PDA

View Full Version : Nieuwe (onbekende gitaar)



Chroxy
30 mei 2005, 17:23
test

Fumi SG
30 mei 2005, 17:24
test

no need... forum gaat lekker!! :wink:

Chroxy
30 mei 2005, 17:26
Ik heb gisteren mn Boss MD-2 pedaaltje kunnen ruilen tegen een no-name Les Paul type..

de gitaar zag dr vond ik best goed uit.. en aangezien iker graag mee wil kloten heb ik geruild..

maar ik zou dus graag meer over de gitaar willen weten..

Het is echt hout!.. maar heel licht.. tegenvoer mijn Epi LP.. en ja.. kan iemand misscshien aan de foto's zien wat voor merk het is??

http://members.lycos.nl/mouthful/guitar1.jpg
http://members.lycos.nl/mouthful/gutiar2.jpg
http://members.lycos.nl/mouthful/guitar3.jpg

Fumi SG
30 mei 2005, 17:30
ziet er wel cool uit maar euh... no name??--->> no nothing, waar zijn de dots op de toets :razz:

Chroxy
30 mei 2005, 17:32
ja de gitaar is onder handen genomen..
helemaal zwart gelakt.. en de toets is ook helemaal zwart gemaakt..

je ziet dan ook duidelijk hout.. en op sommige delen is het hardstikke glad (waar dus die blokjes gezeten hebben).. hoe is dit eraf te krijgen btw?? Of zal ik binnenkort even posten in zelfbouw?

Fumi SG
30 mei 2005, 17:37
enige mogelijkheid om die lak eraf te krijgen is schuren volgens mij.... Daarvoor zou ik idd ff in zelfbouw posten (alhoewel daar veel dezelfde gasten zitten als hier :P )

Swan
30 mei 2005, 17:37
cool ding!

Chroxy
30 mei 2005, 17:42
:-D

ja.. zoals misschien te zien is.. er zijn geen echte kenmerken om de gitaar misschien van merk te kunnen voorzien.. dus ik probeer er maar zoveel mogelijk over te vertellen

Hij is dus gemaakt van echt hout, maar is heel licht..
De hals is DIK!!
de slagplaat is op de body zelf vastgeschroefd.. en zweeft nie zoals mn Epi..
de hals is erop geschroefd (kan ik hieruit concluderen dat het toch geen topmodel is??)

en ja.. verder is het een gewone les paul..

Diedo
30 mei 2005, 17:46
misschien kun je eens op de onderkant van de humbuckers kijken... daar staat nog wel eens wat op.

het lijkt me sowieso een hele goede deal!

Chroxy
30 mei 2005, 17:48
das al eens een goed idee

ik laat zowmeteen horen wat erop staat!

Chroxy
30 mei 2005, 18:06
net opengeschroefd... en dr staat niks op..

wel zit het tussen het bovenblad en de rest van de body een holte.. k neem aan om hout te besparen..?

Jeanken
30 mei 2005, 18:11
nog lichter als een epi? als ik nu nog eens met mijn epi speel is het net of ik luchtgitaar speel, lijkt een pluimpje, nog lichter kan ik me zelfs niet meer voorstellen:)
Voor de lak idd schuren, zal niet veel anders opzitten denk ik.. Maakt toch niet echt uit welk merk het is, met zo'n ruil zit je wel goed, en als je er wat aan gaat klooien is het al helemaal niet belangrijk, doe je toch wat je wil.

Chroxy
30 mei 2005, 18:19
ja klopt

maar weten dat het merk a of b is.. is toch altijd wel leuk om te horen :)

lemon sole
30 mei 2005, 18:30
de kop, de tone en volumeknoppen, slagplaat doen me heel hard denken aan gordon smith (ik heb er zelf één PRACHTIGE GITAREN) kan me moeilijk inbeelden dat het een echte is en dat iemand die ruilt voor een pedaaltje, maar de bouwer heeft daar precies inspiratie opgedaan of wat onderdelen ervan gebruikt.

http://www.fairplay.demon.co.uk/

Negative K3 fan
30 mei 2005, 18:42
de headstock heeft wel de gibson vorm, voorderest valt er niks te zien, misschien is het wel een soort van zelfbouw of warmoth ofzo?

wietse
30 mei 2005, 18:43
neem een doek met thinner en ga daarmee op de lak om poetsen, als het auto of huis tuin en keuken lak is dan veeg je na een tijdje de lak er zo af.
de kop lijkt op die van m'n kay, maar dat zegt niks die nashville lp kopie die ik had had ook zo'n soort kop.
als de kop meegelakt is ga die ook met thinner te lijf mischien komt er wel een naam bovenzetten.

lemon sole
30 mei 2005, 18:47
na een tijdje de gordon smith website te hebben nageplozen ga naar http://www.fairplay.demon.co.uk/ (kies dan the Range of Accesoires--> guitars on sale) lijkt het meer en meer dat het er een is....

Wat zeggen de echte kenners?

Swan
30 mei 2005, 21:03
als je hem weg wil doen :wink:

wietse
30 mei 2005, 21:18
na een tijdje de gordon smith website te hebben nageplozen ga naar http://www.fairplay.demon.co.uk/ (kies dan the Range of Accesoires--> guitars on sale) lijkt het meer en meer dat het er een is....

Wat zeggen de echte kenners?
ik betwijfel dat er zijn teveel verschillen, die van gordon smith hebben zo te zien allemaal een badassbrug en geen tuneomatic/tailpiece combinatie.
dat de slagplaat vlak op de body is geschroefd zie je voornamelijk bij oude hondo's.
en die ruimte tussen top en body werd ook veel toegepast bij hondo, kay etc. daardoor zijn ze akoestisch ook nog verbazend luid.
haal met thinner de verf van de kop af als er daar nog een logo opstaat dan weet je wat meer.

Speeddemon
30 mei 2005, 22:06
En als je wilt, kun je op Ebay (en soms op Marktplaats) decals vinden voor logo's. Kun je er alsnog 'Gibson' op zetten.

Ik heb ooit een Aria Pro II SG-kloon gehad, er zelf een nagetekend Gibson-logo opgeplakt en er zijn nog 2 man ingestonken ook (geen leken, maar nog gitaristen ook!). Nou moet ik zeggen dat ik ook wel bedreven was met acquarelpotlood om een parelmoer effect te krijgen. ;-)

Tujuh
30 mei 2005, 23:17
En als je wilt, kun je op Ebay (en soms op Marktplaats) decals vinden voor logo's. Kun je er alsnog 'Gibson' op zetten.

Ik heb ooit een Aria Pro II SG-kloon gehad, er zelf een nagetekend Gibson-logo opgeplakt en er zijn nog 2 man ingestonken ook (geen leken, maar nog gitaristen ook!). Nou moet ik zeggen dat ik ook wel bedreven was met acquarelpotlood om een parelmoer effect te krijgen. ;-)

Haha jij bent ook een mooie zeg :razz: Leuk voor die gasten :-D

vester86
31 mei 2005, 09:47
Ik heb ooit een Aria Pro II SG-kloon gehad, er zelf een nagetekend Gibson-logo opgeplakt en er zijn nog 2 man ingestonken ook (geen leken, maar nog gitaristen ook!).

ze vonden het zeker ook geweldig klinken ;-)

Afgelopen zaterdag in liempde naar een festivalletje geweest, stond een gast met een gibson les paul via een zoem-effectbakkie op een marshall MG-"stack", t klonk voor geen meter. alsof er de hele tijd een phazer effect overheen stond (was ook), tijdens clean&distortion, 45 minuten lang.
dus ik achteraf naar die gitarist toe (jongen van in de 20) bleek dattie niet wist hoe ie instellingen van zn zoom moest veranderen. hij gebruikte dus de fabrieks-presets. hij had de bass van zn MG al op 10 staan, maar dat hielp niet echt :-p (zit ook totaal geen bass in zo'n MG 4x12 kast)

ik kon nog net een glimlach op mn gezicht toveren,

Svenson
31 mei 2005, 13:37
:-D

De hals is DIK!!


Ja, wat wil je, met zo'n pak verf erop :)