PDA

View Full Version : Eerste bass...



jaywalker
29 mei 2005, 12:03
Heey,

Ik speel al aantal jaren gitaar, zowel akoes als electriek. Heb al een redelijke collectie weten te krijgen.

Maar nu wil ik eigenlijk een basje om een beetje op te klooien en om die basslose opnames te bebassen. Hij hoeft niet goed te zijn en mag zeker ook niet te veel kosten. Ik ga hem mezelf trakteren mits is slaag.....

Een vriend van me heeft zo'jn squier jazzbass, en die vind ik voor zover ik verstand van bassen heb lekker spelen en goed klinken. Maar ik wil er echt niet te veel voor betalen dus mijn budget zit tussen de 100 euro en 150 eurie.

Het liefst wil ik hem kunnen uitproberen in een winkel afzo.

Dus wie heeft tips. Ik woon in kop van overijssel

BramVersteeg
29 mei 2005, 17:30
Ik ben het erg met je eens dat die Squires erg goed klinken en spelen, nog losgezien van de gustige prijs. Ik zou proberen een 2ehands squire op de kop te tikken. Al zou je er 50 euro meer aan uigeven dan je budget, als je een echt goedkoop ding koopt speel je er nooit op.........

Iron Maiden
29 mei 2005, 19:53
ik zou geen affinity doen, die schijnen heel kut te zijn

jaywalker
30 mei 2005, 14:13
Ik ben het erg met je eens dat die Squires erg goed klinken en spelen, nog losgezien van de gustige prijs. Ik zou proberen een 2ehands squire op de kop te tikken. Al zou je er 50 euro meer aan uigeven dan je budget, als je een echt goedkoop ding koopt speel je er nooit op.........

ja daar heb je gelijk aan. Das het zelfde als met gitaren. Maar ik wil hem niet al te duur hebben, omdat ik nog een goeie akoestische wil kopen en volgend jaar ook nog op kamer moet

Eternal Despair
30 mei 2005, 17:37
ik zou geen affinity doen, die schijnen heel kut te zijn

ben er 3 jaar geleden ook op begonnen... maar er is niets mis met een affinity hoor

AntY
31 mei 2005, 12:51
ik zou bij laag budget tweedehands kopen. maar als het toch een nieuwe moet zijn, zou ik eens naar cort kijken. dat was mijn eerste ook en die was geod bevallen.

Eternal Despair
31 mei 2005, 16:41
Ik zou zowiezo eigenlijk altijd voor 2ehands gaan, mits er niets mis mee is. Veel bassen zien er 2ehands nog als nieuw uit en echt slijten doen bassen niet echt(behalve snaren :wink: ). Het enige waar je ff op moet letten is of alles nog recht is en of de bas niet zo goed als fretloos is gesleten :razz:

almarvk
2 juni 2005, 16:25
Keb zelf een Samick Greg Bennet Fairlane gekocht. Vind ik dan weer een aanradertje :)