PDA

View Full Version : vervanger voor ts7: SD1 BD2 of TS9



qwerty
29 mei 2005, 23:54
Hoi,
mijn TS7 is een beetje rot en ben nu op zoek naar een vervanger.
Ik gebruik het pedaal full-time tussen gitaar en versterker, om de versterker te boosten en een klein beetje externe scheur toe t5e voegen. Solo/rythm regel ik door mijn gitaar terug te draaien, pedaal is altijd aan.
Nu houd ik nogal van het trebleboostergeluid; niet zoveel bass-> komt mooi door de mix en wordt niet al te modderig. Ik zoek dus een pedaal dat niet al teveel mid heeft en een lekkere overdosis hoog.

Welk pedaal raden jullie aan ?
BOSS BLuesdriver
BOSS SD1 super overdrive
IBANEZ TS9

Ik speel met name blues, blues-rock en classic(70's)-rock, en gebruik hem met mijn zelfbouw hotrod-sort of-champ. Welk van deze pedalen raden jullie aan? Groet JAZZ

phx
30 mei 2005, 08:21
Probeer zowiezo eens de bluesbreaker van marshall uit. Heb zelf de bbreaker II (reissue) klinkt rete strak op me buize amp. Vind hem persoonlijk beter klinken dan de sd1 en de bluesdriver (te weinig karakter).

Ts9 heeft beduidend minder gain, maar klinkt wel goed op een gecrankte (met overdrive beladen amp :lol: ) buizenbak. Zelf w8 ik op m'n ts9dx, moet vandaag of morgen binnen komen...

pol
30 mei 2005, 08:30
ik vind de sd1 wel fijn om te boosten, maar niet als standalone overdrive, maar in een amp die al vervormd is geeft die een goeie midboost, haalt wat bas weg en maakt alles wat strakker.

ook een goed boost pedaaltje is de MI AUDIO blue boy, die heeft 3 interne trimpots waarmee je het geluid nog helemaal kan veranderen, van tubescreamer tot iets fuzz achtig, klinkt ook natuurlijker dan een sd-1, maar is niet zo agressief, het klinkt niet als een pedaaltje, heel natuurlijk van geluid vind ik.

Bluesdriver vond ik maar niks toen ik em getest heb, ik vond em nogal schel klinken.

Dit was allemaal getest op een jcm800 2203

Dirk_Hendrik
30 mei 2005, 09:14
Waarom fix je je TS7 niet gewoon? Hoef je je ook niet meer af te vragen of jue een TS9 wilt.

qwerty
30 mei 2005, 13:57
ben niet al te gecharmeerd van de tone-lok serie.
het pedaal doet het nog wel, maar wil iets wat een beetje degelijk is.
niet te duur ook... <100E ...

zoek dus met name een geluid uit het pedaal waar heel veel hoog uitkomt. op mijn TS7 ook steeds de toneknop op 10... Moet gewoon een soort van trebleboost zijn (dus ook bass/mid cut) met een beetje vuil randje om mijn overstuurde amp mee te boosten.

Dank voor alle reacties tot nu toe

Groet Jazz

Antal
30 mei 2005, 14:39
Ik zou gewoon een ts9 kopen dan. Je vind het geluid ok, en hij is degelijker dan een tonelock. Of een treble booster natuurlijk

qwerty
30 mei 2005, 20:06
SD1 is maar 55E dus ik vroeg me af of et ding net zoveel hoog/ meer hoog produceert als een TS7.

TS9 is door de tubescreamerhype wat aan de dure kant vind ik....

Fuhgawz
31 mei 2005, 09:09
Zoals ik het heb begrepen lijken de TS9 en de SD1 qua schema gruwelijk veel op elkaar. Ik kwam laatst zelfs een tot TS808 gemodde SD1 tegen op marktplaats.

dejohan
31 mei 2005, 10:33
@qwerty: de tone knop van de TS7 staat bij mij ook altijd bijna op max. Ik denk dat deze pedaal gewoon weinig treble doorlaat, en dat de meeste andere pedalen veel scherper zijn. Maar ik kan me vergissen hoor.

qwerty
3 juni 2005, 18:16
gisteren mijn nieuwe SD-1 gekocht, en vandaag uitgebreid getest met mijn zelfbouw-bak.
Ik vind het echt een te gek pedaal, een tubescreamer met meer bite en ballen... (en dat voor de helft van het geld!)

helemaal blij!

GR Jazz