PDA

View Full Version : Korg AG1500G vs Boss GT3 vs Boss ME-50



Bâh
30 mei 2005, 17:26
Ik ben nu een tijdje op zoek naar een fatsoenlijke multi-effect processor en ik ben uitgekomen op bovenstaande apparaten. Het is voornamalijk voor thuisgebruik, maar uiteindelijk ook voor bandgebruik.
Ik kom er totaal niet uit welke ik nou moet nemen. De Korg zou ik nieuw kopen en de Bossen zou ik 2ehands kopen.
Heeft er iemand suggesties?

BlackSun
30 mei 2005, 18:27
Goeie distortions (niet digitaal klinkend, erg natuurgetrouw) = Korg

Veel meer mogelijkheden, meer effecten, minder goede distortions = Boss GT series

Geen ervaring mee = Boss ME series :razz:

Bâh
30 mei 2005, 18:37
Mja, voor de distortion heb ik hier eventueel nog een marshall GV-2 liggen.

robert-gitarist
30 mei 2005, 18:44
Goeie distortions (niet digitaal klinkend, erg natuurgetrouw) = Korg

Veel meer mogelijkheden, meer effecten, minder goede distortions = Boss GT series

Geen ervaring mee = Boss ME series :razz:

Andersom ja,Boss heeft een beter klinkende distortions dan Korg.
Heb zelf Korg gehad dus ;) En heb nu een ME-50 en daar ben ik zeer te vree mee.
Super geluiden echt!!heel veel overdrive's en distortions,die echt 100* beter klinken dan dat van Korg.
Makkelijk in gebruik,en veel instel mogelijkheden etc.
Als je vragen over die ME-50 hebt,gooi het maar in de groep...

Bâh
30 mei 2005, 19:23
Zit er op de ME-50 ook een tuner en een drumcomputertje? Heb je nog meer voor- of nadelen ten opzichte van de Korg?
Verder zou ik graag nog wat horen over de gt-3 aangezien daar veel makkelijker 2ehands aan te komen is.

Thedevilinside
30 mei 2005, 19:50
Zit er op de ME-50 ook een tuner en een drumcomputertje? Heb je nog meer voor- of nadelen ten opzichte van de Korg?
Verder zou ik graag nog wat horen over de gt-3 aangezien daar veel makkelijker 2ehands aan te komen is.

Ik zou zeggen gebruik de zoek functie is, en waar denk je dat internet nu ideaal voor is ???

Juist om info te vinden over een product, tiep voor de gein is me50 of gt3 boss en het woord specs in.
Ach nee een wereld aan info gaat er voor je open.

Btw me-50 heb geen drum computer en de gt3 ook niet. Als je voor de distortions gaat koop dan de korg als je goede delays/chorus/enz enz gaat koop dan de boss.

BartL
30 mei 2005, 19:50
Heej,
ME-50 heeft wel een tuner, maar geen drumstel aan boord :-D
Ik heb hem ook gehad en het grote nadeel vind ik dat de ME-50 een schakeltijd tussen de patches heeft zitten, die bij live/band gebruik ERG irritant is. Ik weet niet of je Boss GT series dit ook hebben...anders zou ik gewoon gaan zoeken naar een Boss GT-6!

robert-gitarist
30 mei 2005, 21:07
Of een Boss gt8 :P
Maar ieder pedaal heeft wel een nadeel.Althans op multieffecten gebied.
De ME50 heeft inderdaad een tuner er in zitten(mute) en helaas geen drumcomputer.
Wel heb je veel andere leuke dingen,bijvoorbeeld ingebouwde noise gate en je kunt je elementen "veranderen"bijvorbeeld: Single Coil->Humbucker en anders om etc.
Erg leuk allemaal en je kunt die functie ook bedienen met footswitch evenals de compresor

Bâh
30 mei 2005, 21:43
Pff jullie maken het me niet erg makkelijk.
ME-50 lijkt me aardig geschikt. Is nieuw ook nog wel te betalen.
GT-3 trekt me wel vanwege de acoustic preamp met anti-feedback.
Korg begint een beetje af te zakken.

Misschien een beetje een noob vraag, maar is een GT-5 beter dan een GT-3?

robert-gitarist
30 mei 2005, 21:51
GT5 is niet beter dan een GT3 ofzo maar heeft alleen meer mogelijkheden misschien.Zelf vind ik die dingen vaak digitaal klinken enzo en weinig echte instel mogelijkheden.
De rede waarom ik de ME50 heb gekocht is omdat het erg makkelijk in gebruik is,het zijn haast gewoon "losse"pedaaltjes in 1 gebouwd en zo werkt het ook met instellen,en ik vond het geluid super.Lekker natuurlijk zoals de echte losse boss pedaaltjes.
En je kunt er echt heleboel mee.
Ik zal eens een link opzoeken met sound demo's en interactieve tour :)

Fumi SG
30 mei 2005, 21:57
Ik zal eens een link opzoeken met sound demo's en interactieve tour :)

laat maar :razz: http://www.bosscorp.co.jp/demos/en/ME-50_IT/index.html

robert-gitarist
30 mei 2005, 22:14
Ik zal eens een link opzoeken met sound demo's en interactieve tour :)

laat maar :razz: http://www.bosscorp.co.jp/demos/en/ME-50_IT/index.html

U bent geweldig :D :D :D
Nja die link bedoelde ik dus :) (y)

Swan
30 mei 2005, 23:28
Pff jullie maken het me niet erg makkelijk.
ME-50 lijkt me aardig geschikt. Is nieuw ook nog wel te betalen.
GT-3 trekt me wel vanwege de acoustic preamp met anti-feedback.
Korg begint een beetje af te zakken.

Misschien een beetje een noob vraag, maar is een GT-5 beter dan een GT-3?


t grote verschil tussen de ME-50 en de GT serie is dat de GT's ampmoddeling hebben waardoor je met koptelefoon kan spelen of t direct kan opnemen enzo....de ME50 heeft alleen de effecten...
dus denk ff na wat je nodig hebt en wat je er precies mee wil.

BartL
30 mei 2005, 23:33
De ME-50 heeft ook een koptelefoon uitgang en daar is ook prima mee op te nemen.

Ik zweer het, koop de ME-50 niet, want je gaat je gigantisch ergeren aan de schakeltijd :)

Swan
31 mei 2005, 11:33
De ME-50 heeft ook een koptelefoon uitgang en daar is ook prima mee op te nemen.


ben ik t niet mee eens, n vriend van me heeft zo'n ME50 en dat klinkt echt brak

Bâh
31 mei 2005, 16:15
Ik ben nu aan het bieden op verscheidene GT-3's en GT-5's. De eerste die ik voor een redelijke prijs kan kopen zal ik waarschijnlijk nemen.
Als hij me niet bevalt verkoop ik hem gewoon weer.

BlackSun
31 mei 2005, 16:21
Goeie distortions (niet digitaal klinkend, erg natuurgetrouw) = Korg

Veel meer mogelijkheden, meer effecten, minder goede distortions = Boss GT series

Geen ervaring mee = Boss ME series :razz:

Andersom ja,Boss heeft een beter klinkende distortions dan Korg.
Heb zelf Korg gehad dus ;) En heb nu een ME-50 en daar ben ik zeer te vree mee.
Super geluiden echt!!heel veel overdrive's en distortions,die echt 100* beter klinken dan dat van Korg.
Makkelijk in gebruik,en veel instel mogelijkheden etc.
Als je vragen over die ME-50 hebt,gooi het maar in de groep...

Daar ben ik het dus echt ABSOLUUT niet mee eens.
We hebben het hier over de Korg AX1500G heb jij die ook gehad? Ik heb ze allebei gehad, en het is een verschil van dag en nacht. De distortions van de GT-serie klinken naar mijn mening echt 'digitaal', die van de korg alsof je er een analoog stompbox voor je amp hebt hangen.

De effecten van de korg zijn wat minder dan die van Boss.

DieterVDW
1 juni 2005, 02:57
GT5 is niet beter dan een GT3 ofzo maar heeft alleen meer mogelijkheden misschien.Zelf vind ik die dingen vaak digitaal klinken enzo en weinig echte instel mogelijkheden.


Jezus christus man, ik heb een GT-6 gehad en nu GT-8, en als jij zegt dat je weinig instelmogelijkheden hebt op de GT's dan heb jij er volgens mij nog nooit eentje gebruikt...
Je kunt echt MASSAAL veel instellen op die dingen...

Vind m'n GT-8 trouwens super klinken. Moet wel wat opletten met je interne volumes, anders klinkt 'm idd brak.
Vrij ingewikkeld dingen trouwens eigenlijk die GT's, jammer dat zoveel mensen niet goed weten hoe ze juist te gebruiken...
Nu ze zouden misschien ook wel eens in de manual mogen zetten dat je goed op je FX levels moet letten dmv de ingebouwde level meter...

Bâh
1 juni 2005, 12:40
Ik heb gisteravond een GT-3 2ehands op de kop getikt. Ik kon nog goedkoper een GT-5 krijgen, maar ik ben toch voor de GT-3 gegaan vanwege de effecten voor de elec-acoustische gitaar.




En ik ben maar alvast begonnen aan de handleiding :wink:

DieterVDW
1 juni 2005, 16:54
Ik heb gisteravond een GT-3 2ehands op de kop getikt. Ik kon nog goedkoper een GT-5 krijgen, maar ik ben toch voor de GT-3 gegaan vanwege de effecten voor de elec-acoustische gitaar.

En ik ben maar alvast begonnen aan de handleiding :wink:

Ik raad je aan om het volgende document eens te zoeken en te lezen:
"Boss GT-x Setup Guide" door Barry Pearce
Daar staat echt alles in wat je kan doen met een GT en waar je moet opletten + nog veel extra algemene informatie ivm digitale signalen etc etc.
Echt héél interessant!

Btw over die ME-50: klinkt inderdaad extreem crappy om mee op te pakken, maar dat ding heeft dan ook geen cabinet-sim aan boord, en dat heb je toch wel nodig als je ermee wil opnemen...

provenance
9 juni 2005, 09:59
Btw over die ME-50: klinkt inderdaad extreem crappy om mee op te pakken, maar dat ding heeft dan ook geen cabinet-sim aan boord, en dat heb je toch wel nodig als je ermee wil opnemen...

De ME-50 heeft wél een speakersim. Hij staat automatisch alleen maar aan op de line/phones uitgang en is verder niet in te stellen.
Het is verder niet heel bijzonder maar IMHO goed genoeg voor oefenen met de koptelefoon of snel wat nieuwe ideetjes opnemen.

DieterVDW
9 juni 2005, 13:49
Btw over die ME-50: klinkt inderdaad extreem crappy om mee op te pakken, maar dat ding heeft dan ook geen cabinet-sim aan boord, en dat heb je toch wel nodig als je ermee wil opnemen...

De ME-50 heeft wél een speakersim. Hij staat automatisch alleen maar aan op de line/phones uitgang en is verder niet in te stellen.
Het is verder niet heel bijzonder maar IMHO goed genoeg voor oefenen met de koptelefoon of snel wat nieuwe ideetjes opnemen.

Ah sorry :) .
Dan moet ik de andere gitarist uit m'n band dringend eens vertellen dat 'm via de koptelefoon uitgang moet opnemen, want nu klinkt dat echt wel yuk!

Bigfoot414
9 juni 2005, 14:00
Ik ben dus ook ME-50 eigenaar. Blijkbaar ben ik een van de weinigen die geen patches gebruikt, maar gewoon de manual mode. Ik vind effecten heel leuk om mee te rotzooien, maar ik heb gewoon niet zoveel nodig. Van de 22 distortions die de ME-50 biedt gebruik ik er maar 3 of 4. De rest klinkt kut, zo is het gewoon. Maar op mijn buizenbak kom ik heel aardig uit de voeten met dat gay-kleurig plankje :D.

robert-gitarist
9 juni 2005, 15:53
Ik ben dus ook ME-50 eigenaar. Blijkbaar ben ik een van de weinigen die geen patches gebruikt, maar gewoon de manual mode. Ik vind effecten heel leuk om mee te rotzooien, maar ik heb gewoon niet zoveel nodig. Van de 22 distortions die de ME-50 biedt gebruik ik er maar 3 of 4. De rest klinkt kut, zo is het gewoon. Maar op mijn buizenbak kom ik heel aardig uit de voeten met dat gay-kleurig plankje :D.

Indeed.
Ik gebruik maar 3/4 overdrives/distortions en ik gebruik ook geen patches...vind dat zooo onhandig+ik hoef veder niks intestellen want me geluid is super zo,na mijn wens dus.En als ik een andere overdrive of wat moet hebben,pak ik wel 1 van me losse pedalen ofzo

Bigfoot414
9 juni 2005, 16:42
Ik zit er trouwens wel over te denken om er een losse wah bij aan te schaffen zodat ik de octaver/volumepedaal gewoon van de ME-50 kan gebruiken.

DieterVDW
9 juni 2005, 17:13
Ik zit er trouwens wel over te denken om er een losse wah bij aan te schaffen zodat ik de octaver/volumepedaal gewoon van de ME-50 kan gebruiken.

Heeft de ME-50 geen Wah?
Is het dan niet logischer om een los volumepedaal aan te schaffen?
Wschl stuk goedkoper...

robert-gitarist
9 juni 2005, 22:27
Ik zit er trouwens wel over te denken om er een losse wah bij aan te schaffen zodat ik de octaver/volumepedaal gewoon van de ME-50 kan gebruiken.

Heeft de ME-50 geen Wah?
Is het dan niet logischer om een los volumepedaal aan te schaffen?
Wschl stuk goedkoper...

Heeft wel degelijk een Wah.
Maar moet eerlijk zeggen dat die Wah me niet bevalt,dus heb ik een Dunlop Jimmy Hendrix Wah aangeschaft.En wil nog een GCB-95 erbij hebben om te Mod'en.
Is idiaal,Dunlop Wah voor het echte Wah geluid dus,en ME50 expressiepedaal gebruik ik dan voor de volume+octaaf :D