PDA

View Full Version : screams



Raziellus
29 mei 2005, 21:52
iemand enig idee hoe ik van die abnormale jank geluiden kan creeeren? Misschien met een extra tremolo effect? heb geen zin om de hele tijd sick bends te liggen doen dat ik mijn gitaar om het nummer kan stemmen...

Dirk_Hendrik
29 mei 2005, 22:01
Het kan aan mij liggen maar lees je post nog een een keer door en pas em aan. Ik snap in elk geval totaal niet wat je wilt en wat je doet. :???:

ijff
29 mei 2005, 22:11
Ik denk dat ik het wel weet... volgens mij is ie op zoek naar een Whammy-pedaal.

edit: Natuurlijk zou een double locking Floyd Rose o.i.d. ook een oplossing kunnen zijn...

Raziellus
30 mei 2005, 19:55
whammy pedaal, nooit van gehoord maar denk wel dat het daar mee moet lukken als het het zelfde effect geeft als met een whammy bar. Voor mijn onduidelijkheid uit te leggen, ik bedoel dus hoe ik van die extreem hoge tonen kan krijgen, net als met een bend of een reverse whammy ofzo...check het nummer Find the real van Alter Bridge maar eens, rond 0.06 heb je zo'n toon wat ik bedoel. Weet dus alleen niet hoe ik zoiets kan creeeren...

Raziellus
30 mei 2005, 19:55
whammy pedaal, nooit van gehoord maar denk wel dat het daar mee moet lukken als het het zelfde effect geeft als met een whammy bar. Voor mijn onduidelijkheid uit te leggen, ik bedoel dus hoe ik van die extreem hoge tonen kan krijgen, net als met een bend of een reverse whammy ofzo...check het nummer Find the real van Alter Bridge maar eens, rond 0.06 heb je zo'n toon wat ik bedoel. Weet dus alleen niet hoe ik zoiets kan creeeren...

Raziellus
30 mei 2005, 19:56
whammy pedaal, nooit van gehoord maar denk wel dat het daar mee moet lukken als het het zelfde effect geeft als met een whammy bar. Voor mijn onduidelijkheid uit te leggen, ik bedoel dus hoe ik van die extreem hoge tonen kan krijgen, net als met een bend of een reverse whammy ofzo...check het nummer Find the real van Alter Bridge maar eens, rond 0.06 heb je zo'n toon wat ik bedoel. Weet dus alleen niet hoe ik zoiets kan creeeren...

Raziellus
30 mei 2005, 19:58
damn dat was niet de bedoeling :razz:

phx
30 mei 2005, 20:38
http://www.pdcisansalvario.it/scream-1024.jpg

phx
30 mei 2005, 20:38
http://www.pdcisansalvario.it/scream-1024.jpg

ijff
30 mei 2005, 20:40
Hier dan.. Whammy is (o.a.?) van Digitech te krijgen. Op deze pagina sample te downloaden:
http://www.digitech.com/soundcomm/guitar_list_music.asp?productid=42

Raziellus
30 mei 2005, 20:56
juistem :P .....zoiets zoek ik dus...thnx

Marco5150
31 mei 2005, 12:21
whammy pedaal, nooit van gehoord maar denk wel dat het daar mee moet lukken als het het zelfde effect geeft als met een whammy bar. Voor mijn onduidelijkheid uit te leggen, ik bedoel dus hoe ik van die extreem hoge tonen kan krijgen, net als met een bend of een reverse whammy ofzo...check het nummer Find the real van Alter Bridge maar eens, rond 0.06 heb je zo'n toon wat ik bedoel. Weet dus alleen niet hoe ik zoiets kan creeeren...

Ik heb het nummer ff gehoord, en de hoge toon die je bedoelt is volgens mij geen effect hoor! Het is een Pinch Harmonic. Dat is een techniek waarbij je een soort flageolet maakt met je duim van je rechterhand. Zoek maar eens op internet voor een uitgebreide beschrijving van deze techniek.

DREAMMACHINE
31 mei 2005, 15:53
idd een pinch harmonic, vooral veel gebruikt door zakk wylde ( luister maar eens naar wat van black label society of nieuwer werk van ozzy osbourne).
Het is makkelijker te krijgen met actieve elementen en een dikke overdrive door je amp of een od pedaal ( boss sd-1).

vinni
31 mei 2005, 16:02
Als je zeker witl weten of het de Whammy is,
Luister dan naar de solo van Tom Morello in het nummer "Killing in the name". Natuurlijk van de legendarische band "Rage against the machine".

Vinni

BlackSun
31 mei 2005, 16:17
Ja je bedoelt een pinch harmonic. Dat effect krijg je niet met een whammy.

Tuurlijk kan je whammy wel gebruiken om je solo mee op te leuk....ik persoonlijk vind het klote dingen :D

Antal
31 mei 2005, 18:10
ik bedoel dus hoe ik van die extreem hoge tonen kan krijgen

Koop een hondenfluitje :razz:

vinni
31 mei 2005, 19:37
Whoeha! :-D :-D :-D

"Enne.....wat voor instrument speel jij?"....
"De Dog-wistle........weliswaar signature model....slechts 50 gemaakt door Fenson"


Vinni

Raziellus
31 mei 2005, 19:43
een pinch harmonic dus, denk wel dat ik weet wat je bedoelt, ik gebruik die meestal op de lage e snaar net als in one step closer, maar kun je die dan ook doen terwijl je een bend maakt?

Roy K.
1 juni 2005, 13:38
probeer het en je weet het! :razz:

het kan hoor!

Raziellus
1 juni 2005, 16:19
strak plan :-D

Raziellus
1 juni 2005, 22:11
ok, werkt dus niet echt :roll:

ijff
1 juni 2005, 22:18
Goed oefenen dan... lukt mij toch echt wel!
Pinched harmonics 101:
Noot aanslaan met duim iets over de punt van je plectrum, dan krijg je het na een beetje oefenen uiteindelijk wel voor elkaar dat de toon als harmonic (hoog dus..) klinkt.. en dan buigen...
Niet de zuinig met de gain.. dan gaat het vaak al een stuk makkelijker

Raziellus
2 juni 2005, 00:11
zal het proberen, maar is het niet net als bij een flageolette dat je de snaar de fret niet mag laten raken?

Raziellus
2 juni 2005, 00:19
oh wacht, zie net op een filmpje dat je het met je rechterhand moet uitvoeren :oops: heb die tot nu toe alleen nog met linker gedaan dus benden en harmonic met zelfde hand gaat nogal kut...

ijff
2 juni 2005, 00:19
Nee hoor, je kan gewoon fretten.
Effe zoeken op internet leverde deze link op:
http://www.personal.psu.edu/users/f/p/fpm108/glw/lessons/lesson49.htm

Raziellus
2 juni 2005, 00:25
oh alright i see, pick net iets onder duim uitlaten komen, aanslaan en voorzichtig weer je vinger of pick erop, halverwege de fret waar je zit en de brug. Thnx dude :-D zal het morgen eens proberen

ijff
2 juni 2005, 00:36
Yep. Probeer gewoon je versterker flink smerig in te regelen.. en speel dan eens een solo met je plectrum achter je duim.. je zal merken dat je dan vanzelf regelmatig van die hoge tonen krijgt... daarna alleen nog zaak om dat gecontroleerd bewust wel of niet te doen...

BlackSun
2 juni 2005, 00:43
oh alright i see, pick net iets onder duim uitlaten komen, aanslaan en voorzichtig weer je vinger of pick erop, halverwege de fret waar je zit en de brug. Thnx dude :-D zal het morgen eens proberen

Klinkt als een nogal omslachtige manier....gewoon pick net onder duim laten uitsteken, en tijdens het aanslaan met je duim de snaar nog ff aanraken. In 1 beweging dus.

Raziellus
2 juni 2005, 12:17
gelukt :-D :-D :-D , in 1 keer gaat nog niet echt maar het effect is er al iig...

almarvk
2 juni 2005, 13:26
Blijven oefenen :) Dat is de enige manier waarop je die techniek leert! :)

Raziellus
2 juni 2005, 14:07
will do :)

Raziellus
2 juni 2005, 15:30
lukt blijkbaar ook als je beetje dempt met je rechter hand..

almarvk
2 juni 2005, 15:35
ja dat kan soms ook. Maar als je mee speelt met bijv een band vind ik het een kut geluid als je alleen dat er opeens tussendoor hoort. Als de noten blijven doorgaan + het effect is het IMHO mooier...

Raziellus
2 juni 2005, 16:12
ja ligt aan de timing denk ik en de muziekstijl, tremonti gebruikt het wel vaak maar wel op de goeie momenten

almarvk
2 juni 2005, 16:23
Jupz, Hebben we het alweer over Tremonti :D

Raziellus
2 juni 2005, 16:42
ja maar komop, de dude rocks :lol:

Raziellus
2 juni 2005, 16:46
ff tussendoor, als je een echt vette solo van hem wilt horen moet je The way I am van Fozzy maar een luisteren. Hij heeft samen met Zakk Wylde aan sommige nummers meegewerkt en bij The way I am heeft ie tegen het einde een solo van +/- een minuut :-D

almarvk
3 juni 2005, 09:34
Zal ik doen :)