PDA

View Full Version : Waarom ???????????



Thedevilinside
30 mei 2005, 19:56
Is er zo weinig aan 19 inch apparatuur in nederland te vinden, 2ehands kom je wel is wat tegen maar in verhouding tot footpedalen heel weinig.

Is het de prijs is het de omvang of wat anders.
Aan het geluid kan het niet liggen, je heb meer goede effecten dan met wat footpedalen, er is meer mee mogelijk (meer parameters) je kan het met 1 unit aansturen (midifootcontroller) en het geluid is veel veel beter dan b.v. line6 modelers.

Jimi Hendrix
30 mei 2005, 21:32
Je moet wat meer rondkijken naar facilitaire AV bedrijven, die hebben dat spul eerder. Is wel wat minder laagdrempelig dan een f*&back, maar daar krijg je wel service voor terug als het goed is.

Nocki
30 mei 2005, 22:16
Tis stom he. toen ik mn rack wou bouwen een jaar of 5 terug hoorde ik dat het niet meer in was en dat het echt een jaren 80 ding was. nu komt het weer terug. zodra iets 19" is is het gvaak ook al wat duurder zie je al gauw. vaak blijven rackdingen lang liggen bij de winkels waardoor ze niet meer zo gauw dit soort dingen inruilen. het is toch iets voor de gevorderde gitarist en ze verdienene juist zoveel op de beginners he...

Nocki

Thedevilinside
31 mei 2005, 14:21
Je moet wat meer rondkijken naar facilitaire AV bedrijven, die hebben dat spul eerder. Is wel wat minder laagdrempelig dan een f*&back, maar daar krijg je wel service voor terug als het goed is.

Ik zoek niks hoor, ik vroeg me gewoon af wat de redenen zijn dat 19 inch minder gebruikt wordt.

FNaRK
31 mei 2005, 14:59
hebben ze geen 19" grafkistje voor jou ?

Thedevilinside
31 mei 2005, 15:29
hebben ze geen 19" grafkistje voor jou ?

Best grappig voor een man die z'n kop bijelkaar moet houden met een doekie.

vinni
31 mei 2005, 16:38
Het overgrote deel van de nederlandse gitaristen hangt het credo aan "inpluggen en spelen"....schijnt ook stoer te zijn om alles er lekker afgeragd er uit te laten zien. Daarnaast bestaan er geen andere merken dan fender, gibson en marshall voor die jongens. Als ze dan al eens gek doen dan is het een boss chorus en een Dunlop wah. Tja.....de winkels stemmen daar hun aanbod op af.

Er zijn niet zoveel gitaristen die de voordelen van een rack zien en bereid zijn daar de vaak hoge investeringen voor te plegen. Ik mag dan niet s'werelds beste gitarist zijn. Ik ben wel zeer gedreven in het realiseren van het best mogelijke geluid.

Maar!!!!!
Als rackliefhebber kan je zeker op internet je vergapen aan de mooiste en beste apparatuur. Met name forums zoals www.hugeracksinc.com
zijn een verzamelplaats van liefhebbers van rackapparatuur. Aan de hand van het uitwisselen van ervaringen kan je al een eerste selectie maken in de voor jou interessante apparatuur.

Groet en "keep on racking"!

Vinni

telecastermaster
8 juni 2005, 15:37
19" is niet rock & roll

Daarnaast denk ik dat enkele gitaristen (zoals Vernon Reed van Living Colour e.d.) rack apparatuur in discrediet hebben gebracht door uit een enorm rack een ongelovelijk kut geluid te halen.

Jasper K.
8 juni 2005, 16:45
Veel jaren '80 en begin jaren '90 sounds klinken nu natuurlijk gedatteerd.

Jimi Hendrix
8 juni 2005, 22:53
M'n rack stelt me in staat om alle/bijna alle geluiden die ik hoor in m'n hoofd direct en intuietief in een zeer hoge geluidskwaliteit te maken en dat geeft zeer veel voldoening.
Je moet er wel een combinatie van 'apparaatkunde', klankvoorstelling en perfectionisme voor hebben.
Kortom: je moet er tijd in gestoken hebben, iets wat in deze tijd van instant gratification als een zinloze bezigheid geldt.

Chiel
9 juni 2005, 00:33
@ Jimi : +1 8-)

vinni
9 juni 2005, 01:14
Wow Jimi!!!!......

He-le-maal mee eens!

Vinni

Jimi Hendrix
9 juni 2005, 09:21
Voor de duidelijkheid: ik wil niet zeggen dat 19" beter/noodzakelijk is of wat dan ook, alleen dat de meeste mensen geen zin hebben om zich te verdiepen in complexe zaken en vervolgens de opgedane kennis in hun eigen voordeel te gebruiken.

Sterker nog: ik denk dat dat een deel is van de Nederlandse 'doe maar normaal'-cultuur.
Je ziet het ook bij wetenschappelijk onderzoek etc. Als het (economisch) nut niet direct aantoonbaar is wordt erop bezuinigd. Nu zie je dat Nederland qua innovatie etc (noodzakelijk om een goed lopende economie op langere termijn te hebben) achterop raakt....

Goh, niets over 'artisticiteít' of wat dan ook, jezelf uiten kan natuurlijk ook met een lepel en een pan of alleen je stem, met vaker mooiere resultaten dan bij de rackjongens haha.

Raffel
9 juni 2005, 10:49
iemand hier moet een boek gaan schrijven.. :o Echt... :-D

Jimi Hendrix
9 juni 2005, 11:44
iemand hier moet een boek gaan schrijven.. :o Echt... :-D
:razz:

vinni
9 juni 2005, 13:15
Tja....dat wordt een bestseller.

Kunnen we als gitaristen een literair café openen.
Goh.....de scooterbabes krijgen het druk!

Vinni

marc_o
9 juni 2005, 16:31
hebben ze geen 19" grafkistje voor jou ?

Best grappig voor een man die z'n kop bijelkaar moet houden met een doekie.

Deze is gewoon echt goed!
hahaha

:)

marc_o
9 juni 2005, 16:38
Je moet er inderdaad geduld voor hebben en inzicht. Heb het een aantal jaar geprobeerd en het is gewoonweg niet aan mij besteed, of ik was weer niet tevreden met m'n module, of het was weer niet snel genoeg aan te passen, affijn, ik had altijd wel een excuus. Onder aan de eindstreep gebruik ik helemaal geen echte effecten meer, alleen af en toe eens een Wah, en zelfs dat is al erg lang geleden. Over een tijdje leeft dat wel weer op, maar er worden nu ook wel steeds meer hoogwaardige trapdoosjes gemaakt zodat je een specifiek geluid koopt wat dan weer minder terug is te vinden in 19"racks die vanalles wat doen.

Lock en Load
15 juni 2005, 18:24
I was eerst ook iemand die eigenlijk geen FX nodig had. Maar wel een G-Major kocht voor als ik in een band kwam en er toch een nodig had. En toen was ik eens gaan spelen met mijn G-Major... en ik ga weer effecten gebruiken. Wat delay, reverb, misschien wat chorus, ut maakt mijn droge clean toon (die ik al mooi warm vond) dieper en het geeft meer leven aan mijn toon :lol: Als ik nou eens (nog) sneller geld kon verdienen en mijn ouders eens toestemming gaven om stuff te kopen...