk gaan, dan haal ik meteen een nieuwe!

Thom TK
31 mei 2005, 12:54
Ik heb de Carl Martine Delayla eens mogen testen.
Ik heb hem vergeleken met een T-rex replica en ik vond de CM beter klinken.

Antal
31 mei 2005, 13:22
- Carl martin... iemand ervaring?


Ja, zeg maar wat je er over wilt weten.

john.3001
31 mei 2005, 13:26
Ikzelf heb de digidelay uit de digitech x-serie, kostte ongeveer 100 euro en heeft 4 sec. delay, 7 verschillende delay-types (waaronder een tape-simulatie), tap-tempo, sampling. Voor de prijs vind ik t echt een super pedaal, de analoge delay klinkt ook redelijk authentiek (maar het blijft een digitaal effect natuurlijk...)...

Lucluc
31 mei 2005, 13:43
Ik ben nog steeds erg enthousiast over de EH Deluxe Memory Man. Heb ik al eens in een eerder topic gezegd, het is prettig dat je met de voet de knoppen kan bijstellen. Werkt beter dan een taptempo, althans voor mij. Geluid prima en bypass volledig waar. Voor 175 euro heb je een nieuwe.

De nadelen: analoog, dus korte delaytijd en wat ruis en de losse 24v adapter.

Voordelen: makkelijk in te stellen (vooral in tegenstelling met de Replica waar je steeds opnieuw het volume moet bijstellen als je de echo's harder wilt laten klinken). Tja, en als analoog hetgeen is wat je wilt en het gemak van realtime instellen, dan is het echt een goede keus.

dano
31 mei 2005, 15:39
enig idee waar de memory man nog te verkrijgen is? Ben hem nog nooit in een winkel tegengekomen:S

robert-gitarist
31 mei 2005, 15:53
Feedback in Apeldoorn heeft hem in de winkel liggen.
Musik Productive idem.
En er zullen echt wel meer winkels zijn die hem hebben of kunnen bestellen

vinni
31 mei 2005, 15:57
Heb zelf de T-rex Replica gehad. Erg goed!
Ook nog de Maxon AD-80 gehad.....maar die is alleen goed
voor ranzige korte slapback delays.

Die EH delays lijken me ook wel wat.....Ken ze niet....dat wil zeggen,
ken de specs en weet dat the Edge er mee gespeeld heeft.
Ik ben benieuwd of die dingen je geluid niet opvreten.

Heb ook nog wat Carl Martin pedalen gehad, niet de Delayla echter.
Voor wat het waard is, CM is over het algemeen zeer goed.
Luisteren en testen zou ik zeggen!

Oh ja,
De line6 DL4 heb ik ook gehad. Zonder meer ook erg goed.

Als je voor het beste geluid gaat, dan zou ik voor de replica gaan.
Als je voor het totaal gaat (features e.d.) dan de DL4. Is ook stereo.

Vinni

Lucluc
31 mei 2005, 16:03
enig idee waar de memory man nog te verkrijgen is? Ben hem nog nooit in een winkel tegengekomen:S

Ik kon hem bij een winkel bij mij in de buurt voor uiterlijke prijs 'na onderhandelen' voor 250 euro krijgen en dat was het oude non true bypass model. Toen heb ik hem voor 175 euro bij Thoman.de besteld, het nieuwste model met 3pdt switch. 5 dagen later had ik em in huis.

vinni
31 mei 2005, 16:16
Ja,

Thomann heeft vaak waanzinnig lage prijzen.
De nederlandse winkeliers begrijpen de kracht van internet nog niet helemaal en hanteren prijzen die vaak onbegrijpelijk hoog zijn.
BTW zal hier dan wel hoger zijn en blablabla....

Nou ja....die BTW zal wel recht getrokken worden als de europese grondwet er door komt.....HAHAHAHAHA.

P.s. hoop niet dat dit tot een discussie gaat leiden over NL en DL winkels.
Laten we on-topic blijven.

groet,
Vinni

Lucluc
31 mei 2005, 16:21
Ik denk dat de meeste Duitse webwinkels dezelfde prijs hanteren. Btw is gewoon Nederlands 19%. Vrij verkeer van personen en goederen hadden we toch al, dus geen invoer.

Lucluc
31 mei 2005, 16:23
De nederlandse winkeliers begrijpen de kracht van internet nog niet helemaal en hanteren prijzen die vaak onbegrijpelijk hoog zijn.

Ik heb het die winkelier laten zien en toen heeft hij mij voorgerekend wat hij inkoop kwijt was. Verder nog een verhaal over service en garantie, je kent het wel. 75 euro verschil is toch wel erg veel.

gvink
31 mei 2005, 18:49
Sorry jongens, nog even geduld... :-D

Dirk_Hendrik
31 mei 2005, 20:10
Sorry jongens, nog even geduld... :-D

Ik ben benieuwd. Zoasls ik al eens eerder heb gezegd ga je een rechtstreekse concurrentie aan met Erik Haar. Erik heeft vaak mooie dingen maar ook dito prijsjes. Ik zie uit naar de eventuele gevolgen van deze concurrentie.

Wat betreft Vinni: +1. Verbazend dat het na zoveel jaar in Nederland nog steeds zo kneuterig (lees: detailhandel) gericht gaat.

@ Luc. 75 euro voor garantie (dat komt dus van de fabrikant) en service (Wat dan? Ik heb van tevoren bepaald wat ik wil hebben en kan zo m'n pas door de gleuf trekken.... welke service? Die hele winkel achter die pinautomaat was niet mijn keuze.) .... is wat ik een rukargument vind. Een paar euro ok maar 75!?

Lucluc
31 mei 2005, 20:27
75 euro voor garantie (dat komt dus van de fabrikant) en service (Wat dan? Ik heb van tevoren bepaald wat ik wil hebben en kan zo m'n pas door de gleuf trekken.... welke service? Die hele winkel achter die pinautomaat was niet mijn keuze.) .... is wat ik een rukargument vind. Een paar euro ok maar 75!?

Ik zei nog tegen die beste man, als jij hem voor 175 euro aan mij kan leveren, dan koop ik hem hier. Heb de website laten zien van Thomann.

Mitch
31 mei 2005, 22:05
Ik ben benieuwd. Zoasls ik al eens eerder heb gezegd ga je een rechtstreekse concurrentie aan met Erik Haar. Erik heeft vaak mooie dingen maar ook dito prijsjes. Ik zie uit naar de eventuele gevolgen van deze concurrentie.


Als Gerard Ieme weet los te weken van v/d Haar is het een héééle grote :D

Praktisch:
Line6 Echo Park

Mooi:
Carl Martin

Dan kan ik nog wel een paar praktische, goedkope tweedehands alternatieven opnoemen maar da's verspilde moeite waarschijnlijk. :wink:

Robbert
31 mei 2005, 22:12
Als Gerard Ieme weet los te weken van v/d Haar is het een héééle grote :D

.. aanwinst voor Gerard? :P

Mitch
31 mei 2005, 22:51
Nee, dan is Gerard een heeeeele grote verkoper :satisfie:

ruezzz
1 juni 2005, 01:53
Waaraan kan ik zien of mijn Memory Man Deluxe True Bypass is?

@ Vinni: de MM Deluxe vreet zeer zeker je sound niet op!

Fuhgawz
1 juni 2005, 08:44
Waaraan kan ik zien of mijn Memory Man Deluxe True Bypass is?

@ Vinni: de MM Deluxe vreet zeer zeker je sound niet op!

Haal hem eens open. Als de switch 6 of (waarschijnlijk) 9 aanknopingspunten heeft is hij true bypass, heeft hij er maar drie, dan niet.

Dit plaatje is misschien gemakkelijker:

http://members.home.nl/fuhgawz/muffs2.jpg

Links op het plaatje is een nieuwe EHX Big Muff met true bypass, rechtstreeks vanuit de winkel. Rechts is een EHX Big Muff uit de jaren '70 zonder true bypass.

phx
1 juni 2005, 08:54
Of voor mensen met een lager budget is de dd-? serie van boss ook een goede opstap. De dd5 is al jaren mijn favo digital delay. Memory man deluxe hoor ik ook alleen maar lovende dingen over.

Lucluc
1 juni 2005, 09:08
Haal hem eens open. Als de switch 6 of (waarschijnlijk) 9 aanknopingspunten heeft is hij true bypass, heeft hij er maar drie, dan niet.

De mijne heeft een 3pdt switch met maar twee pooltjes bezet. Volgens de site van analogman true bypass middels een relais.

Lucluc
1 juni 2005, 09:18
Waaraan kan ik zien of mijn Memory Man Deluxe True Bypass is?

Als je effect uit zet, brand het power lampje dan nog? En werkt de level knop dan ook nog?

vinni
1 juni 2005, 10:16
Ok enige verwarring.....

Wat ik bedoel met dat tonevreten....
Dat kan inderdaad zijn als de MM in bypass staat.
Daar zijn wel de nodige truukjes voor. Wat ik meer bedoelde is
Als ie aanstaat......laat die dan nog wat va nje toon heel...
Of is het hoog en laag aangetast?


Groet,
Vinni

Debaser
1 juni 2005, 10:36
Ik ben nog steeds erg enthousiast over de EH Deluxe Memory Man. Heb ik al eens in een eerder topic gezegd, het is prettig dat je met de voet de knoppen kan bijstellen.

ik heb van mijn schoon vader een oud gitaar boek gekregen en daar stond een plaatje in van een MM, ze hadden de knop van een potmeter afgehaald en deze met een hol kabeltje & cylinder ofzoiets ( denk aan een kilometerteller) bevestigd aan het mechanisme van een voet expressie pedaal, dus door je voet te bewegen draaide je de potmeter...
misschien niet helemaal duidelijk omschreven... maar wel grappig :)

ruezzz
1 juni 2005, 12:43
Grappig idee met die kabel, maar ik blijf het wel met de grote teen doen.

@ vinni: ik heb de MM voor de amp geplaatst, dus niet in een parallele loop of iets in die geest - en ik kan niet zeggen dat de toon negatief beinvloed wordt.
Op deze manier is ie niet geschikt om lekker dragende leads te spelen - maar meer het U2 gebeuren. Je moet zo ook redelijk spaarzaam zijn met level en feedback/repeats anders gaat ie over de zeik (is voor sommige dingen ook wel weer te gek - als je dan aan de delaytijd draait)
Ik heb em nog niet geprobeert in een FX-loop - dus na de pre-amp.

Wat ruisniveau betreft: mijn Korg SDD-3000 ruist beduidend harder...

Lucluc
1 juni 2005, 12:56
ik heb van mijn schoon vader een oud gitaar boek gekregen en daar stond een plaatje in van een MM, ze hadden de knop van een potmeter afgehaald en deze met een hol kabeltje & cylinder ofzoiets ( denk aan een kilometerteller) bevestigd aan het mechanisme van een voet expressie pedaal, dus door je voet te bewegen draaide je de potmeter...
misschien niet helemaal duidelijk omschreven... maar wel grappig :)

Daar wil ik wel eens een plaatje van zien... is het niet TIP 3rd Hand die zoiets op de markt brengt?

cosmos
1 juni 2005, 13:05
Misschien is dat wel hetzelfde idee als wat Robert Keeley nu ook heeft gedaan. Er zijn nu MM4/DL4 mods beschikbaar, voor onder andere expressiepedaal aan/uit, e.a.

Mitch
1 juni 2005, 14:06
Ja, heel vernieuwend :D
In de Good Old Days had Electro Harmonix zelf al zo'n systeem als TIP nu opnieuw uitbrengt.

Debaser
1 juni 2005, 19:56
Daar wil ik wel eens een plaatje van zien... is het niet TIP 3rd Hand die zoiets op de markt brengt?

ff en foto gemaakt so, Here You Go :

http://image40.webshots.com/40/2/25/28/358822528Laowav_ph.jpg

robzilla
1 juni 2005, 21:00
Soort TIP 3rd hand idee dus. Leuk! :)

Quink
4 juni 2005, 18:36
Bump!

Heads Up!

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=22525&item=7327592856&rd=1

Punkass
16 juni 2005, 00:35
- T-rex replica, heb ik gehad, was ik niet kapot van
- Ibanez de7, prima pedaal maar veel toneverlies

- Line6 delaymod... iemand ervaring?
- EH memory man.... iemand ervaring?
- Carl martin... iemand ervaring?
- Line 6 tonepark.... iemand ervaring?
- Ibanez reissues iemand ervaring?
- Fulltone TTE, geen pedaal maar grote bak, de moeite waard?
- andere opties??

ieme, die replica is die True bypasss??

schizo910
16 juni 2005, 10:23
http://www.musictoyz.com/images/jpg/tip1.jpg

Lucluc
16 juni 2005, 13:24
ieme, die replica is die True bypasss??

Ja. O sorry, ik heet geen ieme :razz:

gvink
16 juni 2005, 18:00
Nee, dan is Gerard een heeeeele grote verkoper :satisfie:

Of ik heb gewoon geweldige pedalen...!
Ieme..? Wanneer kan ik je bellen..? :)

Dir 3rd hand zou ik niet doen trouwens.. Erg veel slechte berichten gehoord over de betrouwbaarheid... Er zit namelijk gewoon een mechanische (lees: pot met 'draaikabel') in en die schijnt er redelijk snel mee op te houden... Je kan beter gewoon op je sokken spelen.. Kan je goed bij je knoppen.. :D

Tristan
5 maart 2006, 13:12
Ik ben ook wel geinteresseerd in een mooie analoge delay, maar is die Diamond Memory Lane de enige analoge delay in Nederland met tap-tempo en wordt de tap-tempo dan niet digitaal gedaan? (dan is hij dus analoog/digitaal)
Bovendien vraag ik me af of hij zelf oscilleert, kan je hem laten oscilleren en dan de pitch wijzigen met de time knop, of produceert hij alleen maar glitches en cracks?
Het lijkt me wel een heel interessant pedaal.

Dirk_Hendrik
5 maart 2006, 13:20
Ik ben ook wel geinteresseerd in een mooie analoge delay, maar is die Diamond Memory Lane de enige analoge delay in Nederland met tap-tempo en wordt de tap-tempo dan niet digitaal gedaan? (dan is hij dus analoog/digitaal)


Elke analoge delay (gebaseert op BBD's) is analoog/digitaal. Een analoge delay neemt analoge samples die hij een x tijd later weer uitspuugt. Die tijd wordt gecontroleerd met een klok die uit pulsjes bestaat. Hoe sneller die pulsjes hoe korter de delaytijd. Die pulsjes kun je als nullen en enen opvatten en dus digitaal noemen.

Nou maakt het geen reet uit of die pulsjes nou digiteel zijn of niet. Zolang die samples maar analoog blijven. Het maakt dus ook niets uit of je een stuk digitaal gebruikt om je tap tempo te bepalen en daar de snelheid voor die klokpulsen uit bepaalt.

Tristan
5 maart 2006, 14:29
Ok, thanks for the info, maar betekent dit dan dat je niet alleen glitches en cracks krijgt als je aan de time knop draait en dat je hem wel kan laten zelfoscilleren en pitchshiften? Mijn Akai Headrush (digitaal) geeft alleen maar glitches en cracks als je aan de timeknop draait.

Mitch
5 maart 2006, 15:09
Staar je niet blind op analoog, het gaat er meer om of het tooncircuit in orde is. Mooi warme delays die ik óf zelf in actie gehoord heb óf op clips gehoord heb die te tappen zijn:
-Line6 EchoPark
-Boss DD20
-Diamond Memory Lane
-Echoczar
Zo ongeveer in volgorde van prijs en de eerste twee zijn digitaal.

Niet met tap, maar mooi warm van klank en prima te oscilleren/feedbacken/crashing UFO sounds:
-Ibanez DE7
-BYOC Delay

Voor de duidelijkheid: allebei digitaal.
Misschien trouwens wel handig als je één oud topic tegelijk omhoog schopt ;)

Tristan
5 maart 2006, 15:18
Ik moet hem waarschijnlijk voor de amp zetten omdat de amps die ik goed vind klinken allemaal geen fx loop hebben, digitale delays vind ik verschrikkelijk klinken voor de amp (ik heb een Akai Headrush), dus vandaar moet ik een analoge delay of een tape echo hebben, maar die Fulltone Tube Tape Echo is zo duur, vandaar dat ik dan voor de Memory Lane zou gaan, als hij dan ook maar mooi oscilleert en te pitchen is.
Wie verkoopt overigens die Echoczar en wat kost die dan in Nederland?

robzilla
5 maart 2006, 16:43
Ik moet hem waarschijnlijk voor de amp zetten omdat de amps die ik goed vind klinken allemaal geen fx loop hebben, digitale delays vind ik verschrikkelijk klinken voor de amp (ik heb een Akai Headrush), dus vandaar moet ik een analoge delay of een tape echo hebben, maar die Fulltone Tube Tape Echo is zo duur, vandaar dat ik dan voor de Memory Lane zou gaan, als hij dan ook maar mooi oscilleert en te pitchen is.
Wie verkoopt overigens die Echoczar en wat kost die dan in Nederland?


Echoczar is alleen direct te krijgen met enkele maanden wachttijd.

www.toneczareffects.com

fullorder
5 maart 2006, 17:26
Staar je niet blind op analoog, het gaat er meer om of het tooncircuit in orde is. Mooi warme delays die ik óf zelf in actie gehoord heb óf op clips gehoord heb die te tappen zijn:
-Line6 EchoPark
-Boss DD20
-Diamond Memory Lane
-Echoczar
Zo ongeveer in volgorde van prijs en de eerste twee zijn digitaal.

Niet met tap, maar mooi warm van klank en prima te oscilleren/feedbacken/crashing UFO sounds:
-Ibanez DE7
-BYOC Delay

Voor de duidelijkheid: allebei digitaal.
Misschien trouwens wel handig als je één oud topic tegelijk omhoog schopt ;)


Die echoczar heeft geen tap tempo geloof ik.

Tristan
5 maart 2006, 18:01
Nee, dat las ik ook al, maar volgens mij kan het wel met een expressiepedaal en dat is natuurlijk ook wel een mooie optie. Ik weet het niet, ik zoek eigenlijk een mooie analoge delay, waarvan je het tempo kan controleren (via tap tempo en/of een expressie pedaal) en die ook zelfoscilleert/pitchshift met de time control, wildere effecten geeft, misschien ook infinite repeats en dat je dat dan ook nog een beetje kan controleren. Ik vraag me eigenlijk af of die Memory Lane de meeste van die dingen aankan.
Die Echoczar is niet echt een optie, want ik doe niet aan het bestellen via internet op basis van geluidsfragmentjes en rave verhalen. Bovendien is hij wel erg duur, dan kan ik net zo goed doorsparen voor die Fulltone Tube Tape Echo.

Rhythm Machine
5 maart 2006, 18:20
Ik gebruik al een hele tijd geen delay meer, maar indien ik er weer een zou willen, zou ik een oude Boss DD-2 op de kop proberen te tikken. Daar was ik vroeger heel tevreden over. Moet wel zeggen dat ik met de moderne delays zoals Diamond totaal geen ervaring heb.

RM

Les Paul
5 maart 2006, 19:05
Tristan, test de Boss DD20 eens. Ik gebruik hem al zeker een jaar en altijd voor de amp. DD20 klinkt prima, heeft veel mogelijkheden en is simpel te gebruiken. Hij is digitaal, maar heeft prima analoge en tape emulaties. Daarbij is de DD20 ook niet echt duur te noemen.

paulusdeBKB
5 maart 2006, 19:29
Voor de volledigheid wil ik ook de Yamaha UD-stomp even genoemd zien. (UD staat waarschijnlijk voor ultimate delay) Blauw delay/modulatiekastje, zo digitaal als de pest maar hij klinkt als een klok en hij heeft meer mogelijkheden dan je een stok naar kunt schudden. Wat dacht je van modulatie en loop sampling? Wel een duur en overkill ding als je voor een simpel delaykastje gaat maar hij staat al een tijdje op mijn verlanglijstje.

Als je ALLEEN maar een korte delay wilt, check dan de Rocktron short timer delay. Simpel, goedkoop en goed.

van hun website:

With two modes of delay, called (and we made this up), "Short" and "Shorter" to provide a wide range of quick delays that are still the most widely used delay times even in modern music, the Short Timer will NOT stand up to those long delays for length. But then, we don’t want it to. Some like it short and sweet.

Mitch
5 maart 2006, 19:49
Digitaal vóór de pre amp klinkt niet ? Ik heb zelf juist de ervaring dat een goed donker gevoicede delay (zoals veel analoge delays) pas tot hun recht komen in de loop en dat wat helderder gevoicede delays (zoals veel digitale delays) ook makkelijk kunnen klinken als ze vóór de pre amp staan.
Ik denk serieus dat je met de scheiding analoog/digitaal zoals je die nu aanbrengt, niet goed zit.
Trouwens, als je nog op zoek bent naar een amp....kan er misschien ook één worden met een FX loop natuurlijk !

De DD20 heeft overigens als één van de weinige pedaal-delays de mogelijkheid om te schakelen tussen-10dB en +4dB, zodat je 'm optimaal kan laten klinken vóór en na de pre amp 8-)

Tristan
5 maart 2006, 21:42
Digitaal vóór de pre amp klinkt niet ? Ik heb zelf juist de ervaring dat een goed donker gevoicede delay (zoals veel analoge delays) pas tot hun recht komen in de loop en dat wat helderder gevoicede delays (zoals veel digitale delays) ook makkelijk kunnen klinken als ze vóór de pre amp staan.
Ik denk serieus dat je met de scheiding analoog/digitaal zoals je die nu aanbrengt, niet goed zit.
Trouwens, als je nog op zoek bent naar een amp....kan er misschien ook één worden met een FX loop natuurlijk !

De DD20 heeft overigens als één van de weinige pedaal-delays de mogelijkheid om te schakelen tussen-10dB en +4dB, zodat je 'm optimaal kan laten klinken vóór en na de pre amp 8-)

Die amps die ik in mijn topic noem en waar ik uit wil kiezen (mooi EL84 bakkie gezocht) hebben bijna allemaal geen effectsloop, dus vandaar. Ik heb zelf de Akai Headrush en dat is een prima klinkend pedaal (afgezien van de glitches als je aan de timeknop draait), maar als ik iets voor de amp ga zetten dan wil ik gewoon een karakter ding en geen rekenmachine, want het botst gewoon teveel met je totaalgeluid, dan heb je een goede amp en ga je daar een A/D converter voorzetten, dat kan mijns inziens gewoon niet. Bovendien kan je met een analoge delay ook leuke geluidseffecten maken, dus pitchen e.d. en als je die Memory Lane ook nog eens kan tappen dan begrijp ik al helemaal niet meer waarom ik toch nog voor digitaal zou kiezen...
Het gaat mij niet om cleane delays, zeker niet als ik de delay voor de amp ga zetten.
Maar heeft iemand dan enige ervaring met de memory lane?
Kan hij pitchshiften en zelfoscilleren?

Mitch
5 maart 2006, 22:33
Beide. Je hebt overigens een privé bericht :satisfie:

daanh
3 november 2006, 09:36
Ibanez de7, prima pedaal maar veel toneverlies

Hoi, bedoel je toonverlies als ie uit staat? Hebben anderen hier ook ervaring mee?

Daan

speedmusic
20 september 2009, 01:37
Is er al iemand die ervaring heeft met de Rocktron short timer? Ik overweeg er één te kopen, juist vanwege het simplisme en ik toch alleen maar slapback wil (surf rockabilly)

Waarschijnlijk zal ik mijn Boss pedaaltje dan de deur uit doen.

toneblo
20 september 2009, 10:48
Graag meer info over de Carl Martin Delayla, overweeg om er 1 aan te schaffen.
Speel bandmaster '66 BF, geen loop dus, kan alles er alleen aan de voorkant in hangen.
Hoe of wie heeft er ervaring met CM Delayla?

Please react!

Einzeln
20 september 2009, 10:54
http://www.youtube.com/watch?v=Y19m4r8pHVs&feature=related

Adro
20 september 2009, 11:00
ik mis tussen het rijteje delay's de TC. Electronic Nova Delay... echt een wereldpedaal is dit!!!
zelf ben ik ook erg tevreden over de Line6 Echopark!! doet al na veel uren nog steeds goed z'n best...

Einzeln
20 september 2009, 11:04
ik mis tussen het rijteje delay's de TC. Electronic Nova Delay... echt een wereldpedaal is dit!!!
zelf ben ik ook erg tevreden over de Line6 Echopark!! doet al na veel uren nog steeds goed z'n best...

En de eventide!

dml
20 september 2009, 11:12
En ook graag meer info over de G-lab Smooth Delay en de Cmatmods Deeelay.

toneblo
20 september 2009, 11:23
http://www.youtube.com/watch?v=Y19m4r8pHVs&feature=related


Thanks Nico, ziet er ook lekker uit, kost dat ongeveer?

Einzeln
20 september 2009, 11:29
http://www.thomann.de/nl/seymour_duncan_sfx_10_deja_vu_tap_delay.htm

Sinner
20 september 2009, 21:53
ik mis tussen het rijteje delay's de TC. Electronic Nova Delay... echt een wereldpedaal is dit!!!
zelf ben ik ook erg tevreden over de Line6 Echopark!! doet al na veel uren nog steeds goed z'n best...

Ik bezit beide (naast een aantal andere delays) en ik vind ze allebei erg goed, vooral als je tap tempo wilt gebruiken.