PDA

View Full Version : Bostonsnaren



JesseBeau
30 mei 2005, 22:00
Iemand ervaring met hun snaren voor elektrische gitaar? Is het wat of kan ik beter voor een ander merk gaan?

up-guitarman
31 mei 2005, 17:36
Eventueel als back-up setje, maar mijn ervaring is dat ze snel "dood" zijn. Springen niet snel maar de klank is snel minder ...


EDIT; Probeer eens Ernie Balls, ben ik persoonlijk zeer tevreden van en kosten ook niet zoveel (iets van een 9 euro/setje)

ToTaL FaKe
31 mei 2005, 18:20
of gewoon een setje d'addario, altijd goed vind ik.

4.70 bij ons :)

up-guitarman
31 mei 2005, 18:55
Mja, dat is wat zoeken natuurlijk... Ik speel zelf helemaal niet graag op d'Addario, ook bvb. niet op Elixir en zo, maar er zijn genoeg mensen die er wel graag op spelen.

Ik verkies zelf Ernie Ball, en telkens als ik iets anders probeer grijp ik achteraf terug (tenzij Fender en Dean Markley vind ik ook nog altijd goeie snaren)

Ik zou gewoon eens wat testen !!! Ben je nu geen fortuinen mee kwijt, en na enkele jaren rondzwerven van merk naar merk maak je uiteindelijk je keuze wel :P

Maniaaaak!!
31 mei 2005, 19:17
Eventueel als back-up setje, maar mijn ervaring is dat ze snel "dood" zijn. Springen niet snel maar de klank is snel minder ...


EDIT; Probeer eens Ernie Balls, ben ik persoonlijk zeer tevreden van en kosten ook niet zoveel (iets van een 9 euro/setje)

euh 6,75 (9 euro is echt teveel imho)

http://www.lordofthestrings.com

up-guitarman
31 mei 2005, 19:47
En hoeveel wordt dat met verzending bij (naar België ) ???

Hier vind ik ze namelijk pas vanaf 9 euro... De meeste winkels zelfs meer ...

Maniaaaak!!
31 mei 2005, 20:59
volgens mij is het zo dat als je voor meer dan 25 euro besteld je de verzenkosten niet hoeft te betalen...
In Nederland geldt deze regel in ieder geval, ik weet niet zeker of dat ook voor belgie op gaat.

setje d'addario kost 4 of 5 euro, setje ernie's kost 6,75.

Ik speel momenteel met Rotosounds 011-048 die kan ik hier in de buurt zoiezo niet krijgen voorzover ik weet. Dus is Lordofthestrings een uitkomst voor mij.

JesseBeau
31 mei 2005, 21:26
Het probleem is dat ik nogal aparte maten wil en die niet in één setje te verkrijgen zijn (ook omdat ik zevensnarig speel). Daarom wilde ik ze los kopen. Mijn lokale muziekshop had de maten die ik wilde niet en bij www.lordofthestrings.nl verkopen ze volgens mij geen losse snaren (of ik heb er overheen gekeken). Bij www.stringsbymail.nl doen ze dit wel maar hebben ze alleen van Boston alle maten die ik zoek. In standaard-stemming (BEADGbe) speel ik met 0.10 t/m 0.58, maar nu wilde ik hem in Drop A zetten en had ik liever een 0.60 voor mijn A-snaar.

Maniaaaak!!
31 mei 2005, 23:55
euhm,

en is dit nix:
E B G D A E B
11 • 14 • 18 • 28 • 38 • 48 • 58

Dit is een standaard RotoSound Red 7 setje, staat ook bij 'Ideal for DeTuning' ik kan begrijpen dat 011 nogal dik lijkt maar dat valt in de praktijk erg mee. 2 weken wennen denk ik zo. De kracht in je vingers die je ervoor terugkrijgt is super, vooral als je eens in de 3 weken weer ff op een gitaar speelt met een setje 009's. (tipje niet doen op een optreden ik zweer dat iedere bend die je maakt vals is, ik spreek uit ervaring hehehe)

Voor mijn stijl is het heerlijk ik vind het eigenlijk alleen maar voordelen hebben. De tone die ik met 011-jes krijg is gewoon een stuk dikker dan met 009's of 010's. Ik speel op Fender stratocasters 011 en op mijn Ibanez RG met 009-046 (hybrid slinky). het verschil is erg groot maar lekker.

Misschien overbodig om te zeggen maar ik doe het toch maar ff (ik kan niet ruiken hoelang je speelt) je truss rod moet misschien ietsjes bijgedraaid worden en je tremelo moet misschien een extra veertje of een draai een beide schroeven in je trem-cavity (of alle 3) krijgen als je naar deze set overstapt. Aangezien je al 010 speelt gok ik dat je dit weleens eerder hebt moeten doen. Om eerlijk te zijn ben ik niet zo goed op de hoogte hoe een en ander zit op een ge-detunede 7 snaar.

Ik ben zeer te spreken over Rotosound snaren, je krijgt ook standaard een gratis extra e-snaar bij elk setje. De sound van deze snaren is erg ok, ze gaan redelijk lang mee, roesten amper en hebben een redelijke tone/ leeftijd verhouding (erg gelijkmatig).

kijk ook ff op:

http://www.rotosound.co.uk/electric.html

ik kan ze iig. erg aanraden!

robert-gitarist
1 juni 2005, 00:05
Alles wend he :D
Bostonsnaren vind ik echt kut snaren..verliezen de toon te snel vind ik.
En de prijs,tsja het is bijna net zo duur als een setje D'Dario.Nou dan weet ik wel waar ik vor zou kiezen.
Ik heb nu op me ene Jackson een 0.11 set Ernie Ball liggen en op me andere Jackson een setje 0.13 (13-17-26-34-46-56) van Ernie Ball :D :D
Die laatste heb ik omdat ik me gitaar helemaal in B gestemt heb of Drop A.Dan klinken die snaren echt super en spelen ook lekker...gitaren zijn natuurlijk wel er helemaal voor afgesteld :)

Bluesbreaker
1 juni 2005, 08:12
Als je gewoon een pak met 12 setjes ernie ball koopt in amerika ben je omgerekend 3,65 euro per setje kwijt inc verzenden.

JesseBeau
1 juni 2005, 08:50
Hé, ik zie dat ze ook losse snaren van Rotosound verkopen bij www.lordofthestrings.nl. Ik kan dan ook voor een setje "Reds" of "Blues" gaan en een losse B (in mijn geval A) bestellen.


Ik ben zeer te spreken over Rotosound snaren, je krijgt ook standaard een gratis extra e-snaar bij elk setje. De sound van deze snaren is erg ok, ze gaan redelijk lang mee, roesten amper en hebben een redelijke tone/ leeftijd verhouding (erg gelijkmatig).

En dan gaan we die dan maar eens even uitproberen :) . Ik speel nu voornamelijk met Ernie Ball en dan het Power Slinky setje. Ik heb het liefste de bassnaren lekker strak en de rest ietsjes dunner. En omdat ik de B-snaar omlaag zet leek mij 0.60 daar goed voor in plaats van 0.58.

Lijkt dit jullie ook wel oké? Of raden jullie mij andere diktes aan?