PDA

View Full Version : Wat gebeurt er hier?



supergeezer
31 mei 2005, 09:10
Ik plug mijn Telecaster vaak rechtstreeks in BOSS ME-8: ik speel dan zonder versterker en luister gewoon via mijn headset (mijn buren zijn me daar nu al eeuwig dankbaar voor).

Nu komt het: ik definieer mijn patches, stuur bij en save waar nodig. En op het moment dat ik alles nog eens wil naspelen op mijn versterker (Marshall 80W), dan is dat geluid helemaal om zeep. Van het geluid blijft dan meestal niks over (zeker niet als ik distortion en delay combineer). alles klinkt dan alsof de geluiden over mekaar spelen en kapot maken.

Waaraan ligt dit? (het geluid op mijn versterker is voor alle duidelijkheid zo clean als maar kan zijn - geen distortion of overdrive of andere pedalen).

pol
31 mei 2005, 10:02
da's normaal he, een gitaar versterker heeft een volledige andere weergave van het geluid dan een headset , je kan geen patches maken die op beide goed klinken.

harrie-beton
31 mei 2005, 10:11
mee eens.
Een gitaarversterker heeft een weergave speciaal voor het middengebied van een gitaar. Draai maar eens een cd over zo'n ding.

Als jij echt wilt dat je koptelefoongeluid gelijk is aan je headset dan moet je een ander effect gebruiken:
-v amp
-Line6 pod of pod xt
-Tonelab
-Boss GT 8

Je zit dan wel vast aan een andere (neutrale) versterker.

Lacrymosa
31 mei 2005, 10:39
waskeburt??!!

qwerty
31 mei 2005, 12:52
heb je voor gebruik op je headset misschien een speakerkast model gebruikt?

Zodra je dat namelijk in een versterker plugt heb je 2x speakerinvloed: 1x de modelling en 1x de speaker van je versterker die ook het een en ander aan frequenties manipuleert....