PDA

View Full Version : Roland SDX330 Dimensional Expander



vinni
28 mei 2005, 19:03
Hoi!

Heb hier zo'n ding liggen om te testen.
Zijn dr soms ook andere gebruikers van dit apparaat die hun mening
willen ventileren?

Momenteel werk ik met een G-major.
Wellicht dat ik naar de volgende setup ga:
SDX330, Echo Pro, PCM70 + linemixer.

P.s. wat is een goede prijs tweedehands? (ben aan het bakkeleien.....)

Groet,
Vinni

FNaRK
28 mei 2005, 20:19
wat is het en wat doet het :???:

vinni
29 mei 2005, 00:25
Hier de link naar een oud SOS-review:

http://www.soundonsound.com/sos/1994_articles/jul94/rolandsdx330.html

Vinni

vinni
2 juni 2005, 22:57
Nou,
Hij gaat weer terug naar de winkel.
Tussen preamp en eindbak vrat-ie zoveel toon.
Nee.....dank u......


Toch maar doorsparen voor een Eclipse!

Vinni

Jimi Hendrix
2 juni 2005, 23:33
Nou,
Hij gaat weer terug naar de winkel.
Tussen preamp en eindbak vrat-ie zoveel toon.
Nee.....dank u......


Toch maar doorsparen voor een Eclipse!

Vinni

of een mixer ;-)

vinni
2 juni 2005, 23:40
uh ja.....weet ik....ook nog aan gedacht....


Maarru....weet je waar ik een beetje mee zit?

Als ik de SDX zou gaan gebruiken heb ik daar nog een delay en een reverb bij nodig. In combinatie met een linemixer staan de outputs van al die apparaten lekker te ruizen. Het is volgens mij ondoenlijk om daar per apparaat ook nog eens een VCA voor te hangen of via een looper te laten lopen die de outputs dichtknalt. Ken wel Mixers met midibestuurbare VCA's
Maar.....guttegut.......een SDX + Galm+ delay + ISP Decimator + looper+ mixer = veel geld en ik wil geen abnormaal groot rack.

Ja....
Ik ken jou rack wel.....een fantastisch rack moet ik zeggen!
Een en al kwaliteit.
Moah......toch maar doorsparen!

Vinni

vinni
2 juni 2005, 23:57
Hee....

Keek net ff op je website.....je gebruikt ook de CM compressor!


Vandaag maar weer eens afgestoft en'm in een loop van de GRX-4 gehangen. Gewoon perfect!......gebruikte'm met cleane en crunchy geluiden.
Echt geweldig. Gebruikte de compressot uit de G-major....maarru....da's geen vergelijk.....Ga'm toch maar weer gebruiken. Overigens ook nog mn Maxon FL301 flanger afgestoft.....dat klinkt ook stukken beter dan de flanger uit de G-major.....wordt geweldig als je er een stereo galm/delay over gooit.
Hmm.....die pedaaltjes zijn zo gek nog niet. Denk er over ze maar weer live te gaan gebruiken.

Vinni

morris
3 juni 2005, 11:35
uh ja.....weet ik....ook nog aan gedacht....


Maarru....weet je waar ik een beetje mee zit?

Als ik de SDX zou gaan gebruiken heb ik daar nog een delay en een reverb bij nodig. In combinatie met een linemixer staan de outputs van al die apparaten lekker te ruizen. Het is volgens mij ondoenlijk om daar per apparaat ook nog eens een VCA voor te hangen of via een looper te laten lopen die de outputs dichtknalt. Ken wel Mixers met midibestuurbare VCA's
Maar.....guttegut.......een SDX + Galm+ delay + ISP Decimator + looper+ mixer = veel geld en ik wil geen abnormaal groot rack.

Ja....
Ik ken jou rack wel.....een fantastisch rack moet ik zeggen!
Een en al kwaliteit.
Moah......toch maar doorsparen!

Vinni

Hey Vinni een simpele GRX4 zou die truuk voor je kunnen uitvoeren... Klein en vreet geen ruimte ;-)

vinni
3 juni 2005, 11:53
Ja,
Ik heb een GRX-4......maar ik speel stereo.....

Had jij niet een Eclipse?

Vinni

morris
3 juni 2005, 12:08
Ja,
Ik heb een GRX-4......maar ik speel stereo.....

Had jij niet een Eclipse?

Vinni

Hey Vinni, ik bedoel de GRX4 te gebruiken als input mute. Op die manier kun je 4 units aansturen in parallel (stereo) naar je mixer toe. Dat is wat ik ook doe.
Inderdaad met de Eclipse, TC1210 en de GForce (te vervangen door een PCM 70) ;-)

Morris

Jimi Hendrix
3 juni 2005, 12:19
De spx90 die bij mij in de mixer hangt heb zou ook 'ruizen' maar vergeleken met de ruis van een buizenbak is het echt verwaarloosbaar.
Hij is niet 100% stil nee, maar mij maakt het weinig uit.
De input wordt uiteraard gemute, de output niet, hoewel als het zou storen bij een opname oid draai ik het returnlevel uit.

CM compressor is inderdaad prima ding, goed voor country-achtige shit en ook la-soundjes doet 'ie in 1 moeite door.

vinni
3 juni 2005, 12:46
Hoi,

Tja...ben wat paranoide t.a.v. ruis....
Wellicht onzin maar met een mixer waar de outputs van diverse apparaten in staan te ruizen....weet het zo net nog niet. En ik heb daarnaast het idee dat een Eclipse in serie met mijn Preamp en wellicht nog een ISP Decimator een beter geluid oplevert en wellicht al met al goedkoper en makkelijker is.
Ik ben maar twee rackeenheden kwijt en hoef alleen maar de Eclipse te leren. Is geen eenvoudig ding om te programmeren maar daar draai ik mn hand niet voor om.

en oh ja....Die GRX zit tussen gitaar en preamp met nu nog alleen een Xotic RC-booster. Daar komt dus de CM compressor en Maxon Flanger nog bij.
De SDX zou na de preamp komen. Dan heb ik er dus nix aan dat de GRX er voor hangt.

Nee....
Doorsparen voor de Eclipse.....heb ze al nieuw in Duitsland gezien voor Eur 1995. Veel geld.....maar goed....een hele verbetering t.o.v. nu.
een tweedehandsje is natuurlijk nog aantrekkelijker.
Morris, wanneer koop je weer eens wat anders....T'is weer de hoogste tijd! :-D

Vinni

Jimi Hendrix
3 juni 2005, 12:57
tsja, de functionaliteit/gebruiksgemak van losse apparaten + mixer vind ik onovertroffen, bovendien is het hufterproof in de zin dat je terwijl je speelt ff de returnlevel van een unit kunt wijzigen (meer/minder delay) door aan een knop te draaien, is natuurlijk een stuk lastiger bij een 'dichtgeprogrammeerde' unit.
Voor 2000 pleuro kun je een hoop (in een mixer) goedklinkende rackunits kopen! (volgens mij zijn die van mij zoiets bij elkaar).
Ik heb alleen geen intelligente pitchshifting maar dat gebruik ik toch niet.
Komt er alleen zo'n grx4 bij (die je in je loop hangt en gebrukt als 4weg schakelbare splitter) en een rane sm26b oid en je bent in business.

morris
3 juni 2005, 13:42
Hoi,

Tja...ben wat paranoide t.a.v. ruis....
Wellicht onzin maar met een mixer waar de outputs van diverse apparaten in staan te ruizen....weet het zo net nog niet. En ik heb daarnaast het idee dat een Eclipse in serie met mijn Preamp en wellicht nog een ISP Decimator een beter geluid oplevert en wellicht al met al goedkoper en makkelijker is.
Ik ben maar twee rackeenheden kwijt en hoef alleen maar de Eclipse te leren. Is geen eenvoudig ding om te programmeren maar daar draai ik mn hand niet voor om.

en oh ja....Die GRX zit tussen gitaar en preamp met nu nog alleen een Xotic RC-booster. Daar komt dus de CM compressor en Maxon Flanger nog bij.
De SDX zou na de preamp komen. Dan heb ik er dus nix aan dat de GRX er voor hangt.

Nee....
Doorsparen voor de Eclipse.....heb ze al nieuw in Duitsland gezien voor Eur 1995. Veel geld.....maar goed....een hele verbetering t.o.v. nu.
een tweedehandsje is natuurlijk nog aantrekkelijker.
Morris, wanneer koop je weer eens wat anders....T'is weer de hoogste tijd! :-D

Vinni

een digitale processor die je geluid niet aantast bestaat niet. Het is de vraag waar je meer waarde aan hecht, onhoorbare ruis uit wat processors, of met je analoge preamp door een AD/DA conversie.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik met mijn kleine rackje ook nog steeds met de 3+ serieel door de GForce ga, maar dat is gewoon een compromis tussen draagbaarheid en functionaliteit... Ik heb zelfs mijn VHT verwisseld voor een brunetti rockit.
Het is toch alleen maar wat feesttenten en discotheken, dus dat hoort toch geen hond over PA. Voor mijn grote rack is het toch echt wel een ander verhaal.....

vinni
3 juni 2005, 14:31
AAAAAGH.....jullie brengen me aan het twijfelen! :-? :-? :-?



Vinni :-D

morris
3 juni 2005, 16:22
AAAAAGH.....jullie brengen me aan het twijfelen! :-? :-? :-?



Vinni :-D

ahhh mindfuck yes!!!
:-D

vinni
3 juni 2005, 17:44
Fuck....Compresor kapot!

Vanmorgen bezig geweest....alles OK.....
Vanmiddag naar de klote....net nu ik al die nummers aan het
herprogrammerne was. (compressor in de loop van de GRX4)


Aaagh!

Vinni

Jimi Hendrix
4 juni 2005, 11:10
Fuck....Compresor kapot!

Vanmorgen bezig geweest....alles OK.....
Vanmiddag naar de klote....net nu ik al die nummers aan het
herprogrammerne was. (compressor in de loop van de GRX4)


Aaagh!

Vinni

hoe kan dat nou?

vinni
4 juni 2005, 11:52
Geen idee!

Alles gecontroleerd. Maar het is de compressor.
Hij doet het gewoonweg niet meer......
Zat in een loop van de GRX-4....als deze loop aanstond kwam
er geen geluid meer uit. Zeer, zeer vreemd.....lampjes branden niet meer..


Echt kut.....

Vinni

morris
4 juni 2005, 13:59
Geen idee!

Alles gecontroleerd. Maar het is de compressor.
Hij doet het gewoonweg niet meer......
Zat in een loop van de GRX-4....als deze loop aanstond kwam
er geen geluid meer uit. Zeer, zeer vreemd.....lampjes branden niet meer..


Echt kut.....

Vinni

weird.. maak hem eens open, wellicht is het gewoon een los contact bij de voeding...

vinni
4 juni 2005, 15:55
Nee,

Ook al gedaan.....niets kunnen ontdekken.


Nou ja....van de week maar ff laten maken.


Vinni

vester86
4 juni 2005, 16:53
was dat misschien de reden dat je um uit het stof haalde (omdat ie het ooit niet meer deed en dus hebt laten verstoffen)