PDA

View Full Version : Jaguar project



Jeanken
28 mei 2005, 19:40
Ik ga weldra beginnen aan mijn Jaguar zelfbouw maar ik weet niet zo welke elementen ik zou nemen. Ik heb ooit een Fender Tele '52 gehad en ik zou zo'n brugelement van SD overwegen en misschien een P-90 achtige voor de hals, ook SD waarschijnlijk. Ik speel vooral soft-rock maar het mag wel wat scheuren ook soms en een goeie clean is ook altijd belangrijk..
Ik denk eraan zo'n nek van bij The String te kopen, een Allparts Fender hals, iemand ervaring mee?

fred dons
30 mei 2005, 07:39
die all parts necken zijn top nekken, niet zulk mooi hout als bijvoorbeeld warmoth (gewoon plain maple) maar ik heb tot nu toe niets hoeven af te stellen aan een all parts nek en kon ze gewoon direkt op een bestaande gitaar monteren (ik heb er toevallig vorige week nog 3 bij de string gekocht)

Jeanken
30 mei 2005, 17:40
Als je ziet dat een hals me bij the String 75 euro kost en 10 euro verzending is de schoonheid van het hout niet zo erg belangrijk, bij Warmoth betaal je makkelijk 250 dollar plus verzending plus BTW waarschijnlijk ook nog. Ze zijn wel niet erg vlug met antwoorden bij the String, ik zal beter eens bellen waarschijnlijk..

moos
3 juni 2005, 12:41
Bedoelen jullie met The String die tweedehandszaak in Amsterdam?

fred dons
3 juni 2005, 13:34
ja
ik moet zeggen dat hun voorraad nekken wel snel gaat (en inderdaad een beller is sneller)