PDA

View Full Version : Welk yngwie nummer is dit ?



Bloodline
29 mei 2005, 13:50
http://members.chello.nl/j.leijbijde/yngwie.mp3

ik weet de titel niet en op welk albm het staat dus owk niet :( welke dude weet het ?

Maiden Michiel
29 mei 2005, 19:38
Staat die niet op die Concerto Suite?

Bloodline
29 mei 2005, 22:01
nee deze heet adagio ofzow ? maar weet iemand op welke cd hij zit ? k weet trouewens niet kzer of het adago is. alleen die van die suite is anders

VHsologitarist
29 mei 2005, 22:26
Malmsteen heeft hier een rock versie van gemaakt, maar het origineel is van Paganini (violin concierto).


Dit is een zwaar aftreksel van het origineel (das mijn mening, ik ken deze versie van malmsteen.. probeert heel de maat vol te proppen, luister maar s naar het origineel dan pas snap je wat ik bedoel)

8-)

Guitaris
30 mei 2005, 20:48
Staat op de live cd LIVE IN LENINGRAD en het heet als ik me niet vergis far beyond the sun!!
Greeetzzz

Das Schaap
30 mei 2005, 21:36
Bingo. Dat moet elke malmsteen fan weten. :evil:

Pegasus
30 mei 2005, 23:38
Ik heb er nog eens goed naar geluisterd maar volgens mij is het geen Far Beyond The Sun. Maar om eerlijk te wezen zou ik ook niet weten wat het dan wel zou moeten zijn.

Bloodline
31 mei 2005, 00:42
ik zou net zeggen dit is geen far beyondthe sun jongens !!!

Das Schaap
31 mei 2005, 00:45
ik zou net zeggen dit is geen far beyondthe sun jongens !!!
Jawel, precies de versie die ook op Trial By Fire Live In Leningrad staat, heb de cd naast me liggen. :-?

taylor
31 mei 2005, 10:27
ja dat is far beyond the sun dat stond op zijn aller eerste solo album ergens in 1982 ofzo uitgekomen.

Luc-O
31 mei 2005, 11:08
Dit is ECHT geen Far beyond the sun, dit is idd Adagio.

Bloodline
31 mei 2005, 11:49
hebben jullie far beyond the sun eigenlijk wel eens gehoord ? die begint dus echt heel anders lol :P

Das Schaap
31 mei 2005, 12:51
Dit is ECHT geen Far beyond the sun, dit is idd Adagio.
Luister em nog maar eens, hij lijkt op Adagio ja, maar het is em echt, ik heb de fucking cd hier liggen en de Concerto Suite in Em staat ook op mn computer. Bloodline ga je schamen, ik weet zeker dat ik gelijk heb, heb het nu al 3x gecontroleerd. :evil:

Bloodline
31 mei 2005, 17:50
far beyond the sun begint als gitaar heeeeel anders toch :O!?!?!!? ik heb cd van yngwie met farbeoyond the sun erop ( trilogy ) en die klinkt echt waar HEEL ANDERS !!! ik weet niet wat vor gebrande dingen jij hebt :P

Bloodline
31 mei 2005, 17:55
ik luister nu de concerto suite cd en bij far beyond the sun hoor je inderdaad maarjonguh. dat intro is niet far beyond the sun slimbo,
bij 2:50 begint hij !!!!

Das Schaap
31 mei 2005, 18:42
Deze staat op Trial By Fire Live In Leningrad, en het is Far Beyond The Sun, accepteer het gewoon. :-D

Bloodline
31 mei 2005, 19:56
adagio ga ik gewoon va uit. far beyond the sun gaat gewoon heel anders, bij die concert suite hoor je op het begin dit stuk wel en staat nder de naam far beyond the sun. alleen officeele is het niet far beyond the sun. ADAGIO

Das Schaap
31 mei 2005, 20:32
adagio ga ik gewoon va uit. far beyond the sun gaat gewoon heel anders, bij die concert suite hoor je op het begin dit stuk wel en staat nder de naam far beyond the sun. alleen officeele is het niet far beyond the sun. ADAGIO
Adagio staat op de Concerto In Em, das met een orkest, in Far Beyond The Sun zit synthesizer. :lol: Mja ik zeg niks meer. 8-)

Luc-O
31 mei 2005, 20:44
Op de G3 Live in Denver-dvd heeft-ie Adagio en FBTS inderdaad ook 'aan elkaar geplakt', maar die sample die Bloodline heeft gepost is gewoon Adagio, geen twijfel over mogelijk.

Bloodline
31 mei 2005, 21:20
weetjuh owk op welk album hij staat ? ik bedoel of het owk in studio is opgenomen ?

Luc-O
31 mei 2005, 21:53
Staat op Concerto Suite for Electric Guitar and Orchestra in E flat minor, Opus 1 uit 1998 (zoals al eerder gezegd)

Bloodline
1 juni 2005, 00:17
STUDIO :P! niet live

taylor
1 juni 2005, 11:08
ik moet wel zeggen dat ik alleen het intro heb gehoord en dat is een stuk uit far beyond the sun dus...maar het komt wel vaker voor dat ie nummers mixt dus ik weet niet.

hij gebruikt soms ook de zelfde(oude) stukken in verwerkt die in nieuwe nummers za well gebrek aan inspiratie zijn ofzo :)

taylor
1 juni 2005, 11:10
en far beyond the sunn staat dus op zijn eerste solo plaat(yngwie malmsteen rising force)en niet op trilogy zoals iemand hier vermeld heeft.

Roy K.
1 juni 2005, 12:16
Dit nummer komt van het album dat Luc O al noemde, studio-album.

Oja de mensen die blijven volhouden dat dit nummer far beyond the sun is moeten hun oren laten uitspuiten! :evil: :razz:

Luc-O
1 juni 2005, 12:29
Dit nummer komt van het album dat Luc O al noemde, studio-album.



Dank u.

Bloodline
1 juni 2005, 13:25
en far beyond the sunn staat dus op zijn eerste solo plaat(yngwie malmsteen rising force)en niet op trilogy zoals iemand hier vermeld heeft.

excuses. ik ben in de war met mijn trilogy cd en teh yngwie malmsteen collection. excuses !!!!

Daevren
1 juni 2005, 13:37
Het is een rip-off van de tutti-intro van Paganini's vioolconcert in D mineur. Dat is dacht ik nummer 4.

Das Schaap
1 juni 2005, 14:28
Dit nummer komt van het album dat Luc O al noemde, studio-album.

Oja de mensen die blijven volhouden dat dit nummer far beyond the sun is moeten hun oren laten uitspuiten! :evil: :razz:
Of al die andere mensen moeten de Live In Leningrad versie ervan nog horen. Maar Adagio gaat ook heel anders dan wat Bloodline poste, mijn versie in ieder geval. :lol:

Maniaaaak!!
1 juni 2005, 23:12
pfff,

tis gebruikt door heel veel mensen Paganini (vioolconcert euh nah 1 van de 6 iig.), Liszt en nog een handvol anderen...

Fumi SG
1 juni 2005, 23:36
Dit is ECHT geen Far beyond the sun, dit is idd Adagio.
Luister em nog maar eens, hij lijkt op Adagio ja, maar het is em echt, ik heb de fucking cd hier liggen en de Concerto Suite in Em staat ook op mn computer. Bloodline ga je schamen, ik weet zeker dat ik gelijk heb, heb het nu al 3x gecontroleerd. :evil:

idd Far beyond the sun... kheb die cd ook!!

Roy K.
2 juni 2005, 12:31
Dit is ECHT geen Far beyond the sun, dit is idd Adagio.
Luister em nog maar eens, hij lijkt op Adagio ja, maar het is em echt, ik heb de fucking cd hier liggen en de Concerto Suite in Em staat ook op mn computer. Bloodline ga je schamen, ik weet zeker dat ik gelijk heb, heb het nu al 3x gecontroleerd. :evil:

idd Far beyond the sun... kheb die cd ook!!

Hee ga es naar de dokter of zo! FBTS is het vetste nummer van Yngwie en deze adagioshit lijkt er niet op!! :sneaky: Uitspuiten!!!



Dit nummer komt van het album dat Luc O al noemde, studio-album.

Oja de mensen die blijven volhouden dat dit nummer far beyond the sun is moeten hun oren laten uitspuiten! :evil: :razz:
Of al die andere mensen moeten de Live In Leningrad versie ervan nog horen. Maar Adagio gaat ook heel anders dan wat Bloodline poste, mijn versie in ieder geval. :lol:

Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat bij dat concert het einde van Adagio over gaat in Far beyond the sun en dat jullie daarom denken dat het dat nummer is. Maar is het niet hoor. Of dat jullie een cd gedownload hebben waar de nummers in verkeerde volgorde op staan. Ik zal die Live in Leningrad wel es luisteren...

Das Schaap
2 juni 2005, 13:26
Nope Adagio speelt ie daar niet, Live In Leningrad is nog old school Yngwie. 8-) Maar luister em inderdaad maar eens. :roll:

Pegasus
2 juni 2005, 23:18
Laten we het er maar op houden dat al zijn nummers op elkaar lijken.

Bloodline
3 juni 2005, 21:13
Laten we het er maar op houden dat al zijn nummers op elkaar lijken.


god bless you pegasus

Guitaris
3 juni 2005, 21:28
Ik heb als 4de antwoord al gezegd dat het op Live in leningrad staat, en genoemd wordt: Far beyond the sun, intro of niet, maar op deze cd staat geen adagio op, en wat nog is, de versie die hier gepost is is de Live-versie, dus lul niet over studio versies en blijf bij het onderwerp, want DAT was de vraag!!!! En mocht het jullie intereseren, er zijn nog live versies van dit nummer, maar die klinken dan weer anders, maar ik antwoord op de vraag die hier gepost werd!!!

Utreg
14 september 2005, 20:34
Zoals je onderhand al weet is het FBTS, en om precies te zijn welk nummer het s van paganini zeg ik het nog even: Concerto For Violin & Orchestria, No. 4 in D-minor.

Di Stefano
25 september 2005, 18:28
Ik heb het fragment niet beluisterd aangezien het niet meer online staat, maar voor alle duidelijkheid:
Far Beyond The Sun is verschenen op zijn eerste cd Rising Force.
Live speelt hij het met een intro. Dat intro bestaat voor een stuk uit een concerto van Paganini (het snelle deel) en voor een stuk uit Adagio van Albinoni (het trage deel, ook het begin van Icarus Dream Suite op Rising Force). Daarna begint zijn eigen Far Beyond The Sun.
Hij heeft deze 3 stukken dus aan elkaar gesmeed en dat geheel heet sindsdien Far Beyond The Sun.

Dick Wolkendeck
26 september 2005, 11:07
Ik ben het met Di Stefano eens, Yngwie gooit live gewoon alles door elkaar. Soms speelt hij zomaar in eens een stuk van Jimi Hendrix, tot verbazing van zijn band. Ook op Live in Leningrad, Spanish Castle Magic is een mooi voorbeeld. Rare jongen die Albinini :lol: