PDA

View Full Version : Tascam Mac/PC recording



Globetrotter
29 mei 2005, 23:58
Hoi!

Ik wil binnen afzienbare tijd iets in huis halen om mijn creativiteit mee te bewaren. Ik zou sowieso een multitracker willen, gezien ik verschillende instrumetntjes bespeel en dus zelf en met mijn bands, alles op aparte tracks wil kunnen opnemen. Ik heb reeds enkele malen een Roland V studio mogen lenen van een collega, maar dit was toch niet echt mijn ding. Je kon tot 64 virtuele tracks opslaan (acht per keer, en zo samenvoegen tot 64 tracks) en dit nadien opslaan op een Zip diskette. Van hieruit kon je alles op CD branden met bv. mijn huidige externe CD writer. Hoewel dit ding redelijk goei kwaliteit leverde, was het me net iets te ongebruiksvriendelijk. Nu ben ik dus op zoek naar iets met soortgelijke mogelijkheden, maar dan op Mac of PC basis. Ik zou sowieso graag een real time controller hebben, met dus faders en knoppen, net zoals op de meeste pocket studio's, en een audio interface met in en uitgangen naar van en naar de meest courante randapparatuur; Firewire en/of USB, mic met fantoomvoeding, digitale in en uit, world clock, monitoring, midi enz. Ik heb al een toestel in de gaten, maar vind het nogal duur (hoewel dit tot voor kort ook zowat de prijs was van een portable home studio. Het gaat om de Tascam FW 1080, een toestel met het gros van hogergenoemde voorwaarden aan boord. Hieronder volgt nog een plaatje van dit bakje. Hij kost al gauw 1000 Euro in het Belgische, maar eenmaal de grens met Duitsland over vind je hem al voor een 850 Euro (wat nog flink boven budget is, dus zal sowieso nog moeten sparen...). Nu is mijn vraag of iemand van jullie al ervaringen hebben met dit toestel of een mogelijk alternatief kennen, r.h.m. de dingen die ik er zo wel in zou willen hebben. Ik weet dat hier een Cubase LE bijgeleverd word. Hefet iemand ervaring met deze software, zo ja... welke? Alvast bedankt voor alle info!!!
Cheers,

Bart


http://www.tascam.de/pics/fw-1884.jpg