PDA

View Full Version : lak over lak



Raziellus
29 mei 2005, 21:55
ik wil mijn gitaar pimpen en wil wat figuren over de bestaande lak heen verven. Ten eerste of dit wel gaat en welke lak, beschermlak ik moet gebruiken. IK heb gehoord van autolak maar misschien dat er meer mogelijkheden zijn. En of ik ook op de hals kan lakken, hij heeft momenteel zwarte dots maar weet niet of dit ook inlays zijn en of ik die eraf kan schuren dus any help would be great :???:

chennie
29 mei 2005, 22:00
oei...

hmm ik denk dat het belangrijkste om te weten is welke lak je er nu op heb zitten. volgens mij kan je niet elke laksoort over elkaar heen gooien.
Ik heb alleen nog maar gewerkt met cellulose lak, en dat wou niet altijd even mooi overal op.
Ten tweede, ik denk niet dat het heel erg ten goede komt van een instrument om een tweede laklaag eroverheen te gooien.
Ten derde, is het niet makkelijker om van die stickers te gebruiken ?

Raziellus
30 mei 2005, 19:45
mja ok, stickers heb ik er nu al op maar slijt eraf...

chennie
30 mei 2005, 19:47
ook van die stickers die worden gebruikt voor bv autos en dergelijke?
Decal stickers heten die dacht ik, er is wel wat geschreven hier op het forum.

Raziellus
30 mei 2005, 20:50
ja die misschien niet nee, die zullen er wel op blijven. Maar ik ben nogal kunstzinnig aangelegd dus wil mijn eigen ontwerp erop you see.. heb hem al klaar dus.... en de gitaar zelf is een squier dus qua kwaliteit zal ik me niet druk hoeven te maken of ik hem verkloot denk ik.....ik zal eens advies vragen in een aantal winkels over verfsoorten enzo

chennie
30 mei 2005, 21:02
Hmm, je moet gewoon een lak soort hebben die compatible is met wat je er nu op heb zitten. Dan is het erop spuiten/smeren/strijken, vlakschuren, polijsten klaar !

Als je squier al een paar jaar oud is dan denk ik dat het wel geen kwaad kan om een ander soort lak erop te doen.

Je had het net zoals ik kunnen doen :
totaal blank schuren en dan op kaal hout gaan schilderen en kliederen =)
Resultaat post ik wel een deze dagen, wacht alleen nog op een enkele tailpiece =)

chennie
30 mei 2005, 21:02
Hmm, je moet gewoon een lak soort hebben die compatible is met wat je er nu op heb zitten. Dan is het erop spuiten/smeren/strijken, vlakschuren, polijsten klaar !

Als je squier al een paar jaar oud is dan denk ik dat het wel geen kwaad kan om een ander soort lak erop te doen.

Je had het net zoals ik kunnen doen :
totaal blank schuren en dan op kaal hout gaan schilderen en kliederen =)
Resultaat post ik wel een deze dagen, wacht alleen nog op een enkele tailpiece =)

Raziellus
30 mei 2005, 21:08
chill

wietse
30 mei 2005, 21:25
fender/squier gebruikt tegenwoordig allemaal polylakken naar mijn weten en dat is eigenlijk gewoon een laagje plastic.
kan je alles overheen spuiten zonder dat het aangetast wordt, probeer anders voorzichtig op de achterkant op een klein stukje wat er gebeurt.
polylakken kan je soms niet eens met afbijt aantasten zo taai is dat spul.

Raziellus
31 mei 2005, 19:38
ja het ziet er idd naar uit dat het dat is, wel fijn igg dat ik er overheen kan. Iemand tips voor enige transparante beschermlak die eroverheen kan?