PDA

View Full Version : BLOK182's band HighSpeedDirt



BLOK182
30 mei 2005, 11:09
Bij deze twee nieuwe mp3tjes van mijn band, die we op hebben genomen voor een verzamelcdtje. Voor de gearfreaks:

Am I Alive:

Clean = Engl Powerball
Rhythm scheur = Engl Powerball + Rivera Chubster
Solo = Engl Powerball + Teese RMC3 LE wah
Gitaar = Alles met PRS CE22 met stock Dragon II pickups

Hitman's Tale:

Clean = Rivera Chubster
Rhythm scheur = Engl Powerball + Rivera Chubster
Solo 1 = Engl Powerball
Solo 2 = Engl Powerball + Teese RMC3 LE
Gitaren = clean + solo 1 Fender USA strat met seymour duncans
scheurpartijen + solo 2 PRS CE22

De nummers:

http://users.pandora.be/iam/HighSpeedDirt%20-%20Am%20I%20Alive%20(new).wma

http://users.pandora.be/iam/HighSpeedDirt%20-%20Hitman's%20Tale%20(ThreeSun%20version).wma

Thanks to iam voor het hosten!

Floris1984
30 mei 2005, 11:14
Erg leuk, ik heb er met plezier naar geluisterd!

JvD.
30 mei 2005, 11:29
Ik denk dat 'bruut' de beste beschrijving is van deze muziek.. maar wat is er met nosence gebeurt, dat vond ik vet.. kep de mp3's nog steeds =D

mijnechtenaamisalvergeven
30 mei 2005, 12:49
Klink leuk man! Hoelang ben je bezig geweest met de opnames? Alles tegelijk opgenomen of appart?

Negative K3 fan
30 mei 2005, 13:18
wow klinkt echt heel netjes en strak, jullie zanger heeft echt een leuke stem die goed past bij de muziek en dat is best wel zeldzaam geloof ik

de opname klinkt ook heel goed, al hadden de gitaartonen volgens mij een stuk beter kunnen klinken met die gear-list. maar je kunt er niet over klagen.

de solo's zijn ook best leuk, misschien wel een beetje afgezaagd van idee, maar het werkt leuk en ik vind het goed gedaan, de wah-solo in hitman's tale is het best.

Nocki
30 mei 2005, 13:45
heel mooi allemaal. echte luistermuziek. heel goed.

Nocki

Sonno
30 mei 2005, 14:47
Klinkt lekker man! 8-)
Lekker vet gitaargeluid! (Goede bas - gitaar verhouding)

Wel een paar kritiekpuntjes:
De zang had wel wat harder gemogen, de snare is teveel gecompressed en de solo vind ik niet helemaal geweldig... Maareeh da's mijn mening dan he? :wink:

LuukieRayVaughan
30 mei 2005, 15:17
Beetje Velvet Revolver/Slash's Snakepit achtig als je het mij vraagt.
Maar ik vind het echt vette muziek de solo vond ik alleen niet zo vet...

Carpe Diem
1 juni 2005, 16:18
vet. de verhoudingen zijn perfect, alleen de zang had inderdaad wel iets harder gemogen. de solo is ook niet helemaal mijn ding. te veel noten. minder is meer vind ik altijd. is geen kritiek hoor, is alleen mijn mening. vette gitaarsound. klinkt echt heel goed.
het deed mij een beetje denken aan monster magnet meets velvet revolver.

Noid
5 juni 2005, 00:57
Qua geluid: mooi! en verhouding zang etc sluit ik me aan bij de voorgaande post's. Lekker hoorrrrrrr.

Leuk die overgang in Hitmans tale, vooral die tremelo bij 2:14 een beetje "surf"

Mbt. de solo's:
Alive vind ik lekker alleen dat stukje tussen 2:13 en 2:20 niet.

Hitman's Tale: dat solo-tje bij 1:25, het lijkt net alsof de gitaar iets anders gestemd is of zo, het wringt en die bend aan het eind klinkt niet lekker.
Die solo bij 2:57 lekker geluid in het begin zeg, lekkere solo (beetje Maiden achtig), alleen die bend bij 3:26 "gilt"niet zoals ik het wel verwacht zou hebben, gezien de opbouwende run daarvoor en het thema.

Kasper
5 juni 2005, 13:29
Ik vind het echt enorm goed klinken!
Echt origineel klinkt het wel niet moet ik zeggen. Je kunt duidelijk horen dat er heel wat invloeden van andere grote bands zijn.

Het liedje Am I Alive doet me bijvoorbeeld enorm denken aan Metallica - Sweet Amber. Maar dan eerder met een stem als die van Pearl Jam.

Het zal er waarschijnlijk wel goed ingaan bij het grote publiek! Een beetje MTV-gehalte dus :wink:

spanky_franky
5 juni 2005, 14:05
precies de muziek waar ik van houd!!

ik heb weinig verstand van opnemen, maar ik heb wel het idee dat de slagpartij wat te 'modderig' klinkt..

Hiermee kun je het nog ver schoppen als je `t mij vraagt, echt vette muziek! 8-)

BLOK182
6 juni 2005, 10:16
Damn, thanks voor de goeie comments allemaal!! Blij te horen dat het allemaal beetje in de smaak valt, dat is toch wel iets wat we met de band proberen te bereiken, hoeft niet per se mtv te zijn, maar tis toch wel prettig (vinden wij dan) dat mensen naar een optreden gaan en dat de muziek een beetje in het gehoor ligt :) Het mixen zijn we zelf ook wel tevreden over, dit hing wel voor een groot deel af van de producer zelf, omdat het voor een verzamelcd'tje was en hij qua mixen nogal een vinger in de pap had. Morgen gaan we via via weer een nummer opnemen in Hilversum in de een of andere studio, dit wordt een lekker oldschool rocknummer, zullen vast wel weer wat invloeden in te vinden zijn, ik hou jullie op de hoogte! Thanks iig, ook namens de rest vd band!

Bl44t44p
6 juni 2005, 22:45
Ik heb nu al een aantal keer (lees: zeker 20 keer) deze nummers beluistert en man, wat supervet 8-) Klinkt écht heel lekker, vette riffjes, erg sterke zang en toffe solo's. Misschien wel wat standaard, maar dat stoort eigenlijk helemaal, want het klinkt gewoon retecool :cool:

Echt het enige wat me opviel was dat de zang in Am I Alive wel ietsje harder mag, verder top gemixt!

Maiden Michiel
8 juni 2005, 17:44
Klinkt erg professioneel dit!! Goed gedaan!

Ik zou alleen graag wat tweestemmige zang gebruiken om het nog iets interessanter te maken, omdat de coupletten een betrekkelijk monotone lijn hebben (eerste nummer).

Voor de rest, niet echt mijn smaak maar 't klinkt erg goed!

Gert-Jan
9 juni 2005, 07:47
Over-all klinkt het goed! Ik ben alleen niet enthousiast over de gitaarsolo's. De bends zijn vaak onzuiver en ik mis een opbouw naar een soort van climax. Ze vallen voor mijn gevoel uit de toom bij de totale compositie.

BramVersteeg
20 juni 2005, 14:35
Ik heb ook even geluisterd en vind het wel goed klinken. De zanger vind ik echt HEEL goed. Hij heeft een erg mooie stem en weet die ook erg goed te gebruiken. Grote complimenten daarvoor! Ik vind het ritmegeluid wel vet klinken maar het zit tegen het modderige aan. Verder ben ik het wel eens met de opmerking Monster Magnet meets Velvet Revolver. Over de solo's, deze vind ik niet zo geweldig. Volgens mij probeer je zo snel mogelijk te rossen met je plectrum en doe je maar wat met je vingers (Am I Alive) en probeer je dit weg te stoppen onder de wah/wah. En ook zijn de bends vaak niet al te zuiver. Zie het niet als afkraken maar als opbouwende kritiek, ik vind het verder nl. erg goed klinken. Als je hier aan werkt kunnen jullie het best ver schoppen denk ik.

NeeraDJ
10 juli 2005, 18:05
Hey BLOk, ik had eerder al in (ik dacht) Moderne Versterkers een stukje van Hitman's tale mogen horen en ik vond het daar veel beter gemixt en je sound was ook een stuk strakker en helemaal niet tegen de modderige kant aan, maar indrukwekkend. Ik vond de ritmepartijen erg goed, afgezien van je sound, maar die solos deden het niet voor mij. Op dat kleine stukje van Hitman's tale dat je eerder had gepost was alleen het begin van de solo te horen, en kon ik maar twee dingen bedenken over hoe het einde zou klinken: heel goed, of minder. In dit geval was dat minder sorry. Ik heb bij die solos het gevoel alsof je het ter plekke aan het bedenken bent, soms werkt dat maar in dit geval niet helemaal. Maar nogmaals de riffjes, je zanger en je drummer klinken heel goed. Je hebt het wel in je om die solos goed te laten klinken daar ben ik van overtuigd.

bluegate
10 juli 2005, 18:22
Klinkt zeer goed! :cool:

Maar helaas ben ook ik het met de vorige posters eens, de solo's blijven
achter op de rest.

Satriani
10 juli 2005, 23:59
Vet man
8-)

van mij zo'n beetje hetzelfde commentaar als v/d rest , maar de solos in het 2e nummer vind ik wel vet
Zonde dat je niet in de buurt van r'dam optreedt anders kwam ik zeker een keertje kijken

Stitch
11 juli 2005, 13:24
mn speakers kunnen de bas niet aan :D Klinkt goed, luisterd lekker weg. Doet me denken aan Creed

Negative K3 fan
12 juli 2005, 14:05
ik vind het alleen wel gek dat je in een ander topic zet dat je rivera de band niet trekt ofzo, ik vind hem hier zeker weten meer dan vet genoeg.

Ibanez RuleZ
16 juli 2005, 18:54
klinkt leuk, erg leuk, maar goed, ik zou geen gitarist zonder aanmerkingen zijn:

houd je solo's korter, sommige momenten heb je spanning pur sang in de solo, soms is t allemaal dik NIET.

sound is modern, maar als ik dit hoor ben ik steeds blijer dat ik mn mesa rig niet heb geruild tegen een powerball, want ik mis midden :razz: is dus gewoon smaak

harrald

Jeroenvanhulsteijn
16 juli 2005, 20:25
Erg lekkere liedjes! Die zanger maakt idd erg goed gebruik van zn stem. Het geluid van de gitaren vind ik niet zo. Mag mss wat minder verzadigd. Luistert verder erg lekker weg.

niels_r
16 juli 2005, 21:15
Klinkt lekker en is erg goed opgenomen! Verhoudingen tussen de instrumenten en zang vind ik prima zo. Het eerste nummer spreekt me meer aan dan de tweede.

De bassist heeft wel een lekker geluid dat er goed bij past. Verder is alles wat ik denk al wel zo'n beetje gezegd.