PDA

View Full Version : TUBESCREAMER ????



Cloud Strife
23 augustus 2002, 11:23
Weet iemand misschien waarvoor een tubescreamer dient wat voor effect geeft het>>?>??

skanky
23 augustus 2002, 12:13
Tis een overdrivepedaal

Cloud Strife
23 augustus 2002, 12:21
hmmz ok overdrive maar voor welke muziekstijl dan? blues ofzo?

Fluffy
23 augustus 2002, 12:23
metal issie ook voor

Cloud Strife
23 augustus 2002, 12:26
Hmmz hijs ook voor metal ok nu een vraagje ik speel ontzettend veel met palm mute zou die tube screamer daaraan voldoen en goed blijve klinke bij egt de heavey trashy shit

PS. de metalzone heb ik al geprobeerd en ik ben niet echt enthousiast over het geluid...

Fluffy
23 augustus 2002, 12:35
ik denk wel dat de MT-2 en tubescreamer het geschiktste zijn voor metal.

Bij mij is de MT-2 wel erg geschikt voor metal (death metal)

Cloud Strife
23 augustus 2002, 13:02
oke dank wat zijn jou settings op de mt-2 ?

PeArLjAm
23 augustus 2002, 15:20
Je kan een tubescreamer gebruiken als een booster als je metal speelt. Dan krijg je dus nog meer gain over je distortionkanaal van je versterker. Echter een losse tubescreamer kan echt geen metal aan, kun je veel beter een metalzone kopen of een ander boss pedaaltje (andere merken kunnen natuurlijk ook). Tubescreamer is dus alleen voor een lichte overdrive die word gebruikt door bluesgitaristen meestal..

Cloud Strife
23 augustus 2002, 15:33
oke dank voor de info tog maar een boss pedaaltje dan :wink: :razz:

Raffel
23 augustus 2002, 15:51
ik heb er een, en vind heb t mooiste voor blues overdrive, als ik m bij metal gebruikt heb ik eigenlijk nog een EQ nodig om het geluid aan te passe, want krijg ik er niet echt mooi mee. Ik gebruik m eigenlijk alleen voor solo's en voor crunchy blues

gitaarlinks
6 september 2002, 20:35
Het probleem van een tubescreamer is dat 'ie vaak tegenvalt als je 'em gebruikt bij lage volumes.

Hij komt het best tot zijn recht bij hogere volumes. Ik gebruik 'em en hoef geen andere distortion/overdrive of metalwhatever. Prik 'em in een goede versterker, draai het volume omhoog et voila. Je hebt het scheurkanaal van je amp niet meer nodig.

John
--
http://www.gitaarlinks.nl/
De beste gitaarlinks overzichtelijk op een rij.

sash
7 september 2002, 15:13
Nou op lage volumes klinkt ie bij mij ook heerlijk. Ik speel over een TS9 met 808 chip in een Silverface Twin Reverb. Veel level (bij mij staat de level helemaal open) en je krijgt een heerlijke natuurlijk buizenoverdrive, omdat die volumeboost je eindbuizen meer laat werken.

MAY
7 september 2002, 18:33
Juist.Ik gebruik de tubescreamer vooral thuis. Op een laag volume vind ik mijn ENGL nog niet echt heel vet klinken. Wanneer ik de tubescreamer aan zet klinkt die in een keer amazing!!!! Ik kan het echt iedereen die een vet geluid wil hebben aanraden.

stringer
8 september 2002, 12:12
Een Tubescreamer komt het best tot zijn recht bij een BUIZENversterker. Gebruik hem om de zaak wat op te fokken of om een bluesgeluid te krijgen. Als je een compact modern overdrivegeluid wilt, kun je beter wat anders kopen. (probeer een een oude Marshall shredmaster)

GuitarGeorge33
16 september 2002, 18:45
Ik gebruik een tubescreamer ts10 pedaal .
Gebruik het meestal over mijn FenderSuperSixReverb (bere versterker/ bere geluid)Denk aan Buddy Guy , hendrix en srV.
Je moet wel leren spelen over een tubescreamer. Omdat het geluid erg volwassen is, klinken metal lickjes niet zo.
Mijn persoonlijke menig over de tubescreamer is dat ie beter op fenders en musicman,s reageert. Met muzikale groet GG33

Dirk_Hendrik
16 september 2002, 23:02
Dat laatste weet ik nog niet zo GG33. Wat ik we weet is dat ik indertijd, een jaar of 8 geleden (alweer ....Damn!)mij eerst tubescreamertje (TS10) voor iets van 60 gulden kocht en thuisgekomen niet anders kon vinden dan dat deze (bijna)-holy-grail keihard tegenviel. Pas tien ik em een paar maanden later live eens intrapte begreep ik wat ik op de grond had liggen. Dat volwassen ben ik dus wel helemaal met je eens :wink:

guvnor
17 september 2002, 10:54
Ik ben het toch weer wel eens met GG33. Ik heb een TS gehad en vond hem gaaf klinken met mijn Fender (vooral SRV), maar niet echt bijzonder met mijn Epi LP. Die klinkt weer beter met mijn Marshall Guv'nor.

Verder vindt ik de TS niet echt geweldig om een soort van buizengeluid te creeren. Hij geeft wel een lekkere transparante overdrive, maar denk niet dat je hiermee gelijk een buizenkarakter aan je solid state amp geeft.

Een TS komt wel het best tot zijn recht voor een buizenversterker. Zeker als je maar een 1 kanaals versterker hebt, dan is het een leuk pedaal. Je kunt er ook lekker mee boosten en met meer gain kan je er redelijk mee scheuren (geen metal).

Ik heb hem zelf verkocht, want mijn H&K Tubeman klinkt toch een stuk beter en is beter in te stellen.

Dirk_Hendrik
17 september 2002, 23:00
Eeh, vergeet een Tubescreamer, en zeker een originele TS-808. Sinde vanavond vlak voor half 7 heb ik wat beters. Een Ibanez SuperTube STL. Dankzij een aardige meneer in Schiedam die em blijkbaar kwijt wou. Ik denk dat mijn oude vertrouwde TS10-tje het iets rustiger gaat krijgen. Superpedaal. Wannahave voor iedereen.