PDA

View Full Version : de nieuwe Dreamtheater !



FNaRK
31 mei 2005, 09:42
iemand al geluisterd ?
Hij staat bij mij nu te downloaden :D Denk 'em in een half uurtje binnen te hebben ...

Lacrimosa
31 mei 2005, 10:56
heb em heeeeeul stiekem gechecked :-D :-D :-D

*SPOILERS* als je niks wilt weten, scroll dan niet naar beneden :razz:



































ik vind em wel goed, maar wrom moet Petrucci laatste tijd zo fucking laag stemmen, dat past helemaal niet bij DT vind ik. Iets van totaal 3 solo's in het hele album ofzo en sommige nummers lijken wel heul verdacht op die van Muse. Ze blijven maar muziek lenen, terwijl het vroeger gewoon totaal andersom was.
Ik hoop dat het volgende album wat meer in de richting van Images And Words/Awake wordt.
Ik vind het nieuwe album niet slecht hoor, ik vind em zeer aardig klinken...alleen ik had em iets anders verwacht hehe!

Later

Ismar

FNaRK
31 mei 2005, 14:16
hmm
net een keer snel beluisterd .... vind het wel lekker klinken !
Thuis nog maar een keer op een normaal (lees: hard) volume

ShaQ
1 juni 2005, 09:55
Eerste indruk:

COOL

'' Panic Attack '' is mijn favo
Octavarium vanaf 16 minuut nog wat is een coole lsd trip 8-)
Never Enough is ondanks het een muse rip off is zeer cool :P

Derest moet ik nog ff wat beter beluisteren.

FNaRK
1 juni 2005, 22:35
damn

begint steeds beter te worden, vooral het 2e gedeelte van de CD !!!

TMKXL
6 juni 2005, 21:23
Vet album!
Root Of All Evil, Panic Attack en Octavaium zijn de beste vind ik. Petrucci heeft wel meer dan 3 solo's hoor.
Sacrificed Sons en The Answer Lies Within zijn mooie ballads, alleen I Walk Beside You vind ik echt een beetje jammer.

ssj3goku
16 juli 2005, 21:06
Vaak geluisterd maar meer dan matig kan ik het niet vinden... Images and Words, A Change Of Seasons ownen zo hard, en dan komen ze met zo'n album aanzetten. Tis niet slecht maar ik vind het ook niet echt goed. 6DOIT en ToT vind ik beter. Maarja, das mijn mening

TMKXL
17 juli 2005, 11:29
Octavarium (het nummer) heeft alles, een goede opbouw, simpelheid, ingewikkelde stukken, veel emotie, kracht, prachtige solo van JP aan het eind. Ik vind het serieus een van de, al dan niet het beste nummer van DT ooit.

ssj3goku
17 juli 2005, 15:50
Octavarium (het nummer) heeft alles, een goede opbouw, simpelheid, ingewikkelde stukken, veel emotie, kracht, prachtige solo van JP aan het eind. Ik vind het serieus een van de, al dan niet het beste nummer van DT ooit.

Dan moet ik dat nummer nog eens goed beluisteren. Maar A Change of Seasons (het nummer) is nog steeds onverslagen voor mij (ok, learning to live komt in de buurt) :P

Toffe gozer
17 juli 2005, 16:13
Octavarium(het nummer he , niet de plaat ) is inderdaad een juweeltje , jammer alleen van die lyrics want die zijn erg saai en dat verpesten het nummer wel een beetje.

Maar goed, dankzij dit nummer is de plaat nog enigzins de moeite waard om te beluisteren.

FNaRK
20 juli 2005, 16:55
samen met mijn zoontje het album 3 weken lang tijdens de vakantie in de auto aan gehad,
en samen tot de conclusie gekomen dat dit een meesterwerkje is en blijft :D

En ik vind Labrie erg goed en gevarieerd zingen trouwens ..... zangles of in ieder geval een zangcoach wellicht ??

ssj3goku
22 juli 2005, 01:01
Volgens mij ben ik de enige die het album gewoon niet echt vet vindt... of doe ik nou iets fout :???:

Mithrandir
22 juli 2005, 08:47
Tuurlijk niet, het is toch gewoon een kwestie van smaak. Ik heb hem nog niet geluisterd, maar heb vooral hele verschillende meningen erover gehoord op andere boards.

Raffel
22 juli 2005, 14:56
Ik vind ToT persoonlijk beter, maar ik hou dan ook wel van die oosterse deuntjes. Die doen het goed met zware riffs.

Ik vind over het algemeen het album niet zo sterk. Er zit een beetje een gebrek aan die melodische riedeltjes in die ik normaal altijd zo geweldig vind. Maar dan nog is het DT en dus niet onder de maat :)

Over dat laag stemmen trouwens, als je een interview met Rudess had gelezen, had je geweten dat ieder nummer een andere grondtoon heeft.

1 F
2 G
3 A
4 B
5 C
6 D
7 E
8 F

(dacht ik :???: )

Ik vind trouwens These Walls, Sacrificed Sons, Octavarium en (volgens mij) Never Enough het beste.