PDA

View Full Version : Wie heeft er een Gibson DC???



Nocki
30 mei 2005, 22:44
Hoi.

wie heeft er een Gibson DC? ik heb ze altijd wel mooi gevonden maar durfde het nooit aan omdat de gene die ik zal geeen intoneerbare brug hadden. wie heeft er een en kan me vertellen wat ie ervan vind?
is er wat aan te doen aan die brug? bv samen met een bigsby trem???

Nocki

vulvasonic
30 mei 2005, 22:50
Ik heb er een, maar ik betwijfel of dit degene is die je bedoelt.
Als dit 'm is kan ik maar 1 ding zeggen. BETER KAN NIET! :D

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/LesPaulStandardLite.jpg

Nocki
30 mei 2005, 22:53
ja. dat is m. mnaar deze heeft een leuke brug. en degene die ik een jaar of 3 geleden op het oog had had zo'n brug waarde snaren omheen zeten zegmaar.

maar dit is m idd. mooi!!!

NOcki

vulvasonic
30 mei 2005, 22:58
ja. dat is m. mnaar deze heeft een leuke brug. en degene die ik een jaar of 3 geleden op het oog had had zo'n brug waarde snaren omheen zeten zegmaar.

maar dit is m idd. mooi!!!

NOcki

Ach soo. Er zijn wel een aantal verschillen. Die jij bedoelt wordt niet meer gemaakt, dus daar zul je tweedehands aan moeten zien te komen.
Op dit moment kun je nog maar twee modellen uit de DC serie krijgen. Het oermodel DC (degelijk, goed en mooi) en de opvolger van die van mij (gedeeltelijk holle body, gewelfde top, binding om hals en betere mechanieken, andere elementen).

Nocki
30 mei 2005, 23:00
ok. ik zie ze ook niet meer zo vaak... wat moet zoiets nog opbrengen???

NOcki

doncker
30 mei 2005, 23:02
Ben79 heeft er ook 1.
Kijk maar is op zijn webshots

vulvasonic
30 mei 2005, 23:05
ok. ik zie ze ook niet meer zo vaak... wat moet zoiets nog opbrengen???

NOcki

Als je 'm tegenkomt.....
Ik denk dat de prijs heel erg mee zal vallen. De 'gewone' DC nu kost nieuw rond de 850 euro. Ik geloof dat de 'jouwe' niet duurder is geweest dan dat (of ik moet me heel sterk vergissen). Je zou er dus aan moeten kunnen komen voor 6/700 euro. Deze bedoel je?

http://www.musicalnet.com.tw/images/gibson/les%20paul%20jr.lite.jpg

Deze hebben ze ook gemaakt met wraparound bridge.

Nocki
30 mei 2005, 23:11
http://community.webshots.com/photo/223287134/223302185hFMqrD#

dit is die van ben97 en die heeft idd die brug.

lijkt me wel een leuke gitaar voor mij. ziet er altij dstoer uit vind ik. maar dan wel met de goede brug.

Nocki

vulvasonic
30 mei 2005, 23:12
Ik neem trouwens aan dat je deze hebt gezien. Dit was de studioversie. Deze had humbuckers ipv P90's en een wraparound brug. Jammer en onbegrijpelijk dat ze deze uit productie hebben genomen. En ik zie dat deze ook gewelfde top heeft.
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/lesPaulStudioDC1997.jpg

Nocki
30 mei 2005, 23:15
ja. dat is m idd ook.
ik zou m best willen. weet iemand wat van die brug? is die een beetje goed of is het intoneren een nadeel. als die nieuiwe allemaal met een andere brug is zal dat wel een reden hebben

vulvasonic
30 mei 2005, 23:16
Hahahahaha....., ik heb die foto ooit een keer gegoogled en opgeslagen. En nou blijkt dus dat ie van iemand hier van het forum is. Hoe klein is de wereld.... :o :D

vulvasonic
30 mei 2005, 23:26
Nog 1 ding; ik kan niet in je portemonnee kijken en persoonlijk heb ik niets met Richwood, maar ze hebben wel een DC modelletje dat wellicht de moeite waard is om te proberen.......:

http://www.richwoodguitars.com/products/re-138-hb_large.jpg

Nocki
30 mei 2005, 23:30
dat moet kwa portomonaie geen probleem zijn.

maar het moet wel iets leker zijn dan een richwood hoor...
ik ben een merken trutje snap je.
NOcki

BartL
30 mei 2005, 23:35
Ik heb die DC's ook altijd geweldig mooi gevonden. Ik wil er ook eentje! :-D

Nocki
30 mei 2005, 23:35
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/9133426.html?trefwoord=gibson+dc&limit=30

hier staat er ook weer een. maar ook weer met die rare brug. + een beetje lelijk...

Nocki

vulvasonic
30 mei 2005, 23:38
Indrukwekkende reviews. Inclusief eentje van mijn hand :D

http://www.music123.com/Gibson-Les-Paul-Double-Cut-Plus-i33291.music

Les Paul
31 mei 2005, 08:34
Ik zit zelf een beetje te gassen op de faded DC, met de P90's. Door de dunne laklaag moet dat volgens mij geweldig klinken. Nieuwprijs rond de 800 euro valt ook nog wel mee. Iemand ervaring met de faded DC?

Bobbel
31 mei 2005, 11:25
Ik zit zelf een beetje te gassen op de faded DC, met de P90's. Door de dunne laklaag moet dat volgens mij geweldig klinken. Nieuwprijs rond de 800 euro valt ook nog wel mee. Iemand ervaring met de faded DC?

gewoon doen! Dat vind ik de enige Gibson die lekker speelt en hij klinkt fantastisch... een maat van me heeft hem en het is een super ding...

ben79
31 mei 2005, 18:06
hey , het gaat blijkbaar al een tijdje over mijn gitaar. :lol:
Mijn bevindingen zijn erg positief, klinkt goed, goed afgewerkt etc.
Heeft wel een kleine hals maar dat vind ik persoonlijk erg leuk.
Het mooie aan deze 'oudere' versie vind ik de gewelfde top en dat hebben de faded serie niet;

DREAMMACHINE
31 mei 2005, 18:21
dat is geen rare brug, dat is gewoon je snaren aan de andere kant er in steken en dan over je brug leggen ( gedaan voor meer sustain geloof ik.....)

dus gewoon een standaard lp brug!...

( zakk wylde doet het ook geloof ik...)

Nocki
31 mei 2005, 20:39
maar je kan niet intoneren. dat is natuurlijk niet super... of wel soms... maar ik heb nog niemand gehoord dat dat een probleem is. iemend daar problemen mee met de brug zoals die is op degene waar het over ging.

vulvasonic
31 mei 2005, 21:11
maar je kan niet intoneren. dat is natuurlijk niet super... of wel soms... maar ik heb nog niemand gehoord dat dat een probleem is. iemend daar problemen mee met de brug zoals die is op degene waar het over ging.

Die niet dacht ik, maar je kunt anders wel vervangende bruggen daarvoor krijgen waarmee wel goed te intoneren is.

ben79
2 juni 2005, 21:32
heb er helemaal geen probleme mee hoor

Fumi SG
2 juni 2005, 21:37
dat is geen rare brug, dat is gewoon je snaren aan de andere kant er in steken en dan over je brug leggen ( gedaan voor meer sustain geloof ik.....)

dus gewoon een standaard lp brug!...

( zakk wylde doet het ook geloof ik...)

Ik heb de snaren er ook zo op liggen. Voor sustain hoef je het niet te doen, geen verschil. Het speelt iets strakker (door langere snaar) en klinkt heel iets anders, maar niet veel. En het ziet er IMO strakker uit!!

Inderdaad, Zakk doet het ook.

Orpheo
2 juni 2005, 22:37
en door die topwrap is de spanning op je snaren ook iets lager, waardoor benden makkelijker gaat......en idd, sustainverschil is niet relevant...

Maar ik op mijn LP wel gemerkt, dat de sound " gebalanceerder" is lijkt. Meer volume, meer diepgang lijkt het wel....

Fumi SG
2 juni 2005, 22:45
volgens mij is de spanning juist hoger hoor, want je snaar is langer. Bij een langere snaar heb je meer kracht/spanning nodig om hem op toon te brengen dan een kortere snaar.... (mijn theorie)

robzilla
3 juni 2005, 18:01
volgens mij is de spanning juist hoger hoor, want je snaar is langer. Bij een langere snaar heb je meer kracht/spanning nodig om hem op toon te brengen dan een kortere snaar.... (mijn theorie)

hmm

voor zover ik weet (en eigen bevindingen) is je snaar spanning lager en gaat benden makkelijker..

Jeanken
3 juni 2005, 18:37
Lange dikke snaren klinken laag, dus normaalgezien zou het verlengen van je snaar inderdaad moeten resulteren in een wat grotere spanning.. Kweet niet exact hoe het hier zit omdat je snaar technisch gezien wel dezelfde lengte vanaf de brug tot nut heeft en tussen het staartstuk en de brug maar langer is, als mensen met ervaring dit aanvoelen als makkelijker spelen zou ik dat eerder aannemen, kheb het ook gedaan op een oude Epi die hier lag te verstoffen en dringend een nieuw setje snaren nodig had, nog geen tijd gehad om wat in te spelen en door de ouderdom van de vorige snaren nu ook geen referentie maar het lijkt me eens iets anders, je kan het maar eens proberen en zien wat het geeft..

Tupelo
3 juni 2005, 18:58
Ik zit zelf een beetje te gassen op de faded DC, met de P90's. Door de dunne laklaag moet dat volgens mij geweldig klinken. Nieuwprijs rond de 800 euro valt ook nog wel mee. Iemand ervaring met de faded DC?

Puike gitaar no doubt!! Zo hier en daar nieuw te koop voor 695 euro met gigbag ipv koffer.

N
8 juni 2005, 15:05
heb ook een lp dc faded met p90,s ; Geweldig ding ; p90 is zowie zo geweldig niet dat akelige dunne van fender enkelspoels en niet dat saaie donkere van gibson humbuckers; hoge noten blijven vet ook hoger op de hals.
Muv death metal oid kun je alle muziek stijlen aan.

Simpel gitaartje gemaakt van goede materialen; geen overbodige franje; geen overbodige glans enz.

Heb een donkerrode had liever een tv-yellow gehad

maar...kopen dat ding

Nocki
8 juni 2005, 15:14
das ook geen geld eigenlijk he...

msichien toch wel leuk om eens naar te kijken. ben een beetje weg van de explorer nu. maar een dc is toch wat meer standaard en beter neer te zetten en die punt zit niet in de weg... ai. moeilijk...

Nocki

BLOK182
8 juni 2005, 19:41
Die LP Standard DC (met flametop) heb ik vaker getest, heerlijke gitaar, te gekke sound!!